Fandom

Familie Wiki

Mila Van den Bossche

2,773pages on
this wiki
Add New Page
Comment1 Share
Mila Olivia Jan Van den Bossche
Seizoenen 2526 MilaMaart2017Seizoen26
Eerste verschijning Aflevering 5599 - 5 november 2015
Gespeeld door Diverse baby's (waaronder Oona Mahieu, Fleur Scheers en Hailey Peeters)
Huidig beroep -
Huidige partner -
Kinderen -
Ouders Guido Van den Bossche en Emma Verdonck
Huidige categorie Huidige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilieVerhaallijnenFoto'sLees Meer

Algemene Informatie

Mila Olivia Jan Van den Bossche is een gastpersonage dat sinds 5 november 2015 vertolkt wordt door diverse baby's.

Familie

Mila is de dochter van Guido Van den Bossche en Emma Verdonck en de kleindochter van Jan Van den Bossche, Linda Desmet, Frank Verdonck en Olivia De Smaele. Guido en Emma kozen Linda als meter en Frank als peter van de pasgeboren Mila.

Verhaallijnen

Mila is geboren op 4 november 2015. De familie wist al dat Guido en Emma's dochter als tweede naam Olivia ging krijgen, maar het koppel heeft nog een verrassing: als derde naam geven ze hun dochtertje Jan, uit eerbetoon voor haar grootvader. Jan Van den Bossche is superblij. Ondertussen is Linda Desmet ook ontzettend blij wanneer Jan zijn peterschap opgeeft om haar meter te laten worden voor hun kleinkind. Voor Mila's geboorte kregen Guido en Emma schrik om ouders te worden en maakten ze veel ruzie. Emma koos voor een thuisbevalling en beviel er van een gezonde dochter.

Oorspronkelijk wonen Guido, Emma en Mila nog in bij Frank Verdonck, maar in 2016 nemen ze hun intrek in het huis van de 'Friends'. Vooral Evy Hermans heeft het hier moeilijk mee omdat ze juist zelf haar ongeboren kindje verloren heeft. Toch geniet ze op één of andere manier van de gezelschap van het kindje en neemt ze vaak enkele verantwoordelijkheden over van Emma.

Guido en Emma stellen een planning op om Mila af te gaan halen bij de crèche, omdat Emma haar meerdere keren vergat op te gaan halen. Tijdens de examenperiode wordt ze constant afgeleid door haar dochtertje Mila. Emma zit zodanig met haar hoofd bij haar schoolwerk dat ze een cruciale fout maakt: Emma Verdonck vergat haar dochter Mila bij haar grootvader af te zetten en laat haar een tijd alleen in de auto. Wanneer ze tijdens haar presentatie een telefoontje van Jan Van den Bossche krijgt, beseft Emma wat ze haar dochtertje heeft aangedaan. Ze is in alle staten wanneer Mila wordt opgenomen in het Algemeen Ziekenhuis. Ondanks deze dramatische gebeurtenis steunt Guido Van den Bossche haar. Jan keurt het gedrag van zijn schoondochter niet goed. Emma en Guido zijn gelukkig wanneer de dokter hen vertelt dat Mila buiten levensgevaar is.

Niet veel later licht Emma haar vader Frank in over de voorbije gebeurtenissen. Ze vertelt hem dat ze nog steeds bezorgd is en denkt er zelfs aan om haar studies op te geven. Dat is echter buiten Frank gerekend. Hij kan zijn dochter terug overtuigen om verder te blijven studeren en laat kleindochter Mila bij hem studeren terwijl Emma zich in de examenperiode bevindt. Frank vertelt Emma dat ze haar vroeger op het strand van Koksijde ook ooit eens kwijtgeraakt was. Olivia De Smaele heeft dit echter nooit geweten. Wat later nodigt Emma haar vader uit om te blijven eten. Frank merkt op dat er veel drukte is in het huis van de friends en stelt zich ook vragen omtrent de veiligheid die er heerst, aangezien onlangs ex-gevangene Stan in hetzelfde huis als Emma en Mila verbleef...

Emma en Guido hadden beslist om hun dochtertje Mila een tijdje bij grootvader Frank te laten logeren, zodat Emma in alle rust en alle stilte kon studeren voor haar examens. Wanneer Frank Emma en de friends bezoekt tijdens 'het spitsuur', begint hij zich af te vragen of het huis niet te druk is voor het gezin van haar dochter. Wat later krijgt Emma te horen dat ze alsnog 7 herexamens heeft en begint te twijfelen aan haar eigen kunnen. Door de herexamens zal ze Mila nog meer moeten missen, omdat Emma en Guido hun dochtertje dan nog langer bij Frank moeten achterlaten. Emma is woedend wanneer haar vader alsmaar zijn gsm niet opneemt. De friends beslissen het huis wat te versieren voor de terugkomst van Mila. Wat later staat Frank, zonder Mila, voor de deur. Hij is van mening dat het huis van de friends geen goede plaats is om een kind op te voeden en eist het hoederecht over zijn Mila...

De eerste verjaardag van Mila nadert. Emma is teleurgesteld dat niemand van de familie of vrienden aan de verjaardag van haar dochter heeft gedacht, zelfs vader Guido niet. Maar in werkelijkheid heeft Guido hen opgetrommeld om stiekem een verassingsfeestje te organiseren in de Jan & Alleman. Emma's geluk kan niet op wanneer ze er al haar vrienden en familie treft. Ze hebben met z'n allen samengelegd voor een groot poppenhuisje voor de kleine Mila.

Foto's

Lees Meer