FANDOM

Marie Devlieger
Seizoenen 2627 ProfielMaries26
Eerste verschijning Aflevering 5941 - 26 april 2017
Gespeeld door Lien Van de Kelder
Huidig beroep Rechterhand CEO 9House
Huidige partner Lars De Wulf
Kinderen -
Ouders Onbekend
Huidige categorie Huidige Nevenpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenStudies en BeroepslevenVerhaallijnenTriviaGalerijFoto'sAchter de SchermenMedia

Algemene Informatie

Marie Devlieger is een nevenpersonage dat sinds 26 april 2017 vertolkt wordt door Lien Van de Kelder.

Familie en Liefdesleven

Marie is een intelligente, warme vrouw met veel energie en humor. In het verleden woonde haar gezin samen met een au pair, een inwondende nanny. Marie is ongehuwd en heeft geen kinderen, omdat ze onvruchtbaar werd verklaard. Ze heeft klasse en stijl, is sexy en speelt dat ook uit als het haar uitkomt. Maar Marie kan ook impulsief, manipulatief en tegendraads zijn.

Dat Lars De Wulf al heel wat flirts op zijn palmares heeft staan, is geen publiek geheim. Ook de naam van Marie staat op dat lijstje. De twee hadden een korte, maar passionele verhouding. In april 2017 blijkt Marie toch zwanger te zijn geraakt van Lars. Een echo van het kind was te zien tijdens de aflevering van 23 mei 2017. Niet veel later geven de twee hun relatie een kans. Uiteindelijk wilt Lars een DNA-test om zeker te zijn van het vaderschap. In het verleden blijkt Marie slechts 2 vaste relaties te hebben gehad.

Studies en Beroepsleven

Marie studeerde in het verleden af als psychiater. Ze besloot om kinderpsychiater te worden, maar oefende die job om een nog mysterieuze reden nooit uit. Daarna richtte Marie zich op de - veiligere - psychologische kant van het bedrijfsleven. Ze heeft een kaderfunctie binnen een internationaal topbedrijf, waar ze anno 2017 al 4 jaar werkt, met een zekere Steve als baas. In het verleden heeft ze reeds veel managementervaring opgedaan. In juni 2017 slaagt Marie erin om de oude job van Simon Feyaerts bij 9House te bemachtigen.

Verhaallijnen

Marie is een warme, sympathieke en zelfstandige zakenvrouw. Ze heeft een hart voor kinderen, maar werd zelf onvruchtbaar verklaard. Marie besloot om kinderpsychiater te worden, maar oefende die job om een nog mysterieuze reden nooit uit. Nu richt ze zich op de – veiligere – psychologische kant van het bedrijfsleven. En zo liep ze Lars tegen het lijf. Marie woont in een appartement in Londen en ontmoette hem eerder toevallig als ‘friend with benefits’. Maar blijft alles wel zo vrijblijvend?

Lars heeft contact met Marie, een vrouw die hem gezelschap hield in februari in Bilbao. Niet veel later staat ze in Lars' kantoor en heeft ze verrassend nieuws voor hem: ze is zwanger. Zowel Lars als Marie zijn verrast met de komst van hun zoontje, omdat Marie onvruchtbaar werd verklaard in het verleden. Amelie, de zus van Lars, maakt haar broer duidelijk dat hij zijn verantwoordelijkheid als vader op moet nemen. Marie wil haar kind alleen opvoeden, maar is ermee akkoord dat Lars hen af en toe komt bezoeken in Londen.

Lars begint na te denken over zijn verantwoordelijkheden en wil een aanwezige vader zijn voor zijn kind. Hij blijft afspreken met Marie en maakt haar dit duidelijk. Marie maakt Lars meteen duidelijk dat ze niets verwacht van hem, maar daar laat Lars het niet bij. Marie blijft bij Lars overnachten en beleven enkele intieme momenten. Op een dag komt Marie Veronique tegen in de lift van VDB, ze vertelt Veronique dat ze de vriendin van Lars is en dat ze samen een kind krijgen. Voor Veronique is dit een grote schok. Ondertussen beslist Lars de relatie met Marie een kans te geven, maar Marie moet opnieuw naar Londen voor haar werk en twijfelt.

Marie en Lars gaan samen naar de gynaecoloog en Lars gaat ook op zoek naar een huisje voor zijn nieuwe gezinnetje. Marie schrikt wanneer ze dat nieuws hoort, want ze vindt het veel te vroeg om al te gaan samenwonen.

Binnenkort.

Trivia

  • Actrice Lien Van de Kelder zei niet meteen 'ja' toen ze de rol aangeboden kreeg door de makers van Familie: "Ik heb daar een tijdje over moeten nadenken, maar ben heel blij met alweer een nieuw intermezzo in mijn carrière. Ik mag mijn tanden zetten in een heel toffe rol die ik bovendien zelf mee vorm mocht geven."
  • Van de Kelder haar eerste draaidag bij Familie was op 17 februari 2017.

Galerij

Foto's

Achter de Schermen

Media