FANDOM

Seizoen 2 Seizoen 3 Seizoen 4

Seizoen 3 is de reeks die loopt van 30 augustus 1993 tot 28 mei 1994. Het seizoen telt 217 afleveringen.

Tijdens dit seizoen wordt Generiek 1 aangepast, waarin de volgende personages worden opgenomen: Babette Van Tichelen, Liliane Faes en Didier De Kunst. Simonne Vercauteren is niet langer te zien in de generiek.

Verder dit seizoen maken we kennis met Manou Van Steen, Marie-Thérèse De Bie, Sarah De Kunst, Jack, Roza, Ingrid Van den Heuvel, Nele Van Winckel, Alex Le Croix, Bianca Parducci, Giancarlo Parducci en Adrienne.

De personages die gedurende dit seizoen verdwijnen zijn Simonne Vercauteren, Chantal, Ben Van der Venne, Lovely Van der Venne, Maxim De Pauw en Patty.

Verhaallijnen

GuidoOntvoerd9 seizoen3
BenLovelyAnna2 seizoen3
Simonne1
Tweedehands2 seizoen3
GuidoOntvoerd seizoen3
GuidoOntvoerd2 seizoen3
GuidoOntvoerd8 seizoen3
Nieuwjaar19947 seizoen3
FrançoisCEO2 seizoen3
MarieRoseBetrapt seizoen3
Rita1 seizoen3
MaisonMarieRose6 seizoen3
Nieuwjaar3 seizoen3
SF03 01
SF03 04
SF03 11

De ontvoering van Guido (deel 2)

Marie-Rose en Peter wachten nog steeds op een teken van leven van Guido. Marie-Rose wilt de moed niet opgeven en belt de kranten op om advertenties te plaatsen. Vele weken gaan voorbij zonder enig nieuws van de ontvoerders, waardoor ze beseft dat de politie de zaak al heeft opgegeven. Marie-Rose is bang dat Guido wel eens dood zou kunnen zijn.

De adoptie van Lovely (deel 2)

Marleen heeft de aanrijding niet overleefd. De familie is in rouw. Voor Ben betekent dit dat hij alleen komt te staan in de opvoeding van de kleine Lovely. Dit is geen evidente combinatie met zijn job in het onderwijs. Anna wijst hem er voortdurend op dat hij te weinig tijd voor zijn dochtertje vrijmaakt. Ze probeert zelfs de taak van Ben over te nemen, waardoor Anna veel tijd spendeert met Lovely. Dit zorgt voor spanningen tussen haar en Ben.

De dood van Simonne

Simonne voelt zich prima in het rusthuis, maar haar dementie wordt elke dag erger en erger. Wat later sterft ze in het bijzijn van François. Walter trekt zich de zorgen van de familie hard aan. Zowel het overlijden van Marleen, de ontvoering van Guido als de dood van Simonne worden hem te veel. Walter wilt daarom liever zo weinig mogelijk zijn tijd doorbrengen met de familie, omdat hij zich schuldig voelt. Hij kan de problemen namelijk niet oplossen.

De terugkeer van Veronique

Veronique keert terug naar België. Ze heeft ondertussen een relatie met Giancarlo opgebouwd en kan hem overtuigen om te investeren in modebedrijf Maison Marie-Rose. Hierdoor krijgt Veronique meer macht binnen het bedrijf. Wanneer Peter naar een documentaire over Venezuela kijkt, meent hij zijn vader gezien te hebben. Jan reist naar Venezuela om zijn broer te zoeken en komt hem zelfs tegen op straat. Jan verliest Guido uit het oog en keert terug naar België.

De overplaatsing naar Canada

Peter vindt opnieuw een aanwijzing dat zijn vader deze keer in Canada zou zijn. Samen met zijn vriendin Babette reist hij naar Canada in de hoop zijn vader levend terug te vinden. Wanneer Babette Guido in het hotel ziet, probeert ze samen met Peter Guido te bevrijden. De ontvoerders hebben dit al snel in de gaten en brengen Peters vader naar een geheime locatie in de bergen van Canada.

Monique en Didier

De scheiding tussen Jan en Monique is afgerond. Monique is vastbesloten om nog iets van haar leven te maken. Samen met Bart en Mieke trekt ze in bij haar nieuwe vriend Didier. Monique start ook een eigen zaak op: restaurant De Lork. Ondertussen is Didier geïnteresseerd in electronicabedrijf VDB Electronics en stelt zich kandidaat om de plaats van Guido in te nemen.

Strijd om VDB Electronics

Willem neemt de leiding van VDB Electronics over, maar zet wat later een stap terug. Peter besluit zijn verantwoordelijkheid en komt aan het roer van het bedrijf te staan. Al snel wordt duidelijk dat hij niet de beste CEO is. Didier ziet een kans om aan de macht te komen en trommelt François op om hem hierbij te helpen. François wordt tijdelijk CEO terwijl Didier zijn eigen bedrijf, het FAIC, laat fuseren met VDB Electronics.

Affaire

Marie-Rose denkt dat ze Guido nooit meer zal terugzien. Tijdens zijn afwezigheid heeft ze een affaire met hun advocaat: Jean-Michel. Wanneer Guido kan ontsnappen uit de handen van de elektronicamaffia, vlucht hij en belt hij naar huis. Het is echter Didier die opneemt. Didier regelt een vliegtuigticket naar België, maar belt ondertussen de politie om hen wijs te maken dat Guido zijn eigen ontvoering in scène heeft gezet.

Cruise

Rita is klaar voor een nieuwe professionele uitdaging en gaat aan de slag als zangeres op een overzetboot. Ze leert er Jack kennen, een man die haar begeleidt op de piano. De twee worden verliefd en worden een koppel. Wat later starten ze samen een café op. Ondertussen beseffen Anna en Ben dat het geen goed idee is om nog langer samen onder één dak te wonen. Zij en Albert beslissen te verhuizen naar een serviceflat.

Imagoschade

Bij zijn aankomst in België wordt Guido opgepakt door de politie op verdenking van belastingsfraude. Het nieuws van Guido's arrestatie geraakt tot bij de familie. Veronique is bang dat dit het imago van Maison Marie-Rose zal schaden en wilt alle banden met haar vader breken. Het modebedrijf zit namelijk in slechte papieren. Giancarlo wordt op de hoogte gebracht en weigert nog langer te investeren.

Ben en Lovely naar Afrika

Ben wilt niet langer in België blijven en krijgt een aanbieding om in Afrika te gaan werken. Samen met Lovely neemt hij afscheid van de familie. Ondertussen komen de gemeenteraadsverkiezingen eraan. Jan, Monique, Didier en Willy doen een gooi naar de burgemeestersjerp. Jan daagt Didier uit voor een debat over ruimtelijke ordening. Jan wordt tijdelijk plaatsvervangend burgemeester.

De scheiding van Guido en Marie-Rose

Guido wordt vrijgesproken en mag de gevangenis verlaten. Wanneer hij thuiskomt, is Guido getuige van een vrijpartij tussen Marie-Rose en haar minnaar Jean-Michel. Guido zet zijn vrouw op straat en vraagt de scheiding aan. Ondertussen leert Ingrid Herman kennen. Ingrid beslist ontslag te nemen als huishoudster van François en gaat aan de slag in het Vissershuis. De twee beslissen in het huwelijksbootje te stappen en vragen François als getuige.

Ongeval in de Ardennen (deel 1)

De ontvoerders van Guido zijn ontsnapt uit de gevangenis. Hij en Peter, die nog steeds moeten bekomen van de ontvoering, gaan uitrusten in de Ardennen. Wanneer de twee terug naar huis rijden, wordt hun wagen beschoten waardoor Guido en Peter in het kanaal belanden met hun wagen. Peter is nog bij bewustzijn en slaagt erin om zijn vader te bevrijden. Hijzelf daarentegen blijft vasthangen en dreigt te verdrinken.

Personages

Hoofdpersonages

Nevenpersonages

Terugkerende gastpersonages

Nieuwe gastpersonages

Meer informatie over gastpersonages uit het 3de seizoen die geen eigen pagina hebben, vind je hier.

Recasts

Afleveringen

Voor een overzicht van de afleveringen, zie hier.

Families (25)

Voor een overzicht van de families, zie hier.

Huwelijken en scheidingen

Geboortes en sterftes

Ondernemingen, verenigingen en clubs

Trivia

Lees Meer