Fandom

Familie Wiki

Lovely Van der Venne

2,827pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
Lovely Van der Venne
Seizoenen 2313141523 Familie2746
Eerste verschijning Aflevering 290 - 22 mei 1993
Laatste verschijning Aflevering 5193 - 25 december 2013
Gespeeld door Vandana De Boeck (voorheen Lovely Van Broeck)

Kinderen Onbekend
Ouders Ben Van der Venne en † Marleen Van den Bossche
Huidige categorie Vorige Hoofdpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenVerhaallijnenTriviaGeneriekFoto's

Algemene Informatie

Lovely Van der Venne is een hoofdpersonage dat van 22 mei 1993 tot en met begin 1994 vertolkt werd door Lovely Van Broeck. Van 5 september 2003 tot en met 16 juni 2006 en op 25 december 2013 werd het personage vertolkt door Vandana De Boeck.

Familie en Liefdesleven

Lovely is het adoptiedochtertje van Marleen Van den Bossche en Ben Van der Venne. Ze heeft haar adoptiemoeder echter nooit gekend, want Marleen stierf de dag waarop Lovely naar België kwam. Nadien verhuist ze samen met haar vader naar Afrika, waar hij uiteindelijk ook sterft. 

Terug in België belandt Lovely in bed met de onervaren Kobe Dierckx, maar de twee worden geen koppel omdat Lovely geen gevoelens voor hem heeft. Nadien wordt ze verliefd op Koen Lamoen, maar de twee gaan uit elkaar nadat hij haar meermaals bedriegt met Virginie Daerden

Verhaallijnen

BenLovelyAnna3 seizoen3

Lovely is een Afrikaans meisje dat in de beginjaren van de soap wordt geadopteerd door Marleen Van den Bossche en Ben Van der Venne. Het familiefeest dat wordt gehouden om haar komst te vieren, eindigt in mineur wanneer Marleen vlak voor het huis wordt aangereden en sterft. Ben probeert alleen in te staan voor de opvoeding van Lovely, maar merkt dat hij zeer vaak moet terugvallen op grootouders Anna Dierckx en Albert Thielens. Na verloop van tijd besluit hij zijn job op te geven om aan ontwikkelingshulp te gaan doen in Afrika. Hij neemt Lovely mee.

Jaren later staat Lovely plots voor de deur van Anna Dierckx en Albert Thielens. Ze heeft al die tijd in Afrika gewoond en haar vader Ben Van der Venne is ondertussen al een tijdje overleden. Lovely wou haar familie leren kennen en is van plan om zich te settelen in België. Ze maakt al snel kennis met de rest van de familie en ze begint te werken in de pub van Koen Lamoen.

Lovely is een mooie verschijning en er zijn dan ook verschillende mannen die vechten om haar aandacht. Maar het is vooral de jonge Kobe Dierckx die zijn oog op haar laat vallen. Kobe en Lovely belanden samen in bed en beleven een passionele nacht. Wanneer nadien Lovely te weten komt dat het de eerste keer was voor Kobe, en dat hij bovendien smoorverliefd is op haar, wil Lovely afstand nemen omdat ze de jongen niet wil kwetsen. Bovendien is ze nog niet echt op zoek naar een vaste relatie. Kobe geeft echter niet op en hoopt dat de twee toch een relatie kunnen krijgen, al denkt zijn familie daar anders over. Zijn vader Walter Dierckx hoopt dat hij Lovely uit zijn kop kan zetten om alsnog zijn priesterstudies af te maken. Uiteindelijk kiest Kobe toch voor zijn geloof.

Ondertussen is ook vrijgezel Koen duidelijk geïnteresseerd in de charmes van Lovely. De twee flirten er al een tijdje op los en worden een koppel. Koen neemt zijn intrek in haar appartement en na enkele maanden willen ze al in het huwelijksbootje stappen.

De trouwplannen van Lovely en Koen Lamoen beginnen te vorderen en Koen sluit ondertussen zijn pub. Nu Koen echter meer vrije tijd heeft, gaat hij op zoek naar een hobby. Hij is plots gepassioneerd door paarden en komt op de manège van Virginie Daerden terecht. Virginie steekt haar interesse voor Koen niet onder stoelen of banken en probeert hem al snel te verleiden. Lovely kan haar jaloezie moeilijk verbergen wanneer ze merkt dat de twee het toch wel heel goed met elkaar kunnen vinden.

Lovely en Koen stappen onverwacht dan toch in het huwelijksbootje, maar hun huwelijk is eigenlijk niet geldig en Lovely dringt er bij Koen op aan om hun huwelijk te bekrachtigen. Het komt nooit zover, omdat Koen samen met Andreas Mitsides en Peter Van den Bossche naar Marokko reist om er Rob Gerrits uit de gevangenis te bevrijden. Lovely is het absoluut niet akkoord dat haar man de held gaat uithangen in het buitenland, maar ze kan hem niet tegenhouden. Lovely blijft alleen achter in België en zoekt troost bij Kobe Dierckx.

Wanneer Koen terugkeert, zit er dan ook een haar in de boter tussen de twee en lijkt het erop dat het tot een breuk zal komen. Koen kan het echter goedmaken en de twee leggen hun ruzie alweer bij. Lovely focust zich weer volledig op haar studies en verwaarloost Koen volledig. Hij zoekt vervolgens troost bij Virginie en de twee belanden samen in bed. Wanneer Lovely dan onverwacht thuiskomt, betrapt ze de twee in de slaapkamer. Lovely is razend en vliegt Virginie in de haren.

Wanneer er een zware brand plaatsvindt in de manège van Virginie, verdenkt zij meteen Lovely van deze feiten en ze brengt de politie op de hoogte. Lovely wordt ondervraagt maar blijft beweren dat ze absoluut niets te maken heeft met de brand. Ook Koen wordt op het matje geroepen en Lovely besluit een gesprek aan te gaan met Virginie. Voor haar is het duidelijk. Zij en Koen moeten onmiddellijk breken met elkaar en hij zal een keuze moeten maken. Koen kiest voor Lovely, maar kan het niet laten om Virginie op te zoeken. Anna Dierckx waarschuwt haar kleindochter voor de streken van Koen, maar zij is blind voor zijn fouten.

Lovely en Koen Lamoen gaan dan toch uit elkaar en Koen begint een relatie met Virginie Daerden. Voor Lovely is dit de kans voor een nieuwe start en ze stort zich volledig in haar studies. Haar omgeving begint zich onmiddellijk zorgen te maken, omdat ze merken dat Lovely er volledig door zit. Ze mist Koen enorm en hoopt stiekem nog steeds dat hij voor haar zal kiezen.

Uiteindelijk verhuist Lovely naar een appartementje in Leuven om dichter bij haar school te zijn, maar ze blijft nog contact houden met haar familie. Op een dag krijgt ze een brief van Koen met de vraag of ze mee naar Egypte wil gaan. Wat ze echter niet weet is dat Virginie er ook zal zijn. Lovely gaat in op de uitnodiging, maar in Egypte komt het al snel tot confrontaties. Zowel zij als Virginie proberen voor de aandacht van Koen te strijden.

Terug in België maakt Koen haar duidelijk dat hij toch bij Virginie zal blijven en dat hun relatie volledig verleden tijd is. Lovely voelt zich eenzaam in België en heeft heimwee naar haar thuisland. Ze neemt afscheid van haar familie en vertrekt terug naar Afrika.

De familie wil Anna Dierckx tijdens de feestdagen verrassen met een speciale Skypewall waarop al haar kleinkinderen te zien zijn die momenteel in het buitenland wonen, en dus niet aanwezig kunnen zijn op het kerstfeest. Lovely is ook aanwezig en wenst haar grootmoeder via deze manier een gelukkig kerstfeest.

Trivia

  • Vandana De Boeck koos er zelf voor om de reeks te verlaten omdat ze haar kans wou wagen als actrice in de Verenigde Staten. 

Generiek

Foto's

Binnenkort