Fandom

Familie Wiki

Monique Stevens en Guy Maeterlinck

2,828pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
Vorige Relaties: Monique en Guy

Seizoen 8 - 11

Monique Stevens en Guy Maeterlinck leren elkaar kennen op een cruise voor singles. Alhoewel Monique er samen met haar vriend Jean is, wordt ze onverwacht verliefd op de charmante Guy. De twee willen hun relatie een kans geven, en niet veel later vraagt Guy haar al ten huwelijk.

Hun relatie kende echter veel ups en downs. Aanvankelijk konden Guys kinderen Thomas Maeterlinck en Femke Maeterlinck het absoluut niet met Monique vinden, omdat ze de plaats van hun overleden moeder wou inpalmen. Ook het feit dat Guy een workaholic is, en zijn werk vaak mee naar huis nam, is voor Monique een negatief puntje. Zelfs wanneer ze samen een spontane reis naar Mexico maken, en zelfs van plan zijn om daar te trouwen, heeft Guy geen tijd voor haar en laat hij Monique 'entertainen' door zijn goede vriend en collega Antonio. Monique krijgt zelfs gevoelens voor Antonio, en blijft hem stiekem zien. Uiteindelijk kiest Monique toch voor Guy en stappen de twee alsnog in het huwelijksbootje.

Hun huwelijk wordt abrupt onderbroken wanneer een doodzieke Mieke Van den Bossche terugkeert uit Brazilië. Ze heeft de besmettelijke ziekte junglekoort, en wanneer Monique haar mond-op-mond moet geven, krijgt ze de ziekte ook. Mieke geneest, maar voor Monique is het te laat. Ze sterft in het bijzijn van Guy en Mieke.

Foto's

Lees Meer

  • Voor meer informatie over het huwelijk van Monique en Guy, zie hier