FANDOM

Noa de Rixart de Waremme
Seizoenen 1516 Portret-noa
Eerste verschijning Aflevering 3116 - 1 september 2005
Laatste verschijning Aflevering 3591 - 12 mei 2007
Gespeeld door Barbara Claes

Kinderen -
Ouders Eline Vaerenbergh en † onbekend
Huidige categorie Vorige Nevenpersonages
Algemene InformatieVerhaallijnenTrivia

Algemene Informatie

Noa de Rixart de Waremme is een nevenpersonage dat van 1 september 2005 tot en met 12 mei 2007 vertolkt wordt door Barbara Claes.

Verhaallijnen

Zussen
Familie3403
Familie3358

Mieke Van den Bossche en Marc De Waele ontvangen twee nieuwe jongeren in hun opvanghuis: Noa en haar tweelingzus Zoë de Rixart de Waremme. Het zijn twee rebelse jonge meiden die al meermaals bij de jeugdrechter zijn geweest. Ze maken het Mieke en Marc dan ook knap lastig.

Wanneer de grootouders van Trudy Tack de Rixart de Waremme overlijden komt ze via hun testament te weten dat ze nog twee halfzussen heeft. Trudy gaat onmiddellijk op zoek naar haar zussen en krijgt hiervoor de hulp van advocate Griet Tersago. Noa en Zoë zitten inmiddels weer in de gevangenis na een zoveelste misstap. Dankzij een krantenartikel beseffen Mieke en Marc dat Noa en Zoë de zussen van Trudy zijn en ze brengen haar op de hoogte. Met de hulp van Griet kan Trudy de twee vrij krijgen en ze nemen hun intrek in de villa van Marie-Rose.

Het lukt Noa en Zoë niet meteen om zich aan te passen aan hun nieuwe leventje. Ze zijn juist te weten gekomen dat ze van adel zijn, en bovendien kunnen ze niet met iedereen van de familie goed overweg. Vooral Veronique Van den Bossche stoort zich aan het puberale gedrag van de twee. Noa en Zoë kunnen het ook niet laten om hun kersverse zus Trudy te pesten. Het is vooral Noa die een beetje volwassener wordt door een job als secretaresse bij VDB Electronics aan te nemen.

Tijdens een feestje ten huize Marie-Rose zijn ook Guy Maeterlinck en zijn vriendin Eline Vaerenbergh uitgenodigd. Bij het zien van de tweeling, komen er bij Eline veel gevoelens naar boven. Als jong meisje heeft ze namelijk een tweeling moeten afstaan omdat de familie van de vader haar niet accepteerde. Trudy is ervan overtuigd dat Eline wel is de moeder van Noa en Zoë kan zijn, en ze doen een DNA-test. De test is positief, maar Noa en Zoë weten niet meteen hoe ze moeten reageren op dit nieuws. Eline is in de wolken en vraagt aan de tweeling of ze bij haar en Guy willen komen inwonen zodat ze elkaar kunnen leren kennen.

Nu Noa en Zoë meer en meer in contact komen met de familie Van den Bossche, leren ze ook de knappe Kobe Dierckx kennen. Ze proberen hem alletwee te verleiden, maar het lijkt niet te pakken. Nadien leren ze een andere jongeman kennen: Flor. Ze spreken alletwee met hem af, maar het is al snel duidelijk dat Flor niet kan kiezen tussen de twee. Noa en Zoë hebben hierdoor ruzie en krijgen het aan de stok met Guy en Eline. Ze besluiten Flor links te laten liggen.

Familie3458

Drie jaar later. Noa is inmiddels een stuk volwassener geworden dan haar zus Zoë de Rixart de Waremme, mede doordat ze een vaste job heeft als directiesecretaresse bij VDB Electronics. De twee maken dan ook geregeld wat ruzie, al blijft het steeds vrij onschuldig. De twee zijn ook goed bevriend met de jonge Van den Bossches en brengen veel tijd door in hun stamkroeg.

Nadat Zoë en Noa kort na elkaar worden aangerand, wordt de band tussen de twee zussen weer versterkt. Ze zijn gechoqueerd wanneer blijkt dat de schizofrene Kobe Dierckx de ware dader is, maar besluiten hem wel te vergeven.

Noa wordt samen met Bart Van den Bossche op zakenreis gestuurd. Ze voelt zich aangetrokken tot hem en aangezien ze weet dat hij een huwelijkscrisis doormaakt, waagt ze haar kans. Hij wijst haar echter af.

Guy krijgt de aanbieding om in een gerenommeerd Amerikaans ziekenhuis te gaan werken. Wanneer blijkt dat Zoë en Eline er veel voor voelen om met hem mee te gaan, besluit ook Noa om het leven in België achter zich te laten.

Trivia

  • Barbara Claes en Stephanie Claes zijn in het echte leven ook zussen van actrice Silvia Claes (Trudy Tack de Rixart de Waremme).
  • Tijdens het 16de seizoen vertolkte Barbara Claes zowel Noa als Zoë in de reeks omdat actrice Stephanie Claes uit de serie stapte. Hierdoor kwamen de zussen nog amper samen in beeld.
  • Zowel in het 22ste als in het 26ste seizoen wordt bevestigd dat Noa en Zoë nog steeds in Amerika wonen.