FANDOM

Vorige Relaties: Maarten en Roos

Maarten en Roos leren elkaar kennen in de Jan en Alleman. Roos werkte een tijdje als verpleegster in het Algemeen Ziekenhuis waar ze een collega van Linda was. Dankzij Linda begint Roos te werken als serveerster in het café en wordt ze zo een collega van zowel Maarten als Niko. Maarten heeft meteen oog voor de knappe verschijning van Roos, maar ook Niko ziet haar wel zitten. Nadat Niko en Roos een tijdje samen zijn, kiest Roos uiteindelijk voor Maarten. Tegen het einde van het seizoen stoppen Maarten en Roos definitief in de Jan en Alleman en starten ze samen een eigen mobiele traiteurzaak: de Roos Crevette.

Hun relatie overwon reeds verschillende hindernissen. De verslaving van Roos aan peppillen en de financiële ondergang van de Roos Crevette hebben ervoor gezorgd dat Maarten en Roos het niet makkelijk hadden. Toch bleven ze na alle tegenslagen bij elkaar. Aan het einde van het 21ste seizoen vroeg Maarten haar ten huwelijk. Het huwelijk werd voorlopig uitgesteld wanneer ze samen beslisten om op wereldreis te gaan.

Eind mei 2014 waren Maarten en Roos van plan om terug naar België te keren. Ze gaan eerst nog een berg beklimmen in Pakistan, maar daar worden ze gegijzeld door terroristen. Maarten wordt vrijgelaten en keert terug naar België, terwijl Roos achterblijft. Maarten doet er alles aan om haar terug te krijgen, en is van plan om naar Pakistan te reizen om haar te redden. Tot hij mysterieuze instructies krijgt om in België te blijven en af te wachten...

Maarten heeft er alles voor over om Roos terug te krijgen. In opdracht van de terroristen is hij van plan een bom te leggen in een winkelcentrum, tot hij van Faroud te weten komt dat Roos inmiddels overleden is. Ze probeerde te ontsnappen, en werd neergeschoten.

Foto's