FANDOM

Maria De Deyn
Seizoenen 20 Maria s20 profiel
Eerste verschijning Aflevering 4475 - 20 november 2010
Laatste verschijning Aflevering 4518 - 10 januari 2011
Gespeeld door Magda Cnudde

Kinderen Pieter De Deyn
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenVerhaallijnenGalerijFoto'sMedia

Algemene Informatie

Maria De Deyn is een gastpersonage dat van 20 november 2010 tot en met 10 januari 2011 vertolkt wordt door Magda Cnudde.

Familie en Liefdesleven

Maria is de bemoeizieke moeder van Pieter De Deyn. Marie heeft ook nog één oudere zoon Marco. Wanneer Maria opduikt, wordt het al snel duidelijk dat Pieter haar oogappel is. Ze is enorm fier op haar zoon en zijn carrière als professionele danser. Tijdens één van zijn danslessen leert Pieter Mieke Van den Bossche kennen. Uiteindelijk zorgt Maria's houding ervoor dat Pieter en Mieke uit elkaar gaan.

Verhaallijnen

Pieter kan in de dansschool van Sevilla aan de slag gaan, maar hij loopt een ernstige blessure op tijdens het dansen. Wanneer zijn been weer aan de beterhand is, moest Pieter babysitten op Louise. Tijdens een verkeerde beweging, scheurt hij zijn achillespees en belandt hij in het ziekenhuis. Hij moet geopereerd worden en zijn bezorgde moeder Maria komt hem bezoeken. Mieke en Maria leren elkaar zo voor het eerst kennen in het Algemeen Ziekenhuis, maar Mieke kan het absoluut niet met haar vinden. Ze behandelt Pieter als een kleine jongen, is overbezorgd en denkt bovendien dat ze alles beter weet. Omdat Maria in Sijsele woont, moet ze steeds een enorme afstand overbruggen met het openbaar vervoer. Daarom beslist ze zelf om een tijdje bij Mieke te logeren zodat ze elke dag snel naar 'Pedro' kan gaan in het ziekenhuis.

Terwijl dokter Victor Praet duidelijk is dat Pieter nooit meer op professioneel niveau zal dansen, is Maria ervan overtuigd dat dit opgelost kan worden met goede oefeningen. Het duurt niet lang voor Mieke het bemoei van haar toekomstige schoonmoeder beu is en ze reageert haar frustraties af tegenover haar collega's en familie. Het gaat van kwaad naar erger wanneer Pieter het ziekenhuis mag verlaten, maar Maria toch nog bij hem en Mieke wil blijven logeren om Pieter in het oog te houden en hem te helpen met zijn revalidatie. Pieter wil maar niet inzien dat de komst van zijn moeder een serieuze ballast is voor zijn relatie met Mieke.

Op alle momenten mogelijk probeert Maria zich op te dringen. Ze wil persoonlijk de revalidatie van haar zoon in goede banen leiden, al maakt Mieke haar voortdurend duidelijk dat het nog te snel is. Maria heeft geen oor naar haar argumenten en stelt een streng oefenschema op. Wanneer Mieke haar vader en Linda uitnodigt voor een etentje, probeert Mieke duidelijk te zeggend dat Maria beter kan weggaan, maar ze snapt de hint niet en wil zelfs persé koken die avond.

Wanneer de verjaardag van Mieke dichterbij komt, wil Pieter een groot flamencofeest geven en hij steekt hier al zijn tijd en energie in. Tot grote frustratie van Maria, die opnieuw klaar staat met haar oefeningen. Mieke is blij dat Pieter eindelijk voor zichzelf opkomt, maar Maria pikt het niet en pakt haar koffers. Pieter voelt zich schuldig en gaat met hangende pootjes terug naar zijn mama om het goed te maken, waardoor het niet lang duurt voor Maria weer haar opwachting maakt bij Mieke thuis. Mieke is de bemoeienissen van Maria kotsbeu en stelt Pieter uiteindelijk voor de keuze: zij of Maria. Pieter weigert te kiezen waardoor Mieke een einde aan hun relatie maakt.

Galerij

Fotos

Media