FANDOM

Seizoen 10 Seizoen 11 Seizoen 12

Seizoen 11 is de reeks die loopt van 3 september 2001 tot 28 juni 2002. Het seizoen telt 240 afleveringen.

Tijdens dit seizoen wordt Generiek 3 aangepast, waarin de volgende personages worden opgenomen: Bart Van den Bossche, Veronique Van den Bossche, Linda Desmet, Christel Feremans en Jo Bervoets. Vincent Misotten is niet langer te zien in de generiek.

Verder dit seizoen maken we kennis met Geert Thyssen, Bert Van den Bossche, Eefje Govaert, Gerdje Govaert, Frederik Govaert, Sofie Ghijselinck en Eric Bervoets.

De personages die na jarenlange afwezigheid terugkeren zijn Mieke Van den Bossche, Veronique Van den Bossche, Carine Wattez en Joe Bonduono. Ook Els' vader komt even terug in beeld.

De personages die gedurende dit seizoen verdwijnen zijn Monique Stevens, Herman De Bie, Balencourt, Vincent Misotten, Cathérine Misotten, Antonio, Wilfried Langens, Mike Feremans en Geert Thyssen.

Verhaallijnen

  • Bart kan ontkomen aan de Amerikaanse huurmoordenaar en keert terug naar België
  • Vincent sterft in het bijzijn van Els en Cathérine aan de gevolgen van kanker. 
  • Het kantoorgebouw van VDB Electronics brandt af. Tinne raakt ingesloten, maar wordt gered door Jo. 
  • Bart lijdt door zijn eerdere vliegtuigcrash geheugenverlies. Hij herkent Christel noch zijn zoontje Mike wanneer ze bij hem en Brenda komen aankloppen.
  • Veronique keert terug uit Italië.
  • Leen biecht op dat ze werd aangerand door Wilfried, de nieuwe vriend van haar moeder. Jan brengt Nele hiervan op de hoogte, die hierop naar een jachtgeweer grijpt en Wilfried in koelen bloede doodschiet. Ze belandt achter de tralies.
  • Bart ondergaat een reeks plastische ingrepen en raakt verlost van de littekens die hij overhield aan de vliegtuigcrash.
  • Sarah bekent aan Trudy dat zij de brand bij VDB Electronics heeft gesticht door ongezien uit haar psychiatrische instelling te ontsnappen. Niet veel later ontsnapt ze nogmaals, dit keer zonder terug te keren.
  • Peter kijkt uit naar de terugkeer van Femke uit Zwitserland, maar aan de vooravond daarvan krijgt hij het nieuws dat ze zelfmoord heeft gepleegd.
  • Thomas komt vrij uit de gevangenis.
  • Bart ontdekt dat Christel gelogen heeft: ze was slechts zijn verloofde, maar ze zijn nooit effectief getrouwd. Bovendien is Bart niet de biologische vader van de kleine Mike.
  • Na de dood van Femke laat Peter de losbandige Trudy opnieuw toe in zijn leven. Hij stuit op verzet van Els en Veronique, maar trekt zich daar niets van aan.
  • Brenda probeert Bart ervan te overtuigen dat Christel hem wilde vermoorden, zodat haar zoon en daarmee ook zijzelf de aandelen van VDB Electronics zou bemachtigen.
  • Koen vraagt Brenda ten huwelijk. Tijdens de plechtigheid houdt Brenda een toespraak waarin ze zegt toch niet helemaal officieel met Koen te zullen trouwen, omdat ze weet dat hij hier enkel op aanstuurde om haar een plezier te doen. 
  • Els begint een relatie met Jo.
  • Christel wordt gearresteerd voor poging tot moord op Bart, maar kan al snel uit de gevangenis ontsnappen.
  • De familie ontdekt dat Pierre tijdens zijn legerdienst een slippertje beging, waaruit een zoon is voortgekomen. De man is echter net overleden. Jan komt wel in contact met diens zoon Bert en overtuigt hem om van Duitsland naar België te verhuizen. Anna heeft het bijzonder moeilijk om hem te aanvaarden binnen de familie.
  • Guy en Monique stappen in het huwelijksbootje.
  • Mieke keert ernstig verzwakt uit Brazilië terug. Ze lijdt aan een tropische ziekte die haar organen aantast.
  • Cathérine wordt vermoord teruggevonden. De politie heeft drie verdachten, namelijk Veronique, Sarah en Thomas, maar kan geen sluitende bewijzen vinden. 
  • In de omgeving van de Van den Bossches duikt een vrouw op die als twee druppels water op de overleden Femke lijkt: Eefje. Peter wil haar graag beter leren kennen, maar Eefje maakt duidelijk dat ze geen interesse in hem heeft.
  • Koen en Trudy vertrekken voor een aantal maanden naar Egypte om er als animator te gaan werken.
  • De moord op Cathérine wordt opgehelderd. De dader was de papa van een kind dat Cathérine ooit in een dronken bui had aangereden.
  • Trudy keert vervroegd terug uit Egypte en wil zich met Peter verloven, maar hij wil niets meer met haar te maken hebben. Hij heeft immers enkel nog oog voor Eefje. Eefje blijft intussen echter de boot afhouden, maar zegt wel vrienden te willen worden.
  • Het gaat snel bergaf met Mieke. Wanneer ze in ademnood verkeerd en de medische apparatuur het laat afweten, geeft haar moeder Monique haar mond-op-mondbeademing, waardoor ze zichzelf met de tropische ziekte besmet.
  • Walter treedt uit de Kerk om te kunnen trouwen met Carine.
  • Mieke geneest van de tropische ziekte, maar voor Monique mag geen hulp meer baten. Ze overlijdt in het bijzijn van Mieke, Bart en Guy.
  • In Frankrijk gaat het proces tegen Nele van start. De jury oordeelt dat ze Wilfried vermoordde vanuit een plotse onweerstaanbare drang, en dus niet met voorbedachte rade. Nele wordt vrijgelaten.
  • Thomas en Trudy verblijven samen op Marbella, wanneer Sarah plots opduikt en hen gijzelt. Wanneer ze hen in de jachthaven op een schip brengt, wordt Sarah door Trudy overmeesterd en neergeschoten. Sarah valt overboord in het water.
  • Jo en Els trouwen en vertrekken meteen na de plechtigheid op huwelijksreis. Hun vliegtuig wordt echter gekaapt.

Personages

Hoofdpersonages

Nevenpersonages

Terugkerende gastpersonages

Nieuwe gastpersonages

Meer informatie over gastpersonages uit het 11de seizoen die geen eigen pagina hebben, vind je hier.

Recasts

Afleveringen

Voor een overzicht van de afleveringen, zie hier.

Families (33)

Voor een overzicht van de families, zie hier.

Huwelijken en scheidingen

Geboortes en sterftes

Ondernemingen, verenigingen en clubs

Trivia

  • Dit is het enige seizoen waarin de 3 (ex-)vrouwen van Jan Van den Bossche tegelijkertijd tot de hoofdcast behoren.

Lees Meer