FANDOM

Pieter De Wachter
Seizoenen 2324 PieterS23
Eerste verschijning Aflevering 5266 - 7 april 2014
Laatste verschijning Aflevering 5395 - 28 november 2014
Gespeeld door Dave Nauwelaerts

Kinderen Rinus De Wachter
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenVerhaallijnenFoto's

Algemene Informatie

Pieter De Wachter is een gastpersonage dat van 7 april 2014 tot en met 28 november 2014 vertolkt wordt door Dave Nauwelaerts.

Familie en Liefdesleven

Pieter is de vader van Rinus. Pieters vrouw is het afgetrapt bij hen thuis, waardoor Pieter alleen instaat voor de opvoeding van hun zoontje.

Verhaallijnen

Op een dag krijgt Linda Desmet er twee nieuwe patiënten bij, vader en zoon, Pieter De Wachter en Rinus De Wachter. Linda heeft na een tijd nog steeds geen goed gevoel bij de thuissituatie van Pieter en Rinus en neemt Marie-Rose De Putter en Mieke Van den Bossche in vertrouwen. Linda komt steeds meer te weten over de thuissituatie van Pieter en Rinus. De vrouw van Pieter is het afgetrapt met een groot deel geld en liet Pieter en Rinus achter. De familie De Wachter heeft het hierdoor financieel zeer moeilijk en kunnen weinig permitteren. Pieter vindt het vooral spijtig dat hij Rinus ongelukkig maakt door pinnig te moeten zijn en hoopt op een beter leven. Linda, Mieke en Marie-Rose proberen het leven voor de familie wat beter te maken. Terwijl Mieke en Linda zich opstellen als vertrouwenspersonen, nodigt Marie-Rose Pieter uit om bij hen thuis te komen eten. Hij is dolblij en dankbaar dat hij uitgenodigd werd. Nadien zorgt Mathias Moelaert ervoor dat Rinus in dezelfde ploeg als Jelle Van den Bossche kan gaan spelen. Ook stichten Marie-Rose, Linda, Mieke en Pieter samen vzw Wij Samen op. Dit is een vzw voor mensen die dezelfde problemen als Pieter hebben. Pieter kan het steeds beter vinden met de familie. Op een bepaald moment verdwijnt hij uit beeld, maar blijft nog steeds voorzitter van Wij Samen.

Pieter komt terug in beeld naar aanleiding van de dansmarathon georganiseerd door Gunther Poucke. De opbrengst gaat namelijk integraal naar vzw Wij Samen. Bij de vergaderingen en voorbereidingen is hij van de partij. Op de dansmarathon is hij uiteraard ook aanwezig. Pieter is, net zoals de andere leden van Wij Samen, zeer blij met de grote opbrengst.

Foto's