Fandom

Familie Wiki

Mieke Van den Bossche en Niko Schuurmans

2,828pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
Huidige Relaties: Mieke en Niko

Seizoen 21 - 22

Familie afl4936 04
Familie4853
NikoMieke0214

Bij het begin van het 21ste seizoen kreeg Mieke Van den Bossche plotseling gevoelens voor de enkele jaren jongere Niko Schuurmans. Niko kwam toen geregeld over de vloer om de badkamer van Mieke te repareren. De twee belanden meermaals met elkaar in bed maar Mieke schaamt zich hiervoor en wil niet dat de familie het te weten komt.

Uiteindelijk wil Mieke toch een serieuze relatie beginnen met Niko en ze vertelt het aan haar vader. Jan Van den Bossche reageert echter niet zoals verwacht en wil zelfs dat zijn dochter onmiddellijk breekt met Niko. Mieke besluit zich niet te laten doen en blijft vechten voor haar relatie. Na verloop van tijd begint Jan in te zien dat zijn dochter écht gelukkig is met Niko en de twee blijven een koppel.

Aan hun liefdesgeluk kwam uiteindelijk een einde in het voorjaar van 2013. Niko kreeg namelijk gevoelens voor Evy Hermans en de twee belandden meermaals met elkaar in bed. Mieke wou eerst Niko niet verliezen en ging er zelfs mee akkoord dat Niko zowel bij haar als bij Evy bleef maar uiteindelijk besloot Mieke om hem te laten gaan. De twee gingen wel als vrienden uit elkaar en enkele maanden later kopen ze zelfs samen nog een huis.

Seizoen 23 - 25

640px-Familie 5301 001
Familie 5410 002
In 2014 komt het koppel echter weer bij elkaar. Niko krijgt terug gevoelens voor Mieke wanneer ze een relatie begint met de verschrikkelijk jaloerze Sébastien. Niko ziet dat Mieke in haar ongeluk aan het lopen is en hij probeert dit aan haar verstand te brengen. Wanneer deze relatie stukloopt, besluiten Mieke en Niko om terug aan hun gevoelens toe te geven. Wanneer Niko Schuurmans voelt dat Mieke Van den Bossche de vrouw van zijn leven is besluit hij om haar ten huwelijk te vragen en uiteindelijk na een mislukking vraagt hij haar ten huwelijk in de seizoensfinale en ze zegt ja.
Familie 5582 001

Mieke en Niko leggen hun trouwdatum vast: 19 december 2014. Mieke maakt zich al meteen zorgen omdat er nog niets geregeld is. Niko maakt de belofte dat hij alles zal regelen, zodat Mieke geen stress meer hoeft te hebben. Hun trouw staat volledig in het teken van een klavertje vier (omdat het de vierde keer is dat Mieke trouwt). 

Na hun huwelijk komt bij Mieke weer de kinderwens opsteken. Ze vindt het verschrikkelijk dat ze zelf geen kinderen meer kan krijgen en denkt aan adoptie, zeker wanneer haar stiefbroertje Guido Van den Bossche een meisje zwanger gemaakt heeft, en ze het kindje in eerste instantie niet willen houden. Mieke wil Guido en Emma Verdonck voorstellen om hun kindje aan hun af te staan voor adoptie, maar ze willen het kindje toch zelf opvoeden. Niko stelt Mieke voor om een adoptieprocedure in gang te zetten, maar Mieke ketst dit voorstel af.

Seizoen 26

Na enkele maanden in coma te hebben gelegen ontwaakt Mieke. Door de langdurige coma denkt Mieke dat ze in het jaar 2009 verblijft. Ze denkt onder meer dat haar jongere zus Leen stage aan het doen is in het Algemeen Ziekenhuis met als stagebegeleider de overleden Paul, dat de overleden Bart en Brenda elk moment kunnen binnenvallen met hun 'kindjes', dat ze nog getrouwd is met Wim, de zoon van Gaston en Mieke, en dat ze Niko nog niet kent.

Mieke's persoonlijkheid is helemaal veranderd. Niko kan hier maar niet aan wennen. Zijn vrouw is helemaal niet meer geïnteresseerd in de Mie&B, in haar vrienden en in Niko zelf. Ondertussen beslist Mieke om naar de kapper te gaan en te gaan shoppen. Ze komt thuis met een heel nieuwe look. Wanneer Mieke verneemt dat Niko een rallywagen heeft gekocht, wilt ze er tot diens grote verbazing zelfs mee rijden.

Mieke verlangt nog steeds naar haar ex-man Wim en beslist hem op te zoeken. Wim doet echter afstandelijk, omdat hij er lang heeft over gedaan om het bedrog van Mieke te verwerken. Mieke krijgt te horen er in 7 jaar tijd veel gebeurd is in Wims leven: Gaston stierf 2 jaar geleden, hij heeft een dochter genaamd Lieselot en de relatie tussen hem en de moeder van Lieselot kwam tot een einde. De familie raadt Mieke aan het contact met Wim te verbreken.

Niet veel later kan een getrouwde Mieke het niet meer aan en heeft ze ontzettend veel zin in seks met Wim. Ze gaat naar zijn huis toe en bespringt hem, terwijl Lieselot aan het slapen is.

Foto's

Trivia

  • Voor het huwelijk van Mieke en Niko, zie hier.