FANDOM

† Louis Vermiert
Seizoenen 24 LouisVermiertProfiel
Eerste verschijning Aflevering 5403 - 10 december 2014
Laatste verschijning Aflevering 5425 - 9 januari 2015
Gespeeld door Philippe Merchiers

Kinderen Kobe Vermiert
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieVerhaallijnenFoto's

Algemene Informatie

Louis Vermiert is een gastpersonage dat van 10 december 2014 tot en met 9 januari 2015 vertolkt wordt door Philippe Merchiers.

Verhaallijnen

Kobe is een klasgenoot van Guido Van den Bossche en samen kopen ze een oude auto, om die daarna te herstellen en door te verkopen. Kobe's vader Louis heeft een garage, en die mogen ze gebruiken om aan de auto te sleutelen. Wanneer de wagen klaar is, wil Kobe een proefritje maken, maar hij heeft geen rijbewijs en Guido ook niet. Kobe kan Guido toch overhalen en de twee stappen in de auto. Kobe rijdt echter veel te snel en let niet op de weg. Ze rijden een fietsend meisje aan, en Kobe pleegt vluchtmisdrijf. Enkele straten verder komen ze tot stilstand en Guido smeekt Kobe om terug te keren, maar hun auto wil niet meer starten. Terwijl Kobe uitstapt om naar de motorkap te kijken, zet Guido zich achter het stuur. Wanneer de politie eraan komt, zet Kobe het op een lopen en wordt Guido opgepakt.

Nadien wordt duidelijk dat zowel Kobe als Louis gelogen hebben tegen de politie. Louis vertelt dat zijn zoon heel de dag in de garage aan het werken was, en Kobe vertelt dat Guido met de auto een ritje wou maken. Het slachtoffer, Emma Verdonck, is in het ziekenhuis opgenomen met een ernstig nekletsel. Guido vreest dat hij naar de gevangenis zal moeten en zijn ouders schakelen een advocaat in. Ondertussen gaat Guido op zoek naar een getuige, die kan bevestigen dat niet hij, maar Kobe achter het stuur zat.

Nadat Hendrik naar de politie is gestapt, komt Louis langs bij Jan om te vragen of Guido een goed woordje zou willen doen voor Kobe bij de rechter.

Een half jaar later komt Kobe bij Guido en Emma over de vloer. Hij vertelt dat zijn vader gestorven is aan kanker en doet Guido het voorstel om samen met hem Louis' garage over te nemen.

Foto's