Fandom

Familie Wiki

MVM

2,815pages on
this wiki
Add New Page
Comments2 Share
Modebedrijven

MVM was het modebedrijf van Veronique Van den Bossche en Mario Van de Caveye, dat ontstond na een fusie tussen Maison Marie-Rose en Linea Veronica. Aanvankelijk was dus ook Marie-Rose De Putter eigenaar. Toen zij ermee stopte, kocht Mathias Moelaert haar aandelen over. In het begin was Trudy Tack de Rixart de Waremme ook in de zaak gestapt, omdat zij een werknemer was van Maison Marie-Rose. Trudy en Veronique konden echter niet samenwerken, en Trudy nam ontslag. 

Toen MVM het levenslicht zag, waren Mario en Jens Vermeer de vaste ontwerpers in dienst. Na het ontslag van Jens, vervoegde Jennifer Verjans het rijtje van de ontwerpers. Naast de geldinbreng van Mathias, zocht Veronique nog naar andere geldschieters. Jennifer kon hiervoor Francis De Ridder aanbevelen. Na het vertrek van Jennifer, werd er opnieuw naar een ontwerper gezocht, en deze keer koos Veronique voor Maxime De Pauw, die nog voor Maison Marie-Rose gewerkt heeft. 

Na verloop van tijd ging MVM samenwerken met de confectieketen F@C. Door de nauwe samenwerking kwam ontwerper Axel De Meester het team versterken en werd Maxime ontslagen. In seizoen 21 kwam er een fusie tussen MVM en F@C en werd het bedrijf omgedoopt tot VDB Fashion. Het maakt sindsdien deel uit van de VDB Holding.

Personeelsleden

Personeelsleden bij einde bedrijf

Vorige Personeelsleden

Collecties

  • Black Line: 2010?