FANDOM

† Pierre Van den Bossche
Seizoenen nvt. Pierre
Eerste verschijning nvt.
Gespeeld door nvt.
Huidig beroep nvt.
Huidige partner -
Kinderen Guido, Jan, Rita, † Marleen en † Georges
Ouders Charles Van den Bossche en † Nathalie Van Assche
Huidige categorie Personages Buiten Beeld
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenVerhaallijnenTrivia

Algemene Informatie

Pierre Van den Bossche is een personage dat vanaf seizoen 1 vermeld wordt. Het personage is nooit in beeld geweest en is ook buiten beeld gestorven.

Familie en Liefdesleven

Pierre was de zoon van Charles Van den Bossche en Nathalie Van Assche. Samen met Anna kreeg hij 4 kinderen: Guido, Jan, Rita en Marleen. Bij een onbekende Duitse vrouw heeft Pierre 1 kind verwekt: Georges. Zijn kleinkinderen zijn Peter, Veronique, Bart, Mieke, Leen, Maarten, Guido, Willem, Paul, Pierrot, Pierrot, Lovely en Bert. Pierre's achterkleinkinderen zijn Enrique, Louise, Cédric, Hanne, Jelle, Lennert, Arthur, Mila, Thomas, Simon en Michaël.

Verhaallijnen

AnnaPierre

Anna en Pierre op een foto die anno 2014 in de serie te zien was. Door een fout in het scenario van die bewuste aflevering werd echter verkeerdelijk gesuggereerd dat het om een jeugdvriend van Anna ging en niet Pierre.

Pierre en anna

Deze foto van Pierre en Anna was te zien in de eerste generiek.

Bij de start van de soap is Pierre reeds jaren overleden. Samen met Anna Dierckx kreeg hij vier kinderen: Guido Van den Bossche, Jan Van den Bossche, Rita Van den Bossche en Marleen Van den Bossche. Rond de tijd van Anna's laatste zwangerschap kreeg Pierre te horen dat hij ongeneeslijk ziek was. Nog voor de geboorte van Marleen stierf Pierre aan de gevolgen van leukemie.

De dood van Pierre was een bijzonder zware klap voor Anna. Het heeft dan ook een twintigtal jaar geduurd vooraleer ze opnieuw een man in haar leven toeliet: Albert Thielens. Later stort de wereld van Anna in elkaar wanneer ze ontdekt dat Pierre haar tijdens zijn legerdienst bedrogen heeft. Samen met een Duitse vrouw kreeg hij een buitenechtelijk kind: Georges Van den Bossche. Dit leverde Anna een extra familielid op: Bert Van den Bossche. Het kostte haar heel wat moeite om Bert te aanvaarden binnen de familie.

Trivia

  • Gedurende de jaren is Pierre enkele keren in beeld gekomen aan de hand van van foto's, waarop hij al dan niet samen met een jonge Anna te zien is. Hiervoor werden echte privéfoto's van actrice Annie Geeraerts en haar inmiddels overleden echtgenoot René Laghuwitz gebruikt.