FANDOM

Nena De Vriendt
Seizoenen 2425 ProfielNena24
Eerste verschijning Aflevering 5436 - 26 januari 2015
Laatste verschijning Aflevering 5616 - 30 november 2015
Gespeeld door Sara Gracia Santacreu

Kinderen -
Ouders Gina De Vriendt en Harry
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenBeroepslevenVerhaallijnenTriviaFoto's

Algemene Informatie

Nena De Vriendt is een gastpersonage dat van 26 januari 2015 tot en met 26 februari 2015 en van 4 november 2015 tot en met 30 november 2015 vertolkt wordt door Sara Gracia Santacreu.

Familie en Liefdesleven

Nena haar moeder heeft haar na de geboorte meteen afgestaan. Het enige wat Nena nog van haar draagt, is de achternaam 'De Vriendt'. Haar voornaam heeft ze gekregen in haar eerste instelling. Nena kent haar biologische vader ook niet. Na de zoektocht van Niko Schuurmans komt hij te weten dat Nena's moeder Gina De Vriendt heet. Wanneer Nena haar opzoekt, komt ze te weten dat haar vader een Engelsman is en zijn voornaam Harry is. Harry heeft Gina verlaten wanneer ze 7 maanden zwanger was. Hierdoor wilde Gina het kind niet meer en belandde Nena in een instelling.

Tijdens het 25ste seizoen heeft Nena een relatie met haar pooier Vic Van Paemel. Ze willen samen een nieuw leven beginnen, maar ze worden onder druk gezet door Vics vader. Uiteindelijk verhuizen ze samen naar Portugal.

Beroepsleven

Nena gaat als jong meisje aan de slag als prostituee om haar kost te verdienen en hangt daardoor vaak op straat rond. Tijdens het 25ste seizoen verhuist ze naar Portugal waar ze samen met Vic Van Paemel een nieuw leven gaan beginnen. 

Verhaallijnen

Nena is een twintigjarig straatmeisje dat in aanraking komt met Niko Schuurmans wanneer hij in Mechelen aan de slag gaat als straathoekwerker. Ze moet noodgedwongen als prostituee aan de slag om te kunnen overleven. Bovendien is Nena niet vies van drugs en diefstal en heeft ze lange tijd in verschillende instellingen gezeten. Haar moeder heeft haar afgestaan en ze weet niet eens wie haar vader is. Niko probeert voor haar opvang te zoeken wanneer ze uit het kraakpand gezet wordt en gaat bovendien op zoek naar haar moeder, die Nena als baby afgestaan heeft.

Samen met Evy Hermans probeert Niko het verleden van Nena te onderzoeken en hij komt te weten dat haar moeder waarschijnlijk in de omgeving van Gent woont. Ondertussen neemt Nena eventjes haar intrek in het huis van de 'friends', maar niet iedereen is hiermee akkoord. Zjef De Mulder en Thomas Van den Bossche vinden het niet kunnen dat Niko het niet eventjes besproken heeft met zijn huisgenoten. De volgende dag gaan Niko en Nena naar Gent waar hij haar in contact brengt met haar moeder Gina De Vriendt. Zij is echter allesbehalve blij om haar verloren dochter terug te zien en maakt dit al snel duidelijk. Nena is diep gekwetst en is razend op Niko. Ze is de volgende morgen met de noorderzon verdwenen en heeft bovendien geld van de huisgenoten gestolen.

Niko komt plots na enkele maanden een gewonde Nena tegen. Ze prostitueert nu onder de naam Angel. Niko krijgt te horen dat Nena slaag krijgt bij het prostitueren. Hij wilt kost wat kost weten wat er aan de hand is en laat Nena onderzoeken door dokter Leen Van den Bossche. Musto en Cis Moens raden beiden Niko aan om zich niet met de zaak te bemoeien. Niko wil Nena deze keer echter niet zomaar laten gaan en zorgt ervoor dat Nena tijdelijk bij Leen kan intrekken.

Ondertussen komt Niko te weten dat Nena niet mishandeld wordt door haar pooier Vic Van Paemel, maar door zijn opdrachtgever en vader Maurice Van Paemel. Vic en Nena zijn namelijk een koppel en willen er samen vandoor gaan om een nieuw leven te kunnen beginnen. Faroud Kir vertrouwt Vic niet, omdat zijn vader met dubieuze zaakjes bezig is. Hij probeert Vic onder druk te zetten zodat hij geheimen prijsgeeft, maar Vic weet niet dat zijn vader zich bezighoudt met internationale vrouwenhandel.

Faroud laat Vic weer vrij en wil hem inschakelen om de bende van zijn vader op te pakken. De operatie loopt bijna slecht af, maar door de snelle tussenkomst van de Geheime Dienst, is Vic ongedeerd en kan hij samen met Nena naar Portugal vertrekken.

Trivia

  • Tijdens het 21ste seizoen (december 2011) vertolkte Sara Gracia kort de rol van Kelly
  • 'Nena' betekent 'meisje' in het Spaans.

Foto's