FANDOM

Seizoen 14 Seizoen 15 Seizoen 16

Seizoen 15 is de reeks die loopt van 29 augustus 2005 tot 30 juni 2006. Het seizoen telt 263 afleveringen.

In oktober 2005 wordt Generiek 3 aangepast, waarin het volgend personage wordt opgenomen: Eline Vaerenbergh. Annemarie Govaert is niet langer te zien in de generiek.

Verder dit seizoen maken we kennis met Luc De Laet, Noa de Rixart de Waremme, Zoë de Rixart de Waremme, Gaston Veugelen en Jelle Van den Bossche.

Het personage dat na jarenlange afwezigheid terugkeert is Ingrid Van den Heuvel. Ook Nick Vandecasteele komt even terug in beeld.

Vaste gezichten die verderop het seizoen verdwijnen, zijn achtereenvolgens Walter Dierckx, Lovely Van der Venne, Koen Lamoen, Annemarie Govaert, Marc De Waele, Lennert De Waele, Gustaaf Janssens, Roxanne Ribbens, Gijs, Lou Lieckens, Joris, Dounia Hamaré, Virginie Daerden, Loeka en Sergio Coppens.

Verhaallijnen

De verdwijning van Cédric (deel 2)

Er is nog altijd geen spoor van Cédric. Mario kan de spanning niet meer aan en wordt in shock naar het ziekenhuis overgebracht. Dankzij inspecteur Lits wordt de kleine jongen uiteindelijk veilig en wel teruggevonden.

Annemarie naar de psychiatrie

Guy heeft kunnen vermijden dat Annemarie de kleine Lennert vermoordde. Hij stuurt zijn vrouw naar een psychiatrische instelling, waar ze verzorgd wordt door onder andere psychologe Eline.

De komst van Noa en Zoë

Mieke en Marc krijgen in het opvangtehuis twee nieuwe gezichten over de vloer: de rebelse tweeling Noa en Zoë. De twee zetten het huis op stelten en belanden al snel in de gevangenis.

De nanny

Nu het misverstand rond de verdwijning van Cédric opgelost is, willen Peter en Trudy hun nanny Suzy nog een kans geven.

Leen en Geert

De gezinnen van Jan en Rita gaan samen op vakantie in Durbuy. Tienerdochter Leen wordt er verliefd op vakantiegast Geert, een man die tien jaar ouder is dan haar en bovendien al een kind heeft.

Cruise

Rita keert terug van haar tournee en krijgt een aanbieding om op een cruiseschip te gaan zingen. Ondertussen zoekt ze een verkoopster voor in haar platenzaak en neemt ze Shirleys zus, Sammy, aan.

Marie-Rose naar België

Veronique vertelt eindelijk aan haar huisgenoten dat Marie-Rose nog leeft. Marie-Rose beslist definitief terug te keren naar België om bij haar familie te zijn. Hierdoor moet ze ook afscheid nemen van Christophe en Gran Canaria.

De dood van Herbert

In Villa Select krijgt Heidi bezoek van haar broer Herbert. De relatie tussen Herbert en zijn vader Gustaaf is echter helemaal verwaterd door een eeuwenoude ruzie. Wat later wordt Herbert plots dood teruggevonden. |-|Oktober=

Rivaliteit

Bij Van den Bossche Electronics start Xavier een charmeoffensief om secretaresse Shirley in te palmen. Ondertussen begint Peter samen te werken met Christel om Xavier voor eens en altijd weg te krijgen.

Guy en Eline

Het gaat van kwaad naar erger met Annemarie. Uiteindelijk krijgt Guy te horen dat ze zelfmoord heeft gepleegd in de psychiatrische instelling. Guy vindt troost bij Eline, met wie hij wat later een relatie start.

Het dodelijk auto-ongeluk

Trudy krijgt verschrikkelijk nieuws te horen: haar grootouders Ghislain en Marie-Ange zijn om het leven gekomen door een auto-ongeluk. De hele familie zakt af naar Rullingen voor de begrafenis.

Nieuwe zwangerschap

Mario is in de zevende hemel wanneer Veronique terug zwanger is. Al snel ontstaan er discussies omtrent de zwangerschap. Tijdens een hevige woordenwisseling valt Veronique van de trap.

De Borger & Co

Na het vertrek van Xavier wilt Peter Rob promoveren tot algemeen directeur van De Borger & Co. Brenda voelt zich nogmaals gepasseerd en is niet langer tevreden met de werking binnen het familiebedrijf.

René en Heidi naar de Ardennen

Na de dood van haar broer heeft Heidi nog maar weinig fut. René wilt zijn vrouwtje terug aan het lachen brengen en organiseert een romantisch weekendje in de Ardennen.

Suzy en Yussef

Suzy loopt een oude bekende tegen het lijf: Yussef. De twee hebben vroeger ooit een relatie met elkaar gehad. Het duurt dan ook niet lang totdat hun gevoelens voor elkaar terugkeren.

Kobe's gelofte

Kobe legt zijn gelofte af voor de kerk in het bijzijn van zijn vader Walter en tante Anna. Ook Roxanne is aanwezig. De twee beslissen om samen weg te lopen. en de twee lopen samen weg.

Personages

Hoofdpersonages

Nevenpersonages

Terugkerende gastpersonages

Nieuwe gastpersonages

Meer informatie over gastpersonages uit het 15de seizoen die geen eigen pagina hebben, vind je hier.

Recasts

Afleveringen

Voor een overzicht van de afleveringen, zie hier.

Families

Huwelijken en scheidingen

Geboortes en sterftes

Ondernemingen, verenigingen en clubs

Trivia

Lees Meer