Fandom

Familie Wiki

Mieke Van den Bossche en Marc De Waele

2,772pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
Vorige Relaties: Mieke en Marc

Seizoen 12 - 15

Mieke Van den Bossche en psychiater Marc De Waele leerden elkaar kennen tijdens een medisch congres. Mieke was toen nog getrouwd met haar Braziliaanse echtgenoot Leonardo, maar de twee waren al geruime tijd uit elkaar. Mieke en Marc belanden samen in bed, maar zien elkaar daarna niet meer omdat Mieke absoluut geen relatie met Marc wil. 

Wanneer Mieke te weten komt dat ze zwanger is, zoekt ze Marc terug op. De twee worden aanvankelijk eerst vrienden, maar beginnen nadien tegen alle verwachtingen in toch een relatie. Mieke krijgt het nieuws dat Leonardo omgekomen is tijdens een verkeersongeval, en Marc vraagt haar ten huwelijk. Ze trouwen en Mieke bevalt van een zoontje: Lennert De Waele.

Hun huwelijk verloopt nadien vlekkeloos. Samen starten ze een opvangtehuis voor rebelse jongeren. Op een congres in Kenia leert Marc echter de knappe Dounia kennen. De twee kunnen het goed met elkaar vinden, en nadien blijven ze met elkaar afspreken. Mieke wordt achterdochtig en komt te weten dat de twee iets met elkaar hebben. 

Marc en Mieke scheiden. Wanneer op een dag Marc zijn zoontje Lennert niet terugbrengt, vreest Mieke dat hij en zijn nieuwe vriendin Dounia er met het kind vandoor zijn. Dounia zegt echter zelf ook niet te weten waar ze uithangen. Een tijdje later komt te politie met het nieuws dat ze met de wagen het kanaal inreden en overleden zijn.

Foto's van het huwelijk