FANDOM

Mike Feremans
Seizoenen 1011 Mike11
Eerste verschijning Seizoen 10 Afleveringen
Laatste verschijning Seizoen 11 Afleveringen
Gespeeld door Diverse baby's

Kinderen -
Ouders Christel Feremans en Luk Verdievel
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilieVerhaallijnenFoto's

Algemene Informatie

Mike Feremans is een gastpersonage dat in seizoen 10 en 11 vertolkt wordt door diverse baby's.

Familie

Christel Feremans verloofde zich met Bart Van den Bossche in Amerika, maar voor ze konden trouwen kwam Bart zogezegd om het leven tijdens een vliegtuigcrash. Christel neemt contact op met de familie van Bart en beweert dat ze een zoon met hem had: Mike Feremans Later blijkt dit niet waar te zijn en wou ze alleen de aandelen van Bart in haar handen krijgen.

Verhaallijnen

Christel Feremans duikt op als de weduwe van Bart Van den Bossche bij zijn moeder Monique Stevens. Bart en Christel leerden elkaar in Amerika kennen, nadat Bart er ging studeren na de breuk met zijn vrouw Brenda Vermeir. Doordat Mike geboren is ten tijde van haar relatie met Bart Van den Bossche, kan Christel doen uitschijnen dat hij de vader is. Wanneer het nieuws komt dat Bart is verongelukt, reist Christel vanuit Amerika met Mike naar België en eist ze via het kind de helft op van Barts aandelen van VDB Electronics, die normaal integraal voor Barts dochter Hannah Van den Bossche bestemd waren. Monique is dolgelukkig met het kleinkind dat Bart aan haar achterliet.

Christel neemt haar intrek intrek bij Monique en haar man Guy Maeterlinck. Ze maakt al gauw kennis met Guy's zoon Thomas Maeterlinck, waarmee het ontzettend goed klikt. De twee beginnen een relatie. Dit is allesbehalve naar de zin van Monique. Zij waarschuwt Christel voor Thomas. Ondertussen gaat Christel in de clinch met Brenda, wanneer ze voor Mike de helft eist van het aandelenpakket dat Barts dochter Hannah Van den Bossche door diens dood zal erven.

De familie komt te weten dat Bart nooit overleden was. Hij ligt in coma in een Amerikaans ziekenhuis. Christel reageert uiterst zenuwachtig op het nieuws. Ze besluit de volledige waarheid te vertellen aan Thomas, nu haar plan aan duigen ligt. Mike was het gevolg van een korte romance. Bart was zo verliefd dat hij bereid was om Mike te adopteren. Christel stelt nu voor dat Thomas de kleine Mike adopteert, zodat die alsnog aandelen zou kunnen verkrijgen, zij het die van Thomas. Hij gaat niet akkoord, tot frustratie van Christel.

Christel vindt het vreemd als ze te horen krijgt dat Hannah bij Monique logeert. Ze krijgt wat later van buurvrouw Linda Desmet te horen dat Brenda, Peter Van den Bossche en Koen Lamoen naar Amerika zijn gereisd om een intussen herstelde Bart op te halen. Christel neemt contact op met de vader van Mike, Luk Verdievel, de eerste secretaris van het consulaat in Seatle. Die staat op het punt tot consult benoemd te worden. Een schandaal kan hij niet permitteren. Christel chanteert hem met het feit dat hij haar heeft laten zitten met een kind. Ze dwingt hem 25.000 euro te betalen aan een Amerikaanse huurmoordenaar.

Nadat het plannetje van Christel in duigen viel, werd de kleine Mike voor Christel niet meer dan een blok aan haar been en laat ze hem achter bij Amerikaanse kennissen.

Buurman en vader van Bart, Jan Van den Bossche, komt Christel vertellen dat Bart zijn korte termijn-geheugen is verloren. Hij denkt nog altijd dat hij getrouwd is met Brenda en is zijn huwelijk met Christel vergeten. Bart is ondertussen belaagd met een kussen, maar dacht in een droom dat het om iemand anders ging. Een verpleegster kon hem echter uit de penibele situatie redden. Later worden Bart, Brenda en Koen bijna van de baan gereden door een voertuig. Ze kunnen hem afschepen, maar later rijdt de auto zo goed als vol in op Bart.

Nadat Bart de nieuwe aanslag op zijn leven heeft overleefd, volgt een hereniging met Christel en Bart. Hij lijdt echter aan geheugenverlies en herkent hen aanvankelijk echter niet meer, wat Christel ertoe brengt haar leugen over hun zogezegde huwelijk vol te houden. Uiteindelijk valt Christel toch nog door de mand en kan worden bewezen dat ze geprobeerd heeft om Bart te vermoorden. Ze wordt gearresteerd en belandt in de gevangenis. Samen met medegevangene Lesley ontsnapt ze en slaagt Christel erin om naar het buitenland te vluchten.

Jaren later onthult Bart dat hij geregeld geld overmaakt aan Mikes pleeggezin, omdat hij zich toch enigzins verantwoordelijk voelt voor de jongen, ook al is hij niet zijn echte vader.

Op het einde van het 18de seizoen maakt Christel Trudy Tack de Rixart de Waremme wijs dat ze terminaal ziek is. Dit doet ze in opdracht van Xavier Latour. Trudy vraagt in één van de afleveringen of Christel in haar toestand haar zoontje Mike, die in Amerika verblijft, mist. Christel ontwijkt echter deze vraag.

Foto's