FANDOM

Lut Cleuren
Lut seizoen17
Vorige Gastpersonages

Actrice

Karolien Verhaegen

Debuut

Aflevering 3588 (9 mei 2007)

Einde

November 2007

Reden

Uit beeld verdwenen

Lut was de klasgenote van Hanne Van den Bossche en had een slechte invloed op haar.

Algemene informatie

Lut Cleuren is een gastpersonage dat van 9 mei 2007 (seizoen 16) tot en met november 2007 (seizoen 17) vertolkt wordt door Karolien Verhaegen.

Verhaallijnen

Hanne leert Lut kennen en veranderd haar hele uiterlijk en doen. Een nieuwe gothic-Hanne is geboren en Lut heeft een vreselijke invloed op haar. Ze beginnen van alles te mispeuteren op school en komen in de problemen. Lut overtuigt Hanne zelfs om te breken met haar beste vriendin, Lidewei. Lut kan Hanne overtuigen om een feestje te houden bij haar thuis zonder dat Brenda, haar moeder, er iets van af weet. Het feestje loopt verkeerd af, nadat Lut oudere jongens meepakt en Hanneke weigert Wodka te drinken. Ze dwingen haar uiteindelijk, maar Brenda ziet alles. Als ze vraagt wiens idee het was liegt Lut door te zeggen dat Hanne de schuldige is. De vriendschap tussen Hanne en Lut komt op een zéér laag pitje te staan. Op vraag van Lut gaat Lidewei met Hanne praten en worden Lut en Hanne terug beste vriendinnen. Even later begint Lut ook Hanne en Caro tegen elkaar op te zetten door nog meer leugens. Lut en Hanne rennen weg van thuis en logeren in een kraakpand. Toch geraakt Hanne haar vrijheid snel beu en wilt ze terug naar huis. Lut is kwaad en begint Hanne te bedreigen. Ze verstopt ook een zakje XTC-pillen in Hanne's boekentas, waardoor Bart en Brenda hun dochter ervan verdenken drugs te dealen. Eens de hele zaak wordt opgehelderd, verdwijnt Lut uit beeld.

Foto's