Fandom

Familie Wiki

Reeks 13

2,827pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
Seizoen 12 Seizoen 13 Seizoen 14

Seizoen 13 is de reeks die loopt van 1 september 2003 tot 27 juni 2004. Het seizoen telt 216 afleveringen.

In september 2003 wordt Generiek 3 aangepast, waarin de volgende personages worden opgenomen: Xavier Latour, Lovely Van der Venne, Christel Feremans, Annemarie Govaert, Marc De Waele, Heidi Janssens, Andreas Mitsides en Mario Van de Caveye. Sarah De Kunst, Thomas Maeterlinck, Tinne Huysmans en Bert Van den Bossche zijn niet langer te zien in de generiek.

Verder dit seizoen maken we kennis met Kobe Dierckx, Griet Tersago, Gustaaf Janssens, Guido Van den Bossche, Roxanne Ribbens, Gijs, Lou Lieckens, Roger, Truyman en Shirley Van Kets.

Het personage dat na jarenlange afwezigheid terugkeert is Lovely Van der Venne.

Vaste gezichten die verderop het seizoen verdwijnen, zijn achtereenvolgens Sarah De Kunst, Carine Wattez, Joe Bonduono, Jos Janssens, Mathieu Vermeir, Thomas Maeterlinck, Tinne Huysmans, Bert Van den Bossche, Frederik Govaert, Yu-Lin Van den Bossche en Shana.

Verhaallijnen

  • Sarah en Thomas zijn dood. Trudy heeft de vliegtuigcrash overleeft.
  • Lovely, de inmiddels volwassen adoptiedochter van Ben en Marleen, keert terug uit Afrika. Ze vertelt de familie dat naast Marleen ook Ben intussen is overleden.
  • Carine is terminaal ziek en onthult aan Walter dat ze samen een zoon hebben, Kobe, die in een missiepost op Dominica werkt. Walter reist naar hem toe en brengt hem net op tijd bij het sterfbed van zijn moeder.
  • Koen en Brenda maken een trip door de Egyptische woestijn, wanneer ze motorpech krijgen. Ze worden opgepikt door extremist, die hen tijdlang gijzelt. Uiteindelijk laat hij hen weer vrij.
  • Latour laat de wagen van Peter en Trudy saboteren, maar het koppel ontsnapt voordat het voertuig ontploft.
  • Mathieu, de vader van Brenda, overlijdt aan de gevolgen van een hersenbloeding.
  • Walter wil terug als priester tot de Kerk treden.
  • Kobe is verliefd op Lovely en de twee beleven een avontuurtje. Lovely wil echter geen relatie met hem beginnen.
  • René en Heidi trouwen op Cyprus. Niet veel later treden ook Marc en Mieke in het huwelijksbootje.
  • Linda is zwanger van een drieling, maar verliest er twee vroegtijdig. Het derde wordt gelukkig gezond en wel geboren. Linda besluit haar zoontje Guido te noemen, als eerbetoon aan Jans overleden broer.
  • Marc en Mieke gaan aan de slag in een tehuis voor probleemjongeren. Vooral de rebelse Roxanne en Gijs leveren hen de nodige kopzorgen op.
  • Yu-Lin, het adoptiedochtertje van Bert en Tinne, zou een afstammeling van de Chinese dynastie zijn. Er worden gezanten op Bert en Tinne afgestuurd om Yu-Lin al dan niet tegen betaling weer mee naar China te nemen, maar het koppel weigert dit stellig.
  • Na de afwijzing van Lovely, aanvat Kobe zijn priesterstudies.
  • Brenda is zwanger van Koen, maar krijgt een miskraam. Het koppel krijgt ruzie en gaat uit elkaar.
  • Rita krijgt het aanbod van een lokaal radiostation om een eigen programma te presenteren. Ze gaat hier maar al te graag op in en 'De platenboerin' wordt geboren.
  • Roxanne probeert Kobe te verleiden. Wanneer hij hier niet op ingaat, veinst ze dat hij haar heeft proberen aanranden.
  • Tinne is halsoverkop met Yu-Lin naar China vertrokken. Bert besluit om hen achterna te reizen.
  • Koen en Lovely beginnen een relatie.
  • Latour gaat in zee met dokter Truyman, de broer van de inmiddels overleden sekteleider Salomon, in zijn nieuwste plan om komaf te maken met Peter.
  • Na de breuk met Koen, stelt Brenda aan Bart voor om bij haar in te trekken. Al snel worden ze weer een koppel.
  • Shirley volgt Tinne op als secretaresse bij VDB Electronics.
  • Gilberte, de moeder van Linda, komt een tijdje bij haar en Jan inwonen. Jan en Gilberte kunnen elkaar echter helemaal niet luchten.
  • Peter en Trudy trouwen op Malta. Tijdens een lokaal volksfeest, wordt Peter neergestoken door twee handlangers van Truyman. Hij stuikt in elkaar op exact dezelfde plaats als waar zijn vader Guido indertijd overleed.

Personages

Hoofdpersonages

Nevenpersonages

Terugkerende gastpersonages

Nieuwe gastpersonages

Meer informatie over gastpersonages uit het 13de seizoen die geen eigen pagina hebben, vind je hier.

Recasts

Afleveringen

Voor een overzicht van de afleveringen, zie hier.

Families

Huwelijken en scheidingen

Geboortes en sterftes

Ondernemingen, verenigingen en clubs

Trivia

Lees Meer