FANDOM

Paul Wils
Seizoenen 252627 Paul Wils
Eerste verschijning Aflevering 5746 - 30 mei 2016
Gespeeld door Dries Vanhegen
Huidig beroep CEO 9House
Huidige partner Mevrouw Wils
Kinderen Onbekend
Ouders Onbekend
Huidige categorie Huidige Nevenpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenBeroepslevenVerhaallijnenTriviaFoto's

Algemene Informatie

Paul Wils is een nevenpersonage dat sinds 30 mei 2016 vertolkt wordt door Dries Vanhegen.

Familie en Liefdesleven

Paul is een 47-jarige man die gescheiden is. Hij heeft een zwak voor alles dat blinkt. Volgens Mathias maakt Paul vaak seksistische opmerkingen en slaat hij graag eens op het achterste van zijn knappe vrouwelijke werkneemsters. In december 2016 blijkt Paul opnieuw getrouwd te zijn.

Beroepsleven

Paul is de CEO van 9House, een groot modebedrijf dat een deal sluit met VDB Fashion. Paul heeft de reputatie een geduchte zakenman te zijn met veel invloed in de modewereld. In januari 2017 wordt Simon Feyaerts zijn nieuwe rechterhand bij 9House. In april 2017 wordt duidelijk dat Paul naast zijn werkuren veel tijd doorbrengt op de golfbaan.

Verhaallijnen

Aflevering 5746-2
13433090 1082203445205768 4662271282525068858 o

Paul is een oude bekende van June Van Damme, die hij al sinds haar vertrek bij Jet niet meer gehoord had. Hij is tevens de CEO van 9House, een bedrijf dat 10 keer groter is dan VDB Fashion. June spreekt met Paul af op restaurant en doet hem een voorstel 'dat hem zijn kop kan kosten'. Wanneer June erin slaagt permanent CEO te worden van VDB, licht ze Paul in en bespreken ze tijdens een zakenlunch de verdere stappen in verband met de samenwerking met 9House.

Dankzij Hanne Van den Bossche komen ook Peter Van den Bossche en Veronique Van den Bossche te weten dat June geregeld afspreekt met Paul Wils op Fashion en dat voorspelt niet veel goeds. Wanneer ze te horen krijgen dat er een verkoopsovereenkomst op tafel ligt, haasten Peter en Veronique zich naar Fashion voor het te laat is. Zowel June als Paul hebben echter het contract al getekend en June legt de samenwerking uit. 9House zal namelijk de kleding van Fashion over het hele land verdelen. June triomfeert en Veronique moet toegeven dat dit een monsterdeal is.

S26 afl5771 021
Aflevering 5845-4
Schermafdruk 2017-04-26 21.13.52
Familie 5942 002-3
Schermafdruk 2017-05-06 15.03.56

Peter Van den Bossche ontdekt dat het contract met 9House een faillissement kan betekenen voor VDB Fashion. Hij, Veronique, Mathias, Trudy en Simon gaan rond de tafel zitten op zoek naar mogelijke oplossingen om het bedrijf te redden van een ondergang. Omdat Mathias Moelaert een oude kennis is van Paul Wils, de CEO van 9house, laten ze Wils komen naar Fashion. Die vertelt hen echter dat het contract al getekend is en ze er niets meer tegen kunnen doen. Lars De Wulf wordt hierdoor aangenomen als geldschieter en nieuwe CEO.

Enkele maanden later worden Paul, zijn vrouw en nog andere zakenmensen uitgenodigd op het PR-evenement van VDB Fashion. Paul is enorm onder de indruk en wil het contract met Fahion vernieuwen. Hij geeft Lars de opdracht om een fotoshoot te doen van hem en Veronique Van den Bossche in plaats van een fotoshoot met echte modellen.

De Van den Bossches zijn verrast wanneer ze ontdekken dat Simon na zijn ontslag bij VDB Fashion de nieuwe rechterhand van Paul Wils is bij 9House. Veronique en Lars zijn verbaasd als blijkt dat Paul dankzij hem het contract met VDB Fashion wilt verlengen. Peter wilt echter weten wat Simon van plan is.

Uiteindelijk wordt duidelijk dat Simon zich niet zo snel gewonnen geeft en Paul Wils heel snel kan manipuleren. Veronique wil niet dat Simon nog één voet bij Fashion binnen zet en gaat onderhandelen met een concurrent van 9House, voor het geval het contract niet verlengd wordt. Wils komt dit te weten en stopt onmiddellijk de onderhandelingen. Door de zet van Veronique krijgt zij de schuld en blijft Simon buiten schot, al verdenkt Veronique hem ervan haar te spioneren. Voor Lars zit er niets anders op dan bij Simon te smeken om met Wils te praten en hem te overtuigen Fashion nog een kans te geven. Maar omdat Veronique haar ongelijk niet wil toegeven, besluit Lars op te stappen als CEO.

Ook Veronique en Peter doen hun uiterste best om bij Simon op een goed blaadje te staan en dat werpt zijn vruchten af. Dankzij Simon wil Wils opnieuw rond de tafel zitten, maar wel met zowel Veronique als Lars. Lars keert op het nippertje terug en Wils gaat akkoord om het contract toch te verlengen. Maar hij eist een volledig nieuwe collectie, die bovendien op een week tijd klaar moet zijn. Simon verhuist ondertussen naar de kantoren van Fashion zodat hij het productieproces van dichtbij kan volgen. Hij geeft Hanne de nodige feedback over de eisen van Paul en mede dankzij de inbreng van Simon, is Paul enthousiast over de ontwerpen.

Ondanks het enthousiasme, blijft Paul naar meer verlangen. Hij wil iets unieks in de collectie en Simon komt met het idee van een unisex-kledingstuk. Hanne en Rudi denken er anders over en maken een mannenrok. Paul is blij met dit idee, maar door de bemoeienissen van Simon - die liever zijn eigen idee uitgewerkt ziet - kiest Paul toch voor het unisex-idee. Lars kan zijn frustratie maar moeilijk verbergen, en zorgt er persoonlijk voor dat Paul toch nog van gedachte veranderd.

Wils komt erachter dat er een verkeerde kleur is doorgegeven voor de productie van het nieuwe mantelpakje, hij gaat hiermee naar Fashion en confronteert Simon en Lars. Hij is razend en vertelt hen dat hij wil weten wie de fout gemaakt heeft. Simon gaat hiernaar opzoek. Hij ontdekt dat Hanne de fout maakte maar hij beslist om tegen iedereen te zwijgen dat zij de schuldige was.

Simon kan Wils uiteindelijk overtuigen om zonder problemen de collectie te laten produceren met een vertraging van het mantelpakje. Maar een week later eist hij toch een schadevergoeding tot grote verbazing van iedereen, Simon inbegrepen. Paul komt met het idee om de VDB Holding over te kopen. Hij speelt een vuil spel door Veronique wijs te maken dat ze dan CEO mag worden. Niet verkopen wilt zeggen dat ze bij VDB met een schadeclaim zitten en er ontslagen zullen vallen. Wanneer hij ontdekt dat Paul de hele holding in de etalage wilt zetten en er dus niets van het bedrijf zal overblijven, beslist Simon de schuld op zich te nemen en zijn job bij 9House op te offeren voor Hanne en het bedrijf. Net op het moment dat de raad van het bestuur Wils wil vertellen dat ze verkopen stormt Simon binnen en vertelt dat hij de fout maakte. Wils is razend en ontslaat hem op staande voet.

Trivia

  • Anno 2017 is Paul 48 jaar oud. Dit wilt zeggen dat hij geboren is in het jaar 1969.

Foto's