FANDOM

Luc
Seizoenen 2324 LucProfiel24
Eerste verschijning Aflevering 5148 - 23 oktober 2013
Laatste verschijning Aflevering 5416 - 29 december 2014
Gespeeld door Luc Van Duyse

Kinderen Onbekend
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieVerhaallijnenFoto's

Algemene Informatie

Luc is een gastpersonage dat van 23 oktober 2013 tot en met 29 december 2014 vertolkt wordt door Luc Van Duyse.

Verhaallijnen

S23W13-20

Didier Spinel richt samen met Mathias Moelaert een burgerwacht op omdat er een inbrekersplaag heerst in Mechelen. Luc is een van de leden van de burgerwacht. Tijdens een bepaalde patrouille door de straten van Mechelen loopt het verkeerd af. Didier en zijn goede vriend Luc brachten wapens mee en er valt een schot. Mathias is woedend op Didier omdat hij ingegrepen heeft zonder eerst de politie te verwittigen. Enkele dagen later zijn Luc en Didier vastberaden om naar het zigeunerkamp te gaan om de zigeuners een lesje te leren. Samen met andere leden maken ze plannen in een cafeetje zodat Mathias het niet te weten komt. Mathias vraagt echter aan Benny Coppens om een kijkje te gaan nemen en dankzij de tussenkomst van Mathias kan de groep tegengehouden worden. Luc en Didier willen zich echter niet zo snel gewonnen geven en ze willen nog steeds naar het zigeunerskamp gaan. Linda Desmet vertelt plotseling dat de zigeuners helemaal niets te maken hebben met de inbraken omdat ze weet wie de inbrekers zijn. Hierdoor beseffen Luc en Didier eindelijk dat de zigeuners onschuldig zijn. De burgerwacht wordt opgedoekt.

Familie 5416 07

Door een gekantelde tankwagen hangt er een giftige wolk over Mechelen en moet iedereen binnen blijven. Wanneer de hulpdiensten de situatie onder controle hebben, gaat Mathias Moelaert zich bezig houden met de verdeling van de watervoorraad. Dit blijkt geen makkelijke klus, want de inwoners van Mechelen zijn allesbehalve tevreden met de manier waarop het water verdeeld worden. Vooral onruststoker Luc zorgt voor problemen en is de reden waarom de verdeling volledig misloopt. Hij wil Mathias in diskrediet brengen en lukt in zijn opzet. Mathias heeft er genoeg van en pakt Luc hard aan in de Jan en Alleman. Wanneer de gemeente beslist dat de inwoners nog minder water zullen krijgen, is het opnieuw Mathias die onder vuur ligt. Hij wil het slim oplossen en vult ook kruiken met besmet water en geeft aan iedereen de keuze. Ofwel zijn ze tevreden met het water dat ze krijgen, ofwel moeten ze het met besmet water doen. Enkele dagen later krijgt Mathias het nieuws dat alles terug in orde is met het water.

Foto's