FANDOM

Peter Van den Bossche
Seizoenen 1234589101112131415161718192021222324252627 Familie portret2017 peter 02
Eerste verschijning Aflevering 1 - 30 december 1991
Gespeeld door Gunther Levi (voorheen Erik Goossens)
Huidig beroep Aandeelhouder en commercieel directeur VDB Holding
Huidige partner -
Kinderen Enrique Van den Bossche en Louise Van den Bossche
Ouders Guido Van den Bossche en Marie-Rose De Putter
Huidige categorie Huidige Hoofdpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenStudies en BeroepslevenVerhaallijnenTriviaGeneriekGalerijFoto'sLees Meer

Algemene Informatie

Peter Van den Bossche is een hoofdpersonage dat van 30 december 1991 tot en met 1995 vertolkt wordt door Erik Goossens en sinds 2 maart 1999 door Gunther Levi.

Familie en Liefdesleven

Peter is de zoon van Guido Van den Bossche en Marie-Rose De Putter. Hij heeft ook een jongere zus: Veronique Van den Bossche, met wie hij al sinds zijn jeugd een gezonde rivaliteit mee heeft. Zijn vader is al jaren overleden en zijn moeder woont sinds enige tijd in Frankrijk.

In het middelbaar had Peter een oogje op Annelies De Bruyn, het mooiste meisje van de klas en school volgens Peter, maar kon haar niet krijgen. Al jonge gast ging Peter nogal graag om met verschillende meisjes tegelijk. Hij had een oogje op Birgit, de beste vriendin van zijn zus, maar kon haar niet krijgen. Zijn eerste echte liefde was Babette Van Tichelen. Deze relatie komt tot een einde wanneer Peter naar de Verenigde Staten trekt om er te gaan studeren en haar er bedriegt met Willeke De Vries. Jaren later blijkt dat Peter en Willeke samen een zoon hebben genaamd Enrique Van den Bossche. Enrique sterft door een banaal accident. 

Wanneer Peter jaren later terugkeert naar België, begint hij een oppervlakkige relatie met Jolien Stijnen, maar probeert hij Babette Van Tichelen terug voor hem te winnen. Ondertussen ontmoet Peter Femke Maeterlinck, waar hij meteen een oogje op heeft. Hij dumpt Jolien en trouwt nadien met Femke. Hun huwelijk komt abrupt ten einde wanneer Femke zelfmoord pleegt na een moordpoging, miskraam en schijnzwangerschap. 

Terwijl Femke in een instelling zat, ontmoette Peter Trudy Tack de Rixart de Waremme. De twee belanden meermaals met elkaar in bed. Trudy vraagt Peter ten huwelijk, maar hij heeft ondertussen zijn oog laten vallen op Eefje Govaert, die als twee druppels water op Femke lijkt. Eefje wijst Peter resoluut af en uiteindelijk worden Peter en Trudy toch nog een koppel. Ze trouwen in Malta en krijgen samen één dochter: Louise Van den Bossche. Vele jaren later komt dit huwelijk tot een einde wanneer Peter ontdekt dat Trudy hem bedrogen heeft met Mario Van de Caveye.

Na de breuk met Trudy begint Peter een relatie met June Van Damme. Enkele jaren later gaat het koppel door een moeilijke periode. June hoopt Peter voor zich terug te winnen door een zwangerschap te faken. Wanneer Peter dit te weten komt, gooit hij haar buiten en vraagt hij de scheiding aan. Na de breuk met June probeert Delphine Van Winckel Peter te verleiden, maar hij maakt haar duidelijk dat hij nog niet klaar is voor een relatie. Hij vergeet zijn scheiding alweer na zijn ontmoeting met zakenvrouw Elise Casters. Hun prille relatie komt abrupt ten einde wanneer Delphine haar in een vlaag van jaloezie van de trap duwt.

Studies en Beroepsleven

Tijdens zijn studententijd was Peter een rebelse jongeman. Hij ging om met de verkeerde vrienden en kwam op het slechte pad terecht. Nadien verbeterde Peter zijn leven door zich aan te sluiten bij het leger. Nadien beslist hij om zijn carrière bij het leger stop te zetten om te gaan studeren in de Verenigde Staten.

Bij zijn terugkeer in 1999 is Peter verslaafd geraakt aan drugs. Gelukkig kan hij zich verpakken en beslist om in de voetsporen van zijn overleden vader te treden: Peter gaat aan de slag bij VDB Electronics. Pas na de dood van toenmalig CEO Jo Bervoets wordt Peter benoemd tot Algemeen directeur van VDB Electronics. Hij staat jaren aan het hoofd, met korte onderbrekingen door onder andere gezondheidsredenen.

Een tijdje later wordt er met de familie beslist om een holding op te richten. In deze holding zitten de volgende 4 familiebedrijven: VDB Technics (voorheen VDB Electronics), VDB Fashion (fusie tussen MVM en F@C), VDB Transport (vroeger transportbedrijf van Mathias Moelaert) en de KomEet. Zowel Peter als Veronique worden CEO van de VDB Holding. Tijdens de economische crisis binnen VDB wordt er beslist dat twee CEO's overbodig is voor de holding. Peter besluit zich terug te trekken waardoor Veronique de enige CEO blijft. Peter houdt zich vanaf dan alleen bezig met Fashion en is bovendien vernieuwingsmanager. Een jaartje later mag Peter opnieuw CEO van VDB worden wanneer de Raad van Bestuur beslist om Veronique weg te stemmen als CEO. In 2014 neemt hij modellenbureau Casters Agency over waardoor de holding en nieuwe tak krijgt: Fashion Agency. Peter beslist om zelf hiervan manager te worden. In 2015 slaan Peter en Veronique opnieuw de handen in elkaar met eerst een joint venture en nadien een fusie tussen Fashion en Vero Bello

In 2016 wordt Peter door de Raad van Bestuur aan de kant geschoven als CEO en de jonge Simon Feyaerts neemt zijn plaats in. Peter besluit zich terug te trekken uit het bedrijf en geeft zijn ontslag. Na de tijdsprong in september 2016 krijgt Peter opnieuw een functie bij VDB, namelijk productmanager. Na het ontslag van Simon neemt hij de functie van commercieel directeur voor zijn rekening.

Verhaallijnen

Trivia

  • Peter is geboren op 10 januari 1974. Anno 2017 is hij dus 43 jaar oud.
  • Günther Lesage zou bij de start van Familie één van de kandidaten zijn geweest om de rol van Peter te spelen. Na de audities kozen de makers voor Erik Goossens.
  • Acteur Erik Goossens en actrice Bieke Ilegems, die de rol van Babette Van Tichelen vertolkte, leerden elkaar kennen op de set en werden een koppel. Ook in de serie hadden de twee personages tijdlang een relatie met elkaar. Hetzelfde gebeurde met Gunther Levi en Silvia Claes, die de rol van Trudy Tack de Rixart de Waremme vertolkt. Wanneer Gunther en Silvia uit elkaar gingen, kwam ook het huwelijk van Peter en Trudy tot een einde. 
  • Sinds enkele jaren werkt Gunther Levi met dagcontracten omdat hij naast zijn vaste job bij Familie ook actief bezig is in de muziekwereld met De Romeo's. Zijn rol bij Familie zou hij echter nooit willen opzeggen, zoals zijn collega Chris Van Tongelen wel gedaan heeft.
  • In 2015 liet Gunther Levi haarimplanten zetten waardoor er geregeld foutjes gebeurde door de montage. In bepaalde scènes had Peter nog kortgeschoren haar, terwijl hij in andere scènes zijn normale kapsel had. 

Generiek

Peter is vanaf seizoen 1 al te zien in de generiek. Van seizoen 5 tot en met 8 was hij niet te zien omdat de familie dacht dat hij omgekomen was in een sekte. Vanaf seizoen 9 kan hij altijd terug rekenen op een plaats in de generiek.

Galerij

Foto's