FANDOM

Seizoen 4 Seizoen 5 Seizoen 6

Seizoen 5 is de reeks die loopt van 28 augustus 1995 tot 1 juni 1996. Het seizoen telt 245 afleveringen.

Tijdens dit seizoen wordt Generiek 1 aangepast, waarin de volgende personages worden opgenomen: Mieke Van den Bossche en Henk Terjonck. Peter Van den Bossche en Sarah De Kunst zijn niet langer te zien in de generiek.

Verder dit seizoen maken we kennis met Carine Wattez, Micheline Hoefkens, Michel, Lenka Wuytack, Vicaris, Balencourt en Kaat.

De personages die gedurende dit seizoen verdwijnen, zijn achtereenvolgens Peter Van den Bossche, Gwen, Staf, Marie-Thérèse De Bie, Sarah De Kunst, Willeke De Vries, Diederik Truyman, Frederik, Myriam en Oliver Pieters.

Verhaallijnen

Peterinsekte Seizoen5
DeBendevanCartouche4 Seizoen5
WalterVerliefd11 Seizoen5
HetProces9 Seizoen5
GezinDidier3 Seizoen5
MoniqueDidier12 Seizoen5
AppartementJan5 Seizoen5
MoniqueDidier15 Seizoen5
DeBendevanCartouche7 Seizoen5
HetProces14 Seizoen5

Collectieve zelfmoord (deel 2)

In La Torra Blanca vindt Guido het dode lichaam van Willeke terug. Peter en Salomon zijn spoorloos verdwenen. Wat later gaat de bende van Cartouche op zoek naar Peter in Cuba nadat ze aanwijzingen van inspecteur Jacobs hebben gekregen. Ze zijn er namelijk van overtuigd dat Peter nog in leven is. In Cuba komt het tot een confrontatie met Salomon, die hen vertelt dat Peter reeds dood is. De vrienden vinden het levensloze lichaam van Peter.

Walter en Carine

Walter wordt verliefd op zijn huishoudster Carine. Hij moet echter kiezen tussen haar en de Kerk. Walter vindt dit een moeilijke beslissing, maar kiest uiteindelijk toch voor de Kerk. Carine laat het daar niet bij en blijft vechten voor Walter. Ze slaagt erin om Walter te laten toegeven aan zijn gevoelens voor haar. Het bisdom komt te weten dat Walter ontrouw aan God is geweest.

Het proces van Rita

Omdat Rita in de gevangenis verblijft, worden er opvangouders gezocht voor Pierrot. Pierrot wordt aan Ingrid en Herman toegewezen. In afwachting van haar proces mag Rita toch nog enkele weken naar huis en neemt haar intrek bij Anna en Albert. Tijdens het proces vertelt Rita het emotionele verhaal van haar zelfmoordpogingen en wordt vrijgesproken. De rechter beslist dat haar zoontje Pierrot beter bij Ingrid en Herman blijft.

Affaire

Mieke heeft haar studies in Frankrijk met glans afgerond. Ze kwam er in contact met Michel, die erg geïnteresseerd is in sociale hulp. Mieke verdiept zich samen met Bart in ontwikkelingshulp. Ondertussen bekent Didier dat hij Monique bedrogen heeft met Bernice. Monique vergeeft hem, maar ontdekt nadien dat Didier ontrouw blijft tegenover haar. Na een heftige ruzie zet Didier Monique, Bart en Mieke op straat.

Verhuizingen

Walter wordt door het bisdom gedwongen om te verhuizen naar een nieuwe parochie en moet afscheid nemen van zijn huidige woning. Hij verhuist naar de andere kant van de stad. Desalniettemin wilt Walter Carine niet in de steek laten en beslist zij om haar geliefde te volgen. Ook Jan en Nele beslissen te verhuizen naar het appartement naast dat van nonkel François.

Guido versus Didier

Door toedoen van Guido wordt Didier weggestemd als afgevaardigd beheerder van zusterbedrijf FAIC. Guido wilt namelijk niet dat hij zoveel macht heeft binnen VDB. Didier verliest steeds meer en meer zijn menselijkheid en begint Guido als zijn ergste vijand te zien. Wat later geeft hij een som van 25 000 euro aan huurmoordenaar de Cobra om Guido te vermoorden. 

Het huwelijk van Monique en Didier

Didier slaagt erin om de plooien tussen hem en Monique terug glad te strijken. Om het écht goed te maken, beslist hij haar ten huwelijk te vragen. Na enkele dagen bedenktijd hakt Monique de knoop door en kiest ze ervoor om met Didier te trouwen. De relatie met zijn dochter Sarah is niet meer wat het geweest is. Wanneer Didier van Sarahs ex-vriendje te weten komt dat ze een lesbische relatie heeft, verbreekt hij alle contact met haar.

Rita op de vlucht (deel 1)

Nu dat Veronique in haar moeders voetstappen getreden is, heeft ze het helemaal gemaakt in de modewereld. Veronique reist naar Italië om er haar eigen modehuis op te starten: Linea Veronica. Ze vindt de begrafenis van Peter niet belangrijk genoeg om over te vliegen naar België. Ondertussen beslist Rita met haar oude celgenote Micheline haar zoontje Pierrot te ontvoeren. Het drietal slaat op de vlucht naar Spanje. Ingrid en Herman zijn ten einde raad.

Personages

Hoofdpersonages

Nevenpersonages

Terugkerende gastpersonages

Nieuwe gastpersonages

Meer informatie over gastpersonages uit het 5de seizoen die geen eigen pagina hebben, vind je hier.

Recasts

Afleveringen

Voor een overzicht van de afleveringen, zie hier.

Families (30)

Voor een overzicht van de families, zie hier.

Huwelijken en scheidingen

Geboortes en sterftes

Ondernemingen, verenigingen en clubs

Trivia

Lees Meer