FANDOM

Maison Marie-Rose
Seizoenen 2341718 Familie3762
Eerste verschijning 1992/1993 (1)
November 2007 (2)
Laatste verschijning 1994/1995 (1)
Oktober 2008 (2)

Soort bedrijf Haute-couture modehuis
Reden verdwijning Gefusioneerd met Linea Veronica in MVM
GeschiedenisPersoneelsbestandTriviaGalerij

Geschiedenis

Maison Marie-Rose is een haute couture modehuis, dat werd opgericht door Marie-Rose De Putter en Gerard Van de Caveye. Ook Veronique Van den Bossche zit aanvankelijk mee in de zaak. Vaste ontwerper in de beginperiode is Maxim De Pauw.

Na verloop van tijd wil Marie-Rose het over een andere boeg gooien. Ze dumpt Gerard om in de plaats gaan samenwerken met de succesvolle Bianca Parducci. Om een fusie te vergemakkelijken, wil ze Veronique in de armen van Bianca's zoon Giancarlo Parducci drijven. Dit lukt, maar het hele verhaal draait voor Marie-Rose anders uit dan verwacht. Na een zoveelste ruzie tussen moeder en dochter wordt Marie-Rose buitenspel gezet door Veronique, die samen met Bianca het modehuis Linea Veronica opricht. Dit betekent de doodsteek voor Maison Marie-Rose.

Jaren later wordt het bedrijf door Marie-Rose heropgericht, samen met Trudy Tack de Rixart de Waremme. Ontwerper is eerst Jens Vermeer, nadien slagen ze erin om Mario Van de Caveye bij Linea Veronica weg te halen.

Wanneer Marie-Rose verneemt dat Linea Veronica op de rand van een faillissement staat, speelt haar moederhart haar parten en stelt ze Veronique voor om te fuseren. Veronique kan niet anders dan het aanbod aanvaarden. Maison Marie-Rose en Linea Veronica gaan op in MVM.

Personeelsbestand

Zaakvoerders:
Ontwerpers:
Overig:

Trivia

  • Dit modehuis vormde het begin van de verhaallijnen rond mode.
  • De naam van het modehuis is een verwijzing naar de naam van Marie-Rose De Putter.

Galerij