FANDOM

Vorige Relaties: Peter en June

Seizoen 18 - 23

Peter Van den Bossche leerde de zakenvrouw June Van Damme kennen dankzij de samenwerking van VDB met het Japanse bedrijf waar June werkte. Aanvankelijk had June een oogje op Bert Van den Bossche maar ze koos voor Peter. 

Aan het einde van het 19de seizoen besluit het koppel te trouwen maar daar is de familie van Peter niet zo blij mee. Vooral Marie-Rose De Putter en Veronique Van den Bossche zijn tegen het huwelijk. Dit komt omdat June ooit schuldig is bevonden van de moord van haar overleden man. Marie-Rose en Veronique zijn bang dat Peter gevaar zal lopen als hij met June trouwt. Het huwelijk gaat toch door als gepland en na verloop van tijd wordt June toch geaccepteerd door de familie.

Al sinds het begin heeft het koppel een kinderwens omdat June zelf nog geen kinderen heeft. Dit verloopt echter niet zoals gepland. June heeft moeilijkheden met zwanger te geraken en tijdens het 22ste seizoen heeft ze een miskraam. Het koppel geeft de moed niet op maar ondertussen worden ze tijdelijk een opvanggezin.

Tijdens het 23ste seizoen gaat het koppel door een huwelijkscrisis. Het botert niet goed tussen June en Trudy en wanneer June haar stiefdochter Louise probeert op te zetten tegen Trudy, is dat voor Peter reden genoeg om haar aan de deur te zetten. June vertelt echter aan Peter dat ze zwanger is en hij besluit haar nog een kans te geven zodat ze samen aan hun huwelijk kunnen werken. 

Hun huwelijk loopt echter toch op de klippen wanneer June doet alsof ze een miskraam heeft en Peter dit niet veel later komt te weten wanneer hij een afspraak maakt bij haar gynaecoloog. Peter zet June onmiddellijk op straat en hij vraagt een scheiding aan. June besluit het spel echter vuil te spelen en ze haalt er een advocaat bij om zoveel mogelijk uit haar scheiding te halen. Nadien blijft June in de buurt rondhangen en ontwikkelt ze wraakgevoelens tegenover Peter en zijn familie. 

Foto's