FANDOM

Menno Van Calster
Seizoenen 24 Menno-portret
Eerste verschijning Aflevering 5361 - 13 oktober 2014
Laatste verschijning Aflevering 5383 - 12 november 2014
Gespeeld door Mathieu Michiels

Kinderen Onbekend
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieAchtergrondVerhaallijnenSlideshow

Algemene Informatie

Menno Van Calster is een personage dat van 13 oktober 2014 tot en met 12 november 2014 vertolkt wordt door Mathieu Michiels.

Achtergrond

Menno Van Calster is een jeugddelinquent waarmee Evy Hermans tijdens haar studies criminologie in aanraking kwam. Enkele jaren later, in seizoen 23, schrijft ze zijn verhaal neer in een boek, zonder hem daar vooraf in te kennen. 

Verhaallijnen

In de Foodbar wordt Evy Hermans al een tijdje bespioneerd door een mysterieuze persoon. Menno houdt Evy in de gaten omdat hij uit is op wraak. Ze heeft hem afgeschilderd als een 'krapuul' in haar boek, zonder dat Menno daar inspraak over had. Tijdens de eerste signeersessie van Evy, probeert Menno contact te zoeken. Hij kan Evy ervan overtuigen dat hij helemaal veranderd is, en wil bijpraten met haar. Hij spreekt af met haar bij hem thuis. Menno woont nu in een grote villa en is de eigenaar van een bedrijf dat zwembaden verkoopt. Evy is onder de indruk en gelooft dat Menno echt verandert is.

Evy en Menno hebben een gezellige babbel, waardoor Evy nog eens afspraakt met Menno. Menno wordt plotseling aggressiever en eist dat Evy een herdruk van haar boek uitbrengt, waarin alle fouten rechtgezet worden. Evy wil hier niet aan meewerken, waardoor Menno het op een andere manier aanpakt. Hij doet een soort drugs in de wijn van Evy, en sluit haar op in zijn huis. Menno wil Evy niet vrijlaten tot ze de volledige waarheid opgeschreven heeft.

Evy houdt lang vol dat ze zijn verhaal niet zal opschrijven, maar ze ziet uiteindelijk in dat ze geen andere keuze heeft en ze zegt hem dat ze bereid is om mee te werken en zijn verhaal op te schrijven. Menno doet zijn verhaal en Evy schrijft het op. Wanneer ze klaar is wilt ze graag naar aar kamer om te gaan slapen en op dat moment ziet Menno door de raam een politiecombi aankomen. Hij zegt dat ze naar haar kamer mag gaan en hij maakt opzettelijk de raam van haar kamer los. Evy merkt dit en vlucht naar het bos, zoals Menno wou. De politie ondervraagt Menno en doorzoekt zijn huis, maar ze vinden niets. Wanneer de politiecombi wegrijdt, gaat Menno naar het bos waar Evy naartoe gevlucht is. Evy kan nergens ontsnappen en plots staat Menno voor haar. Ze loopt weg naar de andere kant, maar Menno loopt achter haar.

Slideshow