FANDOM

Seizoen 5 Seizoen 6 Seizoen 7

Seizoen 6 is de reeks die loopt van 2 september 1996 tot 30 mei 1997. Het seizoen telt 233 afleveringen.

Tijdens dit seizoen wordt Generiek 2 gelanceerd, waarin de volgende personages worden opgenomen: Veronique Van den Bossche, Manou Van Steen, Nele Van Winckel, Pierrot Van den Bossche, Michel, Lenka Wuytack, Leen Van den Bossche, Els D'hollander, Brenda Vermeir, Maarten Van den Bossche, Lieve Vleugels, Noortje Moortgat en Rikkert Moortgat. Rita Van den Bossche en Marie-Rose De Putter zijn niet langer te zien in de generiek.

Verder dit seizoen maken we kennis met Jef Lits, Joe Bonduono, René D'hollander en Reinhilde.

Het personage dat na jarenlange afwezigheid terugkeert is Veronique Van den Bossche. Ook Bianca Parducci en Giancarlo Parducci komen even terug in beeld.

De personages die gedurende dit seizoen verdwijnen zijn François Van den Bossche, Herman De Bie, Bruno Van Assche, Jean-Pierre, Willy De Clippeleire, Julienne Vandenabeele, Mia Dondeyne, Hendrik Jacobs, Frank Block, Ingrid Van den Heuvel, Adrienne, Claire De Ruyter, Carine Wattez, Micheline Hoefkens, Michel, Vicaris, Kaat en Joe Bonduono.

Verhaallijnen

Pierrot ontvoerd Seizoen6
BevallingNele3 Seizoen6
WalterCarine3 Seizoen6
FrancoisMia 2Seizoen6
VDB Electronics3 Seizoen6
VerlorenDochter5 Seizoen6
FrancoisMia 3Seizoen6
ClaireenGuido10 Seizoen6
1000px-Claire dood
GuidoRevalideert Seizoen6
ArtsenZonderGrenzen15 Seizoen6
ArtsenZonderGrenzen Seizoen6
ArtsenZonderGrenzen7 Seizoen6
Seizoen9 12
GuidoRevalideert8 Seizoen6
SF06 40
SF06 43

Rita op de vlucht (deel 2)

Rita en Micheline zijn met Pierrot naar Benidorm gevlucht. Ze nodigen Herman en Ingrid uit om hen te komen bezoeken in Spanje. Uiteindelijk keren Rita, Micheline en Pierrot terug naar België en wordt er na een lang proces door de rechter beslist dat Rita terug in staat is om voor haar zoontje te zorgen. Een tijdje later bevalt Nele van een dochter genaamd Leen. Jan en de rest van de familie zijn in de wolken met deze gebeurtenis.

Huwelijksreis eindigt in drama

Walter en Carine wonen reeds samen, maar houden hun relatie nog steeds geheim voor de buitenwereld. Carine wilt niet langer op die manier leven en beslist Walter te verlaten. Ze gaat ervandoor met een ex-vriend. Ondertussen stappen François en Mia in het huwelijksbootje. Wanneer ze op hun huwelijksreis een vliegtuigreisje maken, stort hun vliegtuig neer. Zowel François als Mia overleven het drama niet.

De Manou-mobiel

Willy en Jean-Pierre gaan met hun door VDB gesponsorde Manou-mobiel naar een rallyevent in Alaska trekken. De twee nemen afscheid van hun vrienden en vertrekken naar het buitenland. Bruno heeft het moeilijk met het vertrek van zijn vrienden, maar kijkt tegelijk uit naar zijn eigen toekomstplan in het verre Guadelupe. Manou lijkt minder eenvoudig te troosten. Later krijgt men te horen dat Willy en Jean-Pierre zijn omgekomen tijdens hun rit tijdens de wedstrijd.

De terugkeer van Veronique

Wanneer Veronique terugkeert naar België, wordt duidelijk dat haar huwelijk met Giancarlo voorbij is. Wat later probeert ze verschillende mannen te versieren, waaronder Bruno. Ook heeft Veronique een affaire met Hugo, waardoor de relatie met haar moeder onder stress komt te staan. Julienne gaat met pensioen en neemt afscheid van de familie Van den Bossche.

Erfenis

Voor zijn dood heeft François een videoboodschap opgenomen waarin hij zijn testament bespreekt. Alle kleinkinderen van Anna krijgen 150.000 frank, behalve Veronique die slechts 10.000 frank krijgt. Zijn appartement schenkt François aan Bart en Mieke en ook Jan krijgt het appartement waarin hij met Nele woont. Tot slot heeft hij een fonds opgericht met al zijn liquide geld om de familieleden te helpen wanneer ze in nood verkeren.

Claire versus Marie-Rose

Marie-Rose heeft een einde gemaakt aan haar relatie met Hugo na zijn affaire met Veronique. Hierna zoekt Marie-Rose opnieuw toenadering tot haar ex-man Guido, die haar bijbedoelingen totaal niet in de gaten heeft. Claire heeft de spelletjes van Marie-Rose wel door, waardoor ze haar jaloezie moeilijk kan verbergen.

De Peter Van den Bossche Plant

Guido is in Malta begonnen met de bouw van een zusterbedrijf voor VDB: de Peter Van den Bossche Plant, vernoemd naar zijn overleden zoon. Guido krijgt er hulp van de Maltese zakenman Joe. Op de officiële opening in Malta slaat de gevaarlijke huurmoordenaar de Cobra toe. Hij beslist een gifpijltje te gebruiken om Guido te vermoorden. Het pijltje komt echter in de nek van Claire terecht, waardoor ze naar beneden valt van op een toren in de armen van Guido. Hoewel Claire de val niet overleeft, is Guido nog in leven maar blijkt volledig verlamd te zijn.

De serie maakt een tijdsprong van 7 jaar

  • Guido is nog steeds volledig verlamd, maar wilt opnieuw de oude worden. De revalidatie na zijn zware val in Malta verloopt minder snel dan verwacht. Guido zet ondanks alles door en krijgt daarbij de hulp van zijn nieuwe vriendin, thuisverpleegster Els. Hij verhuist samen met haar naar Knokke en verkoopt zijn villa.
  • Jan en Nele hebben ondertussen nog een kindje gekregen: Maarten.
  • In Malta doet de Peter Van den Bossche Plant het goed. Henk is er intussen getrouwd met Lenka.
  • Veronique heeft de leiding bij VDB Electronics tijdens de revalidatie van zijn vader.
  • Didier is terug hoofd van het FAIC na het ongeval van Guido. Hij probeert het FAIC steeds meer en meer onafhankelijk te maken van VDB. Guido en zijn Van den Bossche Systems lijken voor hem geen concurrenten meer.
  • Mieke werkt ondertussen bij 'Artsen zonder Grenzen'. Voor een grote operatie moet ze naar Tanzania vertrekken. Heel de familie neemt afscheid van haar en vooral Monique heeft het moeilijk met haar vertrek.
  • Bart heeft een relatie met Brenda en werkt nu ook bij VDB Electronics.

Mieke in coma

Mieke wordt in Afrika verschillende keren misselijk. Uiteindelijk wordt ze ernstig ziek en wordt haar toestand kritisch. Mieke wordt overgebracht naar België. Wanneer ze aankomt in het ziekenhuis van België, geraakt ze in een coma. Hoewel Mieke ten dode wordt opgeschreven, ontwaakt ze onverwachts uit haar coma en wordt al snel weer de oude. Ondertussen wordt Walter gepromoveerd binnen de Kerk. Hij is nu directeur van een reeks katholieke rusthuizen.

Veronique versus Giancarlo

Veronique wil het modebedrijf van Giancarlo kapot maken na alles wat hij haar heeft aangedaan. Ze wil met Linea Veronica de Italiaanse markt veroveren. Marie-Rose woont niet langer in België nu haar dochter en Hugo samen gelukkig blijken te zijn. Ondertussen worden Rikkert en Babette verliefd op elkaar. De twee beslissen een koppel te worden.

Didier in de gevangenis

De politie en de familie Van den Bossche komen eindelijk te weten dat niemand minder dan Didier achter de aanslag van de Cobra op Guido en Claire zit. Didier wordt aangehouden en schuldig bevonden aan de moord op Claire. Hij wordt opgesloten in de gevangenis. Monique is er kapot van en snapt niet waarom ze nooit iets opgemerkt heeft over Didiers psychopatische kant.

Het huwelijk van Guido en Els (deel 1)

Guido heeft Els ten huwelijk gevraagd en stapt met haar in het huwelijksbootje. De hele familie komt bij elkaar in het Antwerpse Hilton hotel voor hun huwelijksfeest. Het feest krijgt echter een onaangename wending wanneer een meedogenloze huurmoordenaar de Van den Bossches gijzelt. Een diplomaat wordt zonder meer afgemaakt. Uiteindelijk verliezen de gijzelaars hun geduld en beslissen ze om het hele hotel op te blazen.

Personages

Hoofdpersonages

Nevenpersonages

Terugkerende gastpersonages

Nieuwe gastpersonages

Meer informatie over gastpersonages uit het 6de seizoen die geen eigen pagina hebben, vind je hier.

Recasts

Afleveringen

Voor een overzicht van de afleveringen, zie hier.

Families (34)

Voor een overzicht van de families, zie hier.

Huwelijken en scheidingen

Geboortes en sterftes

Ondernemingen, verenigingen en clubs

Trivia

  • Op maandag 6 januari 1997 maakt de serie een tijdsprong van 7 jaar
  • Acteur Christophe Du Jardin was de reden dat er een tijdsprong van 7 jaar plaats vond. Du Jardin studeerde af van de humaniora en wilde dat zijn rol van Bart Van den Bossche op een laag pijltje werd gezet. De makers zagen dit niet zitten omdat ze nog veel toekomst zagen in zijn personage en besloten iemand te zoeken die op Du Jardin leek. Dit allemaal werd bevestigd door Ronny Waterschoot tijdens een interview, dat werd gebruikt in het programma 'Het jaar 1996 voor dummies'.

Lees Meer