FANDOM

Vorige Relaties: Mieke en Leonardo

Seizoen 8 - 12

Mieke woont nog steeds in Brazilië waar ze ondertussen iemand heeft leren kennen. Ze is er getrouwd met de Braziliaanse Leonardo. In een brief aan haar ouders vertelt ze over haar huwelijk en zowel Jan als Monique vrezen dat ze niet meer naar huis zal keren. Omdat Mieke heeft laten weten dat ze in Brazilië wil blijven, besluiten Jan en Monique samen te zitten om de verkoop van Miekes appartement te bespreken.

In seizoen 9 keert Mieke samen met haar man Leonardo voor enkele dagen terug naar België om de begrafenis van Guido bij te wonen. Ze leert er officieel de nieuwe man van haar moeder kennen en ze stelt Leonardo voor aan haar familie. Wanneer Mieke weer vertrekt, valt het afscheid dan ook zwaar.

Mieke woont nog steeds met Leonardo in Brazilië, maar Mieke moet noodgedwongen terug naar huis keren omdat ze besmet is geraakt met een tropische ziekte. Al haar organen worden aangetast en Guy doet er alles aan om Mieke te redden. Ze wordt in quarentaine geplaatst omdat de ziekte bovendien uiterst besmettelijk is.

Het gaat snel bergaf met Mieke. Wanneer ze in ademnood verkeerd en de medische apparatuur het laat afweten, geeft haar moeder Monique haar mond-op-mondbeademing, waardoor ze zichzelf met de tropische ziekte besmet. Mieke geneest van de tropische ziekte, maar voor Monique mag geen hulp meer baten. Ze overlijdt in het bijzijn van Mieke, Bart en Guy.

Op een medisch congres ontmoet Mieke de klungelige psychiater Marc De Waele. De twee beleven een avontuurtje en Mieke raakt zwanger, hoewel ze nog steeds getrouwd is met de Braziliaanse Leonardo. Mieke kan echter niet terug naar Brazilië gaan omdat de kans op besmettingsgevaar te groot is. Op een dag krijgt Mieke het verschrikkelijke nieuws dat Leonardo overleden is na een verkeersongeluk.

Nadien begint ze toch nog een relatie met Marc De Waele en ze bevalt later van een zoontje Lennert De Waele.

Foto's