Fandom

Familie Wiki

Malika Van Gils

2,764pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
Malika Van Gils
Seizoenen 1819 Portret-malika
Eerste verschijning Aflevering 4056 - 13 maart 2009
Laatste verschijning Aflevering 4344 - 17 april 2010
Gespeeld door Sophie Van Everdingen

Kinderen -
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Hoofdpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenVerhaallijnen

Algemene Informatie

Malika Van Gils is een hoofdpersonage dat van 13 maart 2009 tot en met 17 april 2010 vertolkt wordt door Sophie Van Everdingen.

Familie en Liefdesleven

Malika had een relatie met Sasha Verhegstraete, een lid van een straatbende. Wanneer Malika samen met Pierrot en Niko een muziekgroepje begint, breken Malika en Sasha met elkaar omdat Sasha en Niko aartsvijanden zijn van rivaliserende bendes. 

Door de intense samenwerking tussen Malika en Pierrot krijgen ze gevoelens voor elkaar en belanden ze samen in bed. Pierrot heeft echter een relatie met Evy Hermans. Malika besluit haar relatie met Sasha nog een tweede kans te geven wanneer hij en Niko het uitgepraat hebben met elkaar. Samen verhuizen ze naar het buitenland. 

Verhaallijnen

Familie4169

Malika komt in beeld als de vriendin van Sasha Verhegstraete, die lid is van een straatbende waarover Pierrot Van den Bossche zich als sociaal werker ontfermt. Niko Schuurmans is lid van een andere bende en is de vijand van Sasha. Pierrot probeert de ruzie tussen de twee bendes op te lossen door ze tegelijkertijd op het rechte pad te krijgen. Pierrot ontdekt dat zowel Malika als Niko een passie voor muziek hebben. Hij komt met het idee om samen met hen een muziekgroepje op te richten, namelijk The Project. 

Na lang te hebben getwijfeld, besluiten zowel Malika als Niko om in het project te stappen. Niko als pianist en Malika als zangeres. Sasha kan hier helemaal niet mee overweg en ze maken een einde aan hun relatie.

Familie4270
Familie4195
Familie4271

Malika, Pierrot, Niko Schuurmans en Evy Hermans storten zich volledig op de voorbereidingen van hun eerste optredens. Pierrot gaat aan de slag als hun manager, met de hulp van Evy, maar toch gaan ze op zoek naar een professionele manager met meer ervaring. Hiervoor komen ze terecht bij Tino, en die merkt meteen het talent van Malika. Hij probeert zelfs Malika voor hem te winnen door haar te overhalen als solozangers voor zijn firma te komen werken.

Wanneer blijkt dat Tino niet deugd, gaan ze opnieuw met hun viertjes verder. The Project is ondertussen gelanceerd en Malika heeft haar intrek in het Studentenhuis genomen. Ze mogen in een paar cafés gaan optreden. Ze hebben gematigd succes, maar willen nog meer. Door de intense samenwerking tussen Pierrot en Malika, krijgen ze gevoelens voor elkaar en belanden ze op een avond samen in bed. Pierrot voelt zich ontzettend schuldig tegenover zijn vriendin Evy en besluit om alles op te biechten. Evy wil Malika niet langer zien, en schopt haar uit het Studentenhuis. 

Terwijl Pierrot en Evy hun problemen proberen op te lossen, gaan Malika en Niko verder met The Project, maar het is niet meer zoals vroeger. Er zijn duidelijk veel problemen binnen de groep. Malika komt ook terug in contact met Sasha Verhegstraete, die zijn ruzie met Niko kan oplossen. Malika en Sasha besluiten hun relatie nog een tweede kans te geven. 

Het wordt al snel duidelijk dat The Project nooit zal doorbreken. Malika besluit de groep te verlaten en samen met Sasha vertrekt ze naar het buitenland om een nieuw leven te beginnen.

Foto's