FANDOM

Lut Cleuren
Lut seizoen17
Vorige Nevenpersonages

Actrice

Karolien Verhaegen

Debuut

Aflevering 3588 (9 mei 2007)

Einde

November 2007

Reden

Uit beeld verdwenen

Lut was de klasgenote van Hannah Van den Bossche en had een slecht invloed op haar.

Algemene informatie

Lut was een nevenpersonage dat meedeed in Seizoen 16 en 17. Ze werd vertolkt door Karolien Verhaegen van mei 2007 tot november 2007.

Verhaallijnen

Hannah leert Lut kennen en veranderd haar hele uiterlijk en doen. Een nieuwe gothic-Hannah is geboren en Lut heeft een vreselijke invloed op haar. Ze beginnen van alles te mispeuteren op school en komen in de problemen. Lut overtuigt Hannah zelfs om te breken met haar beste vriendin, Lidewei. Lut kan Hannah overtuigen om een feestje te houden bij haar thuis zonder dat Brenda Vermeir, haar moeder, er iets van af weet. Het feestje loopt verkeerd af, nadat Lut oudere jongens meepakt en Hanneke weigert Wodka te drinken. Ze dwingen haar uiteindelijk, maar Brenda ziet alles. Als ze vraagt wiens idee het was liegt Lut door te zeggen dat Hannah de schuldige is. De vriendschap tussen Hannah en Lut komt op een zéér laag pitje te staan. Op vraag van Lut gaat Lidewei met Hannah praten en worden Lut en Hannah terug beste vriendinnen. Even later begint Lut ook Hannah en Caro tegen elkaar op te zetten door nog meer leugens.

Lut en Hannah rennen weg van thuis en logeren in een kraakpand. Toch geraakt Hanneke haar vrijheid snel beu en wil ze terug naar huis. Lut is kwaad en begint Hannah te bedreigen. Ze verstopt ook een zakje XTC-pillen in Hannahs boekentas, waardoor Bart en Brenda hun dochter ervan verdenken drugs te dealen. Eens de hele zaak wordt opgehelderd, verdwijnt Lut uit beeld.

Slideshow