Fandom

Familie Wiki

Marie Devlieger

2,827pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
Marie Devlieger
Seizoenen 26 ProfielMaries26
Eerste verschijning Aflevering 5941 - 26 april 2017
Gespeeld door Lien Van de Kelder
Huidig beroep Psychiater
Huidige partner Lars De Wulf
Kinderen -
Ouders Onbekend
Huidige categorie Huidige Nevenpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenStudies en BeroepslevenVerhaallijnenTriviaGalerijFoto'sAchter de Schermen

Algemene Informatie

Marie Devlieger is een nevenpersonage dat sinds 26 april 2017 vertolkt wordt door Lien Van de Kelder.

Familie en Liefdesleven

Marie is een intelligente, warme vrouw met veel energie en humor. Ze is ongehuwd en heeft geen kinderen, omdat ze onvruchtbaar werd verklaard. Marie heeft klasse en stijl, is sexy en speelt dat ook uit als het haar uitkomt. Maar ze kan ook impulsief, manipulatief en tegendraads zijn. Dat Lars De Wulf al heel wat flirts op zijn palmares heeft staan, is geen publiek geheim. Ook de naam van Marie staat op dat lijstje. De twee hadden een korte, maar passionele verhouding. In april 2017 blijkt Marie toch zwanger te zijn geraakt.

Studies en Beroepsleven

Marie besloot om kinderpsychiater te worden, maar oefende die job om een nog mysterieuze reden nooit uit. Daarna richtte ze zich op de - veiligere - psychologische kant van het bedrijfsleven. En zo liep ze Lars tegen het lijf. Marie woont in Londen en ontmoette hem eerder toevallig als friend with benefits.

Verhaallijnen

Marie is een warme, sympathieke en zelfstandige zakenvrouw. Ze heeft een hart voor kinderen, maar werd zelf onvruchtbaar verklaard. Marie besloot om kinderpsychiater te worden, maar oefende die job om een nog mysterieuze reden nooit uit. Nu richt ze zich op de – veiligere – psychologische kant van het bedrijfsleven. En zo liep ze Lars tegen het lijf. Marie woont in Londen en ontmoette hem eerder toevallig als ‘friend with benefits’. Maar blijft alles wel zo vrijblijvend?

Lars heeft contact met Marie. Ze is een vrouw die hem gezelschap hield in februari in Bilbao. Niet veel later staat ze in Lars' kantoor en heeft verrassend nieuws voor hem: ze is zwanger. Zowel Lars als Marie zijn verrast met de komst van hun zoontje, omdat Marie onvruchtbaar werd verklaard in het verleden. Amelie, de zus van Lars, maakt haar broer duidelijk dat hij zijn verantwoordelijkheid als vader op moet nemen.

Marie wilt haar kind alleen opvoeden, maar is ermee akkoord dat Lars hen af en toe komt bezoeken in Londen. Ondertussen beleven de twee intieme momenten. Op een dag komt Marie Veronique tegen in de lift van VDB, ze vertelt Veronique dat ze de vriendin van Lars is en dat ze samen een kind krijgen. Ondertussen beslist Lars de relatie met Marie een kans te geven. Maar Marie moet opnieuw naar Londen voor haar werk.

Trivia

  • Actrice Lien Van de Kelder zei niet meteen 'ja' toen ze de rol aangeboden kreeg door de makers van Familie: "Ik heb daar een tijdje over moeten nadenken, maar ben heel blij met alweer een nieuw intermezzo in mijn carrière. Ik mag mijn tanden zetten in een heel toffe rol die ik bovendien zelf mee vorm mocht geven.".
  • Van de Kelder haar eerste draaidag bij Familie was op 17 februari 2017.

Galerij

Foto's

Achter de Schermen