Wikia

Familie Wiki

Marleen Van den Bossche

Comments0
1,324pages on
this wiki
† Marleen Van den Bossche
Seizoenen 12 ProfielMarleenSeizoen2PORTRET
Eerste verschijning Aflevering 1 - 30 december 1991
Laatste verschijning Aflevering 290 - 28 mei 1993
Gespeeld door Hilde De Roeck

Kinderen Lovely Van der Venne
Ouders Pierre Van den Bossche en Anna Dierckx
Huidige categorie Vorige Hoofdpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenVerhaallijnenTriviaGeneriekSlideshowLees Meer

Algemene Informatie

Marleen was een hoofdpersonage tijdens de eerste twee seizoenen, van 30 december 1991 tot 28 mei 1993. Ze werd vertolkt door Hilde De Roeck. Marleen stierf nadat ze werd aangereden door een auto.

Familie en Liefdesleven

Marleen is de nakomer van de familie. Haar zus Rita Van den Bossche en twee broers Jan Van den Bossche en Guido Van Den Bossche, zijn jaren ouder dan haar. Anna werd zwanger net voordat Pierre stierf en Marleen heeft bij haar vader bijgevolg nooit gekend. Marleen woonde samen met haar moeder in het ouderlijk huis. Ze hadden vaak discussies over de overleden Pierre. Marleen heeft een goede relatie met haar oudere broer, Guido.

In het begin van de serie studeert Marleen nog aan de kunstacademie. Ze heeft relaties met mannen die veel ouder zijn dan haar, zoals bijvoorbeeld een professor waarvan ze les krijgt. Haar neef, Peter Van den Bossche, heeft echter ook een oogje op haar en dreigt haar op een bepaald moment zelfs te beginnen chanteren, om haar zo in bed te krijgen. Gelukkig houden de pesterijen tijdig op.

Later begint Marleen een relatie met de schoolmeester Ben Van der Venne. Ze willen al snel met kinderen beginnen, maar Marleen blijkt onvruchtbaar te zijn. Samen met Ben adopteert ze daarom een Afrikaans kindje: Lovely Van der Venne

Verhaallijnen

Afl1.11

Marleen is de jongste dochter van Anna Dierckx en Pierre Van den Bossche. Ze heeft haar vader nooit gekend, en spreekt dus vaak op een respectloze manier over hem. Dit tot groot verdriet van Anna. Toch kunnen de twee elkaar niet missen. Ondanks haar jonge leeftijd, weet Marleen al snel wat ze wil in het leven. Ze wil zo snel mogelijk gaan werken, maar Anna wil dat haar dochter blijft studeren, net zoals haar oudere broer Guido. 

VeroniqueMarleenSeizoen1

Op liefdesvlak heeft Marleen ook duidelijk haar eigen willetje. Ze begint een relatie met haar leerkracht Gust, die bovendien bijna twintig jaar ouder is dan haar én een vrouw en drie kinderen heeft. Bovendien heeft haar neef, Peter, een oogje op haar. Wanneer Peter te weten komt dat Marleen en Gust iets met elkaar hebben, wil hij hiervan gebruik maken om met Marleen in bed te duiken. Hij chanteert haar en dreigt ermee alles te vertellen aan de familie. Ook Walter Dierckx komt dit te weten. Hij steunt zijn nichtje en Marleen breekt volledig met Gust en stort zich op haar studies.

Marleen heeft een goede band met haar andere familieleden. Ze staat haar zus Rita Van den Bossche bij wanneer haar zoontje Pierrot Cockelaere opgenomen wordt in het ziekenhuis voor leukemie. Ook Veronique Van den Bossche kan op de steun van Marleen rekenen wanneer ze zwanger wordt en het aan haar familie moet vertellen.

Trouw marleen6

Het wilde leven van Marleen lijkt achter de rug te zijn en ze is er klaar voor om aan haar nieuwe leven te beginnen. Ze begint een relatie met de leerkracht Ben Van der Venne. Ze leren elkaar kennen omdat Ben hij bijles geeft. Later stappen de twee ook in het huwelijksbootje.

SF02 06

Ondertussen vindt ook haar moeder opnieuw de liefde van haar leven, namelijk Albert Thielens. Anna voelt zich schuldig tegenover haar kinderen maar Marleen vindt Albert de perfecte man voor haar. Ook dit nieuwe koppel trouwt met elkaar in het bijzijn van heel de familie. Albert wordt met open armen ontvangen. 

Marleen en Ben denken aan gezinsuitbreiding maar dat lijkt niet zo simpel te zijn. Marleen is onvruchtbaar en kan dus geen kinderen krijgen. Ze besluiten adoptie te proberen en enkele maanden later mogen ze hun kindje afhalen op de luchthaven: Lovely Van der Venne.

Wanneer de familie op bezoek komt om Lovely te verwelkomen, wilt Marleen nog snel een fles jenever gaan kopen in de winkel wat verderop. Bij het oversteken van de straat, wordt ze echter aangereden door een auto.

Marleen is op slag overleden en heel de familie is in diepe rouw. Ben Van der Venne heeft het moeilijk om de kleine Lovely alleen op te voeden, maar kan wel steeds op de hulp van Anna rekenen. Uiteindelijk besluit Ben om zijn job op te geven en samen met Lovely naar Afrika te verhuizen.

Trivia

  • Het was actrice Hilde De Roeck die zelf vroegtijdig uit de serie wou stappen. 
  • Op 30 december 2011, wanneer de soap 20 jaar Familie viert, begint de aflevering met de allereerste scène van de reeks, waarin Marleen en Anna een discussie hebben over Pierre. Nadien blijkt het een droom van Anna te zijn. 

Generiek

Slideshow

Lees Meer

  • Voor meer informatie over de relaties van Marleen, zie hier.
  • Voor meer informatie over het huwelijk van Marleen en Ben, zie hier.

Around Wikia's network

Random Wiki