FANDOM

† Pierrot Cockelaere
Seizoenen 1 PierrotPortret
Eerste verschijning Aflevering 1 - 30 december 1991
Laatste verschijning Aflevering 110 - 29 Mei 1992
Gespeeld door Steve Mees

Kinderen -
Ouders Rita Van den Bossche en † Dirk Cockelaere
Huidige categorie Vorige Hoofdpersonages
Algemene InformatieFamilieVerhaallijnenTriviaGeneriekFoto'sLees Meer

Algemene Informatie

Pierrot Cockelaere is een hoofdpersonage dat van 30 december 1991 tot 29 mei 1992 vertolkt werd door Steve Mees.

Familie

Pierrot is de zoon van Rita Van den Bossche en Dirk Cockelaere. Zijn halfbroertje Paul stierf op jonge leeftijd en heeft hij nooit gekend. Ook zijn andere halfbroer Pierrot Van den Bossche heeft hij nooit gekend, de jongen werd geboren na zijn overlijden.

Verhaallijnen

PierrotRitaDirkSeizoen1

Het leven van de kleine Pierrot is niet gemakkelijk. Zijn alleenstaande moeder Rita Van den Bossche staat helemaal alleen in voor zijn opvoeding. Zijn vader Dirk Cockelaere is wel aanwezig in zijn leven, maar vertoeft vaak in het buitenland voor zijn werk.

Pierrot1

Wanneer Pierrot al enkele weken ziek is, begint Rita zich zorgen te maken. Ze gaat met Pierrot naar het ziekenhuis, waar wordt vastgesteld dat hij leukemie heeft. Kennelijk erfde hij de ziekte over van zijn grootvader Pierre, die er jaren geleden aan overleed. De behandeling van Pierrot wordt onmiddellijk opgestart en er wordt binnen de familie gezocht naar een juiste match voor een beenmergtransplantatie.

Het is uiteindelijk Peter Van den Bossche die beenmerg afstaat en na de operatie is Pierrot weer aan de beterhand. Na enkele dagen mag hij weer naar huis, maar het noodlot slaat toe wanneer Pierrot hervalt en deze keer niet meer geholpen kan worden. Pierrot sterft uiteindelijk voor de ogen van zijn neef Bart Van den Bossche en nicht Mieke Van den Bossche.

Tijdens de seizoensfinale is de hele familie bij elkaar gekomen om afscheid te nemen van Pierrot. Voor Rita is dit een emotioneel moment en ook zijn grootmoeder Anna heeft het zeer moeilijk.

De dood van Pierrot zorgde ervoor dat Rita Van den Bossche een alcoholverslaving ontwikkelde. Ze werd op die manier voor de derde keer zwanger, en noemde haar zoontje ook Pierrot.

Trivia

  • Pierrot werd vernoemd naar Pierre Van den Bossche, de overleden vader van Rita Van den Bossche. Ironisch gezien sterft Pierrot aan dezelfde dodelijk ziekte als Pierre. 
  • Pierrot is het eerste hoofdpersonage van de reeks dat om het leven kwam.

Generiek

Foto's

Lees Meer