FANDOM

Maxim De Pauw
Seizoenen 232021 Maxim Reeks 21
Eerste verschijning 1993
Laatste verschijning Aflevering 4672 - 6 september 2011
Gespeeld door Hans Wellens

Kinderen -
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieStudies en BeroepslevenVerhaallijnenFoto's

Algemene Informatie

Maxim De Pauw is een gastpersonage dat tijdens de beginjaren en van 3 juni 2011 tot en met 6 september 2011 vertolkt wordt door Hans Wellens

Studies en Beroepsleven

Maxim was in de beginjaren de vaste hoofdontwerper voor het het modehuis Maison Marie-Rose. Nadien begon hij een carrière in Italië, totdat jaren later Veronique Van den Bossche hem als ontwerper voor MVM vraagt. In 2011 vertelt Maxim dat hij in het verleden assistent is geweest bij Versace in het kader van een stage.

In het najaar van 2011 wilt Veronique Maxim ontslaan wanneer ze constateert dat hij alsmaar niet vernieuwend uit de hoek kan komen. Maxim biecht op dat hij voor zijn job bij MVM al anderhalf jaar werkloos was, maar Veronique toont geen begrip en ontslaat hem alsnog op staande voet.

Verhaallijnen

Marie-Rose De Putter wil een nieuwe wending geven aan haar leven en ze start haar eigen modebedrijf met de hulp van de Italiaanse modegigant Gerard Van de Caveye. Maison Marie-Rose wordt geboren en de excentrieke, homoseksuele Maxim De Pauw wordt aangeworven als hoofdontwerper.

Het succes van Maison Marie-Rose kent geen grenzen en door de vakkundige leiding van Marie-Rose De Putter volgen de collecties elkaar in een sneltempo op. Tot Veronique Van den Bossche onverwachts terugkeert uit Italië en de leiding overneemt van haar moeder, zeker nu haar echtgenoot Giancarlo Parducci in het bedrijf geïnvesteerd heeft. Marie-Rose wordt aan de deur gezet en vanaf dan gaat het bergaf van het modehuis. Wanneer ook de goede naam van Guido Van Den Bossche door het slijk wordt gehaald, kent dat slechte gevolgen voor Maison Marie-Rose. De zaken gaan slecht en Maxim geeft zijn ontslag om een carrière in Italië te starten.

Jaren later hebben Veronique Van den Bossche en Marie-Rose De Putter opnieuw de handen in elkaar gesloten en is modehuis MVM een feit. Na het vertrek van ontwerper Mario Van de Caveye blijft er een leegte over en Mathias Moelaert wil die opvullen door jong talent Axel De Meester aan te nemen. Veronique gaat niet akkoord, omdat Axel voor F@C werkt, een confectieketen. Veronique wil tegenwicht bieden en haalt Maxim De Pauw terug in huis. Het wordt haar al snel duidelijk dat Maxim zijn pluimen al lang verloren is en dat zijn talent niet meer is zoals vroeger.

Bij Veronique Van den Bossche stapelen de frustraties zich op wanneer ontwerper Maxim met niet vernieuwende ontwerpen blijft afkomen Ze ontslaat hem op staande voet wanneer ze ontdekt dat Maxim een ontwerp van Axel De Meester geïmiteerd heeft op de paspop in plaats van zelf iets te creëren.

Foto's