FANDOM

Vorige Relaties: Mieke en Wim

Mieke haar vorig huwelijk met Marc De Waele had al een tijdje een teken van verwaarlozing. Hun huwelijk eindigt definitief als Marc samen met hun zoontje, Lennert De Waele verongelukt in een auto-ongeluk. Mieke haar wereld stort volledig in. De familie kan haar niet veel helpen in het verwerken van haar zwaar verlies. Op het kerkhof leert ze Gaston Veugelen kennen. Hij verzorgt de graven van Marc en Lennert. Gaston helpt haar in het verwerken van haar verlies.

In seizoen 16 wordt Mieke haar appartement opgeknapt en geschilderd door Wim Veugelen, de zoon van Gaston. Gaston wordt hierdoor een echte huisvriend van Mieke. Wanneer de werken gedaan zijn, nodigt Mieke Wim en Gaston uit voor een etentje, Gaston weigert dit heel beleefd. Hierdoor kunnen zijn zoon en Mieke wat bijpraten. Na het etentje zijn de liefdesprikkelen sterk aangespoord bij beiden, en dit wordt niet weggestoken voor de buitenwereld. Uiteindelijk kiezen ze voor een vaste relatie. Wim trekt in bij Mieke en hij vraagt haar ten huwelijk.

De voorbereidingen liggen volledig in de handen van Gaston en Wim, voor Mieke moet haar huwelijksdag een verrassing zijn. Mieke mag enkel haar trouwkleed kiezen, die ze laat ontwerpen door Marie-Rose De Putter. Het koppel kent spannende tijden, als Mieke zich ontfermt over een verwaarloosd meisje; Nina. Het kind moet verschillende operaties ondergaan om één van haar benen te kunnen redden.

Op 14 februari verklaren Mieke en Wim hun ja-woord voor de hele familie tijdens een misviering, die voorgegaan wordt door Kobe. De hele familie is aanwezig. Na het huwelijk adopteren Mieke en Wim, Nina. Maar zij moet uiteindelijk terug naar haar geboorteland.

Als Mieke verandert van job en kiest voor een job in het algemeen ziekenhuis, wordt ze verliefd op dokter Paul Jacobs. Paul is de verloofde van Mieke's halfzus Leen Van den Bossche. Mieke en Paul beginnen een affaire. De affaire komt uit en Wim verdwijnt uit haar leven.

Na enkele maanden in coma te hebben gelegen ontwaakt Mieke. Door de langdurige coma denkt Mieke dat ze in het jaar 2009 verblijft. Ze denkt onder meer dat haar jongere zus Leen stage aan het doen is in het Algemeen Ziekenhuis met als stagebegeleider de overleden Paul, dat de overleden Bart en Brenda elk moment kunnen binnenvallen met hun 'kindjes', dat ze nog getrouwd is met Wim, de zoon van Gaston en Mieke, en dat ze Niko nog niet kent.

Mieke's persoonlijkheid is helemaal veranderd. Niko kan hier maar niet aan wennen. Zijn vrouw is helemaal niet meer geïnteresseerd in de Mie&B, in haar vrienden en in Niko zelf. Ondertussen beslist Mieke om naar de kapper te gaan en te gaan shoppen. Ze komt thuis met een heel nieuwe look. Wanneer Mieke verneemt dat Niko een rallywagen heeft gekocht, wilt ze er tot diens grote verbazing zelfs mee rijden.

Mieke verlangt nog steeds naar haar ex-man Wim en beslist hem op te zoeken. Wim doet echter afstandelijk, omdat hij er lang heeft over gedaan om het bedrog van Mieke te verwerken. Mieke krijgt te horen er in 7 jaar tijd veel gebeurd is in Wims leven: Gaston stierf 2 jaar geleden, hij heeft een dochter genaamd Lieselot en de relatie tussen hem en de moeder van Lieselot kwam tot een einde. De familie raadt Mieke aan het contact met Wim te verbreken.

Lees Meer

  • Voor meer informatie over het huwelijk van Mieke en Wim, zie hier.