Fandom

Familie Wiki

Maxim De Pauw

2,764pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
Maxim De Pauw
Seizoenen 232021 MaximProfiel21
Eerste verschijning 1993
Laatste verschijning Aflevering 4671 - 5 september 2011
Gespeeld door Hans Wellens

Kinderen -
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieBeroepslevenVerhaallijnenFoto's

Algemene Informatie

Maxim De Pauw is een gastpersonage dat tijdens seizoen 2 en 3 en van 3 juni 2011 (aflevering 4642) tot 5 september 2011 (aflevering 4671) vertolkt werd door Hans Wellens. 

Beroepsleven

Maxim was in de beginjaren de vaste hoofdontwerper voor het het modehuis Maison Marie-Rose. Nadien begon hij een carrière in Italië, totdat jaren later Veronique Van den Bossche hem als ontwerper voor MVM vroeg. Uiteindelijk werd hij door haar ontslagen nadat bleek dat Maxim lang niet meer zo talentvol was als vroeger.

Verhaallijnen

Marie-Rose De Putter wil een nieuwe wending geven aan haar leven en ze start haar eigen modebedrijf met de hulp van de Italiaanse modegigant Gerard Van de Caveye. Maison Marie-Rose wordt geboren en de excentrieke Maxim De Pauw wordt aangeworven als hoofdontwerper.

Het succes van Maison Marie-Rose kent geen grenzen en door de vakkundige leiding van Marie-Rose De Putter volgen de collecties elkaar in een sneltempo op. Tot Veronique Van den Bossche onverwachts terugkeert uit Italië en de leiding overneemt van haar moeder, zeker nu haar echtgenoot Giancarlo Parducci in het bedrijf geïnvesteerd heeft. Marie-Rose wordt aan de deur gezet en vanaf dan gaat het bergaf van het modehuis. Wanneer ook de goede naam van Guido Van Den Bossche door het slijk wordt gehaald, kent dat slechte gevolgen voor Maison Marie-Rose. De zaken gaan slecht en Maxim geeft zijn ontslag om een carrière in Italië te starten.

Jaren later hebben Veronique Van den Bossche en Marie-Rose De Putter opnieuw de handen in elkaar gesloten en is modehuis MVM een feit. Na het vertrek van ontwerper Mario Van de Caveye blijft er een leegte over en Mathias Moelaert wil die opvullen door jong talent Axel De Meester aan te nemen. Veronique gaat niet akkoord, omdat Axel voor F@C werkt, een confectieketen. Veronique wil tegenwicht bieden en haalt Maxim De Pauw terug in huis. Het wordt haar al snel duidelijk dat Maxim zijn pluimen al lang verloren is en dat zijn talent niet meer is zoals vroeger.

Bij Veronique Van den Bossche stapelen de frustraties zich op wanneer ontwerper Maxim slechte ontwerpen neerlegt. Het contract met de ijverige Axel De Meester is groot en Veronique geeft Maxim zijn ontslag om zijn job aan Axel te kunnen geven.

Foto's