FANDOM

Marie Devlieger
Seizoenen 2627 ProfielMaries26
Eerste verschijning Aflevering 5941 - 26 april 2017
Gespeeld door Lien Van de Kelder
Huidig beroep Accountmanager 9House
Huidige partner -
Kinderen Daan Devlieger
Ouders Onbekend
Huidige categorie Huidige Nevenpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenStudies en BeroepslevenVerhaallijnenTriviaGalerijFoto'sAchter de SchermenMedia

Algemene Informatie

Marie Devlieger is een nevenpersonage dat sinds 26 april 2017 vertolkt wordt door Lien Van de Kelder.

Familie en Liefdesleven

Marie is een intelligente, warme vrouw met veel energie en humor. In het verleden woonde haar gezin samen met een au pair, een inwondende nanny. Marie is ongehuwd en heeft geen kinderen, omdat ze onvruchtbaar werd verklaard. Ze heeft klasse en stijl, is sexy en speelt dat ook uit als het haar uitkomt. Maar Marie kan ook impulsief, manipulatief en tegendraads zijn.

Dat Lars De Wulf al heel wat flirts op zijn palmares heeft staan, is geen publiek geheim. Ook de naam van Marie staat op dat lijstje. De twee hadden een korte, maar passionele verhouding. In april 2017 blijkt Marie toch zwanger te zijn geraakt van Lars. Een echo van het kind was te zien tijdens de aflevering van 23 mei 2017 (Aflevering 5960). Niet veel later geven de twee hun relatie een kans. Zo leren we Marie beter kennen en biecht ze op dat ze reeds 2 vaste relaties heeft gehad in haar leven. Op 30 juni 2017 slaat het noodlot toe wanneer Marie haar zoon verliest. Ze heeft hem de naam Daan Devlieger gegeven. Tegelijkertijd maakt Marie haar relatie met Lars gedaan.

Studies en Beroepsleven

Marie studeerde in het verleden af als psychiater. Ze besloot om kinderpsychiater te worden, maar oefende die job om een nog mysterieuze reden nooit uit. Daarna richtte Marie zich op de - veiligere - psychologische kant van het bedrijfsleven. Ze heeft een kaderfunctie binnen een internationaal topbedrijf, waar ze anno 2017 al 4 jaar werkt, met een zekere Steve als baas. In het verleden heeft ze reeds veel managementervaring opgedaan. In juni 2017 slaagt Marie erin om de oude job van Simon Feyaerts bij 9House te bemachtigen. In augustus 2017 blijkt ze de 'nieuwe' accountmanager van Ninehouse te zijn.

Verhaallijnen

Trivia

  • Actrice Lien Van de Kelder zei niet meteen 'ja' toen ze de rol aangeboden kreeg door de makers van Familie: "Ik heb daar een tijdje over moeten nadenken, maar ben heel blij met alweer een nieuw intermezzo in mijn carrière. Ik mag mijn tanden zetten in een heel toffe rol die ik bovendien zelf mee vorm mocht geven."
  • Van de Kelder haar eerste draaidag bij Familie was op 17 februari 2017.

Galerij

Foto's

Achter de Schermen

Media