FANDOM

Nina
Nina
Vorige Gastpersonages

Actrice

Jolien Van de Vondel

Debuut

Aflevering 3476 (28/12/2006)

Einde

Aflevering 3532 (05/03/2007)

Reden

Uitwijzing

Nina is een jong meisje dat erg verzwakt wordt teruggevonden in een bushokje. Mieke Van den Bossche ontfermt zich als sociaal werkster over haar en ontdekt al snel dat ze een buitenlandse vluchtelinge is. Intussen brengen de dokters slecht nieuws, want door een slecht verzorgde wonde aan haar been moeten ze overgaan tot een amputatie. Nina zelf lijkt echter minder zwaar aan de zaak te tillen als dat Mieke dat doet.

Nina is al snel aan de beterhand en mag het ziekenhuis verlaten. Mieke en Wim Veugelen nemen haar in zelf in huis, zodat ze in afwachting van een beslissing over haar toekomst niet in een instelling moet worden ondergebracht. Nina leert al zeer snel lopen met haar beenprothese en leert dankzij Wims vader Gaston Veugelen ook de Vlaamse taal en cultuur kennen. Uiteindelijk komt het bericht dat de familie van het meisje is opgespoord en Nina terug bij hen moet worden ondergebracht. Met pijn in het hart nemen Mieke, Wim en Gaston afscheid. Enige tijd later ontvangen ze via de post nog een cadeautje van Nina om hem te bedanken.