FANDOM

Vorige Relaties: Mieke en Pieter

Seizoen 19-20

Mieke krijgt met Morgane Maes een nieuwe huisgenoot omdat haar eigen appartement gerenoveerd moet worden. De twee dames maken veel plezier samen, maar Morgane is soms iets té losbannig. Samen gaan ze naar een flamencoles en daar ontmoet Mieke de knappe dansleraar Pieter 'Pedro' De Deyn. Morgane vindt dat Mieke ervoor moet gaan, maar zelf is ze eerder terughoudend. Wanneer Mieke en Pieter goed met elkaar kunnen opschieten, wordt Morgane al snel jaloers en vindt ze dat Mieke niet te snel terug voor een relatie moet gaan. Ze zorgt er ook voor dat het tot een breuk komt tussen de twee.

Pieter keert plotseling terug in het leven van Mieke en de twee beginnen opnieuw een relatie. Mieke heeft nog steeds een relatie met haar dansleraar Pieter De Deyn. Haar relatie met Pieter zorgt echter voor irritatie bij Morgane. Ze verwijt Mieke ervan nooit nog tijd voor haar vrij te maken en Morgane reageert dan ook bijzonder jaloers. Op een dag is Morgane met de noorderzon verdwenen en komt Mieke te weten dat ze naar Spanje vertrokken is. Ze voelde zich het derde wiel aan de wagen bij Miekes thuis.    De volgende dagen komt Pieter bij Mieke inwonen maar wanneer Pieter een kans krijgt om in Sevilla danslessen te gaan geven, vraagt hij aan Mieke of ze samen met hem naar daar wil verhuizen. Mieke twijfelt maar is toch bereid om haar leventje in België achter te laten. Pieter moet zijn droom echter opgeven wanneer hij een ernstige blessure krijgt aan zijn been. Pieter is er van overtuigd dat hij nog steeds naar Sevilla kan gaan maar Mieke denkt er anders over. Wanneer hij voor de zoveelste keer zijn been weer overlast, moet hij geopereerd worden.Tijdens zijn verblijf in het ziekenhuis leert Mieke haar schoonmoeder Maria kennen. Het klikt echter niet meteen tussen de twee dames. Maria is enorm bemoeizuchtig en ze probeert haar zoon te pushen om zijn danscarrière niet op te geven. Mieke is echter van mening dat Pieter nooit meer professioneel zal kunnen dansen. Wanneer Pieter het ziekenhuis mag verlaten, wil Maria niet van zijn zijde wijken. Ze neemt haar intrek in het appartement van Mieke maar dat is niet zonder gevolgen. Mieke kan haar schoonmoeder niet uitstaan en ze merkt op dat Pieter zich helemaal anders gedraagd wanneer ze in de buurt is. Uiteindelijk heeft mieke genoeg van de bemoeizucht van Maria en ze stelt Pieter voor de keuze. Pieter kiest voor zijn moeder en het koppel gaat uit elkaar.

Foto's