FANDOM

Pakistan is in seizoen 23 een tijdje in beeld geweest bij de gijzeling van Maarten en Roos.

Amerika komt veel in beeld of komt veel ter sprake, omdat vele personages in Amerika gaan studeren.

Maarten en Roos worden gegijzeld (Seizoen 23 en 24)

Familie terugkeermaartenroos 1
Maarten en Roos maken een wereldreis. Ze willen na iets meer dan een jaar terug naar huis keren, maar ze gaan eerst nog een berg beklimmen in Pakistan. Ze reizen met een paar andere toeristen in een busje naar de berg, maar onderweg worden ze tegengehouden door een gewapende bende. Ze nemen de toeristen geblinddoekt mee vervallen pand en houden hen daar vast. De bedoeling lijkt om door middel van videofilmpjes de toeristen aan te bieden in ruil voor de vrijlating van terroristen in de respectievelijke thuislanden. Wanneer een regering niet tijdig ingaat op de ruil, wordt in een volgend filmpje de toerist vermoord. Maarten wordt echter na een tijdje zonder enige wederdienst vrijgelaten, terwijl Roos nog wordt vastgehouden. Maarten keert terug naar België. Later zal blijken dat ook Roos naar België is teruggehaald, zij het nog steeds gegijzeld door dezelfde terroristische groepering.

Een overzicht van de personages die momenteel in Pakistan wonen:

Trivia

  • De opnames gebeurden niet in Pakistan zelf, maar op het eiland Tenerife.
  • In de pers werd verkeerdelijk gecommuniceerd dat de Pakistaanse scènes deel zouden uitmaken van de toenmalige seizoensfinale. Ze werden immers al een maand eerder uitgezonden, eind mei in plaats van eind juni.