Wikia

Familie Wiki

Marleen Van den Bossche

Comments0
1,184pages on
this wiki
Marleen Van den Bossche
185px-Marleen
Vorige Hoofdpersonages

Actrice

Hilde De Roeck

Debuut

Aflevering 1 (30 december 1991)

Einde

Aflevering 290 (28 mei 1993)

Reden

Overleden

Kinderen

Lovely Van der Venne

Familie

Marleen Van den Bossche was de jongste dochter van Anna Dierckx en Pierre Van den Bossche.

Algemene InformatieEdit

Marleen was een hoofdpersonage tijdens de eerste twee seizoenen, van 30 december 1991 tot 28 mei 1993. Ze werd vertolkt door Hilde De Roeck. Marleen stierf nadat ze werd aangereden door een auto.

FamilieEdit

Marleen is de nakomer van de familie. Haar zus Rita Van den Bossche en twee broers Jan Van den Bossche en Guido Van Den Bossche, zijn jaren ouder dan haar. Anna werd zwanger net voordat Pierre stierf en Marleen heeft bij haar vader bijgevolg nooit gekend. Marleen woonde samen met haar moeder in het ouderlijk huis. Ze hadden vaak discussies over de overleden Pierre. Marleen heeft een goede relatie met haar oudere broer, Guido.

Liefde en RelatiesEdit

In het begin van de serie studeert Marleen nog aan de kunstacademie. Ze heeft relaties met mannen die veel ouder zijn dan haar, zoals bijvoorbeeld een professor waarvan ze les krijgt. Haar neef, Peter Van den Bossche, heeft echter ook een oogje op haar en dreigt haar op een bepaald moment zelfs te beginnen chanteren, om haar zo in bed te krijgen. Gelukkig houden de pesterijen tijdig op.

Later begint Marleen een relatie met de schoolmeester Ben Van der Venne. Ze willen al snel met kinderen beginnen, maar Marleen blijkt onvruchtbaar te zijn. Samen met Ben adopteert ze daarom een Afrikaans kindje: Lovely Van der Venne

VerhaallijnenEdit

Marleen is de jongste dochter van Anna Dierckx. Ondanks haar jonge leeftijd, weet Marleen al snel wat ze wil in het leven. Ze wil zo snel mogelijk gaan werken maar Anna wil dat hij dochter blijft studeren, net zoals haar oudere broer Guido. 

Op liefdesvlak heeft Marleen ook duidelijk haar eigen willetje. Ze begint een relatie met een professor van haar school, die bovendien bijna twintig jaar ouder is dan haar. Bovendien heeft haar neef, Peter, een oogje op haar.

Trouw marleen6
Het wilde leven van Marleen lijkt achter de rug te zijn en ze is er klaar voor om aan haar nieuwe leven te beginnen. Ze begint een relatie met de leerkracht Ben Van der Venne. Later stappen de twee ook in het huwelijksbootje.

Ondertussen vindt ook haar moeder opnieuw de liefde van haar leven, namelijk Albert Thielens. Anna voelt zich schuldig tegenover haar kinderen maar Marleen vindt Albert de perfecte man voor haar. Ook dit nieuwe koppel trouwt met elkaar in het bijzijn van heel de familie. Albert wordt met open armen ontvangen. 

Marleen en Ben denken aan gezinsuitbreiding maar dat lijkt niet zo simpel te zijn. Marleen is onvruchtbaar en kan dus geen kinderen kopen. Ze besluiten adoptie te proberen en enkele maanden later mogen ze hun kindje afhalen op de luchthaven: Lovely Van der Venne.

Wanneer de familie op bezoek komt om Lovely te verwelkomen, wilt Marleen nog snel een fles jenever gaan kopen in de winkel wat verderop. Bij het oversteken van de straat, wordt ze echter aangereden door een auto.

Marleen is op slag overleden en heel de familie is in diepe rouw. Ben Van der Venne heeft het moeilijk om de kleine Lovely alleen op te voeden, maar kan wel steeds op de hulp van Anna rekenen. Uiteindelijk besluit Ben om zijn job op te geven en samen met Lovely naar Afrika te verhuizen.

SlideshowEdit

Around Wikia's network

Random Wiki