FANDOM

Seizoen 7 Seizoen 8 Seizoen 9

Seizoen 8 is de reeks die loopt van 31 augustus 1998 tot 29 mei 1999. Het seizoen telt 234 afleveringen.

Tijdens dit seizoen wordt Generiek 2 aangepast. Lenka Wuytack is niet langer te zien in de generiek.

Verder dit seizoen maken we kennis met Marie-Ange de Rixart de Waremme, Ghislain de Rixart de Waremme, Trudy Tack de Rixart de Waremme, Rik Ghijselinck, Vincent Misotten, Dries Van Winckel, Guy Maeterlinck en Nicky.

De personages die na jarenlange afwezigheid terugkeren zijn Peter Van den Bossche en Diederik Truyman.

De personages die gedurende dit seizoen verdwijnen, zijn achtereenvolgens Didier De Kunst, Lenka Wuytack, Lieve Vleugels, Daniëlle Vinck, Suzanne en Jo Leemans.

Verhaallijnen

Seizoen8 René
SF07 28
Seizoen8 46
Familie1562
Familie1454
Danielle 2
Seizoen8 4
Familie1470
Familieveerleronny
Seizoen8 27
Seizoen8 13
Rita en rob1
Seizoen8 24
Seizoen8 30
Familie1545
Seizoen8 5
Seizoen8 33
Nele011
Familie1583
Seizoen8 35
Seizoen8 37
Seizoen8 43
Familie1600
Didier dood
SF08 13
SF08 21

Schietpartij in Marbella (deel 2)

Nadat Els een schot heeft gehoord, zwemt ze terug naar hun jacht. Daar vindt ze het lijk van Didier terug. Niemand minder dan haar broer René, die stiekem aan boord klom van de jacht, heeft zijn nonkel en vijand van Guido doodgeschoten. René vertelt aan Els en Guido dat hij samen met Didier naar Marbella reisde, maar dat hij altijd dubbelspel heeft gespeeld en sowieso van plan was om Didier te verraden. Het drietal gooit Didiers lichaam overboord.

Enrique naar internaat

Enrique woont nu officieel in de villa van Guido en Els. De jongen heeft het echter moeilijk om zich aan te passen aan de leefwereld in België en krijgt voortdurend woede-uitbarstingen. Guido en Els verschillen van mening over de opvoeding van Enrique. Ze overwegen om hem naar een internaat te sturen wanneer het enkele weken later nog niet beter gaat. 

Pedofilie

Het komt tot een breuk tussen Babette en Rikkert. Rikkert wilt zijn leven een andere wending geven en overweegt om priester te worden. Ondertussen komt Walter in een lastig parket te zitten wanneer een collega-priester in aanraking komt met het gerecht in verband met een pedofiliezaak. Het ziet ernaar uit dat ook hij voor de rechtbank zal moeten verschijnen. De pers is in ieder geval niet mals voor hem. Walter krijgt de hulp van meester Balencourt.

De dood van Daniëlle

Bart en Brenda brengen opnieuw een bezoek aan Daniëlle. Tijdens hun bezoek blijkt dat Daniëlle niet meer lang te leven heeft. Haar wens is om de kleine Hanne nog voor de allerlaatste keer te kunnen zien. Hoewel Bart en Brenda hiermee akkoord gaan en haar de ontvoering van Hanne al lang hebben vergeven, wilt de politie Daniëlle toch arresteren. Uiteindelijk sterft Daniëlle in het ziekenhuis en komen Bart en Brenda te weten dat ze van adel was.

De schijndood van Didier

Hoewel de Van den Bossches en vrienden ervan overtuigd zijn dat hij dood is, duikt een springlevende Didier weer op. Didier heeft het schot van René overleefd doordat hij een veiligheidsvest droeg. Hij probeert op verschillende manieren in contact te komen met zijn neefje René. Didier wilt namelijk zo snel mogelijk terugkeren om zich te wreken op de familie Van den Bossche.

Blauw bloed

Nu dat Bart en Brenda weten dat Danïelle een dame van adel was, gaan ze op zoek naar haar ouders. Wanneer Brenda op een dag een telefoontje krijgt van gravin Marie-Ange, is ze dan ook onder de indruk. Zij en Bart worden door Marie-Ange en graaf Ghislain uitgenodigd om het weekend door te brengen in hun kasteel in Rullingen. De twee geven Bart en Brenda een geschenk voor het leed dat ze doorgemaakt hebben tijdens de ontvoering van Hanne.

René en Noortje

Didier moet noodgedwongen Marbella verlaten en neemt zijn intrek bij René. Hij is vooral geïnteresseerd in het kasteel van Ghislain en Marie-Ange. Nu Didier ondergedoken is in het huis van René, moet René zich in allerlei bochten wringen om zijn geheim verborgen te houden. Vooral zijn kersverse vriendin Noortje wordt achterdochtig. Didier is als een schaduw en laat René nooit echt alleen. Wanneer het koppel op vakantie gaat, reist hij mee.

Affaire

Het gaat al lang niet meer goed tussen Jan en Nele. Hun relatieproblemen zorgen ervoor dat Jan steeds meer tijd doorbrengt met Jolien. Nele komt al snel te weten dat zijn smoesjes over overwerken niet kloppen en verdenkt haar man ervan een affaire te hebben. Wanneer Nele hem betrapt met Jolien, zet ze Jan op straat. Jan kan niet meteen op sympathie rekenen van zijn familie. Monique vindt het jammer dat zijn huwelijk opnieuw op de klippen is gelopen. 

Het huwelijk van Rita en Rob

Rob vraagt Rita ten huwelijk. De voorbereidingen van hun huwelijk verlopen trager dan verwacht. Uiteindelijk komt het huwelijk er toch, maar niet op de traditionele manier. Rita en Rob vertrekken samen naar Las Vegas om daar te trouwen. Terug in België vertelt Rita dat ze 450 000 frank verloren is tijdens het gokken in Amerika. Anna kan haar oren niet geloven en vreest dat haar dochter nooit zal verbeteren. Ze verbreekt alle contact met Rita.

Veronique en Henk

Veronique keert terug na België nadat ze een tijdje in het buitenland heeft gewoond om de dood van Hugo en Marie-Rose te verwerken. Ze gaat op zoek naar een flatgenoot en vindt deze bij Henk. Daarnaast flirt Veronique openlijk met René, tot grote ergernis van Noortje, maar ziet echter een toekomst met Henk voor haar weggelegd. Veronique en Henk worden een koppel. De Bananja heeft een nieuwe eigenaar: Rik. Rik en Noortje kunnen goed met elkaar opschieten.

De komst van Trudy

De familie Van den Bossche is uitgenodigd op het kasteel van Rullingen om het jubileum van de graaf en gravin te vieren. Er duikt echter een onverwachte gast op: Trudy. Trudy beweert dat ze een kleindochter is van de graaf en gravin en is te weten gekomen dat Hanne alles zal erven wanneer beiden sterven. Trudy is vastbesloten het bloedverwantschap te bewijzen en ze dreigt het lichaam van haar vader te laten opgraven.

Mosselbedrijf in Yerseke

Rita en Rob wonen nu al enkele maanden in Yerseke. Het lukt hen niet om de facturen van hun mosselbedrijf te betalen en kunnen bovendien niet van de drank afblijven. Anna kan het niet meer aanzien en dreigt ermee Pierrot bij haar dochter weg te halen. Rita en Rob worden gecontacteerd door een zekere Ap Wijnhouze voor een interessant voorstel. Het gaat echter om een vermomde Didier. Door de deal met Didier komen Rita en Rob in nog slechtere papieren te staan.

Nieuwe liefdes

Dries leert zowel Jo als Suzanne kennen via Anna en Albert. Hij ziet beide dames wel zitten, maar kan niet kiezen. Hij regelt dan ook een afspraakje in De Lork met zowel Jo als Suzanne. Ondertussen besluit Nele om Jan voor de laatste keer te vergeven. Enkele weken later moet ze echter naar haar zieke moeder vertrekken en staat Jan tijdelijk alleen in voor de opvoeding van Leen en Maarten.

Schizofrenie

Didier gaat - in één van zijn vermommingen - op bezoek bij de graaf en gravin van Rullingen. Hij komt er te weten dat zijn vader Xavier ooit nog in een kasteel van de graaf woonde en schizofreen was. Didier vreest dat hij dezelfde ziekte als zijn vader heeft. René probeert hem aan te sporen om naar een psychiater te gaan. Ondertussen vindt Els documentatie over een nieuwe soort operatie die de toestand van Guido kan verbeteren.

Cruise in Miami

Monique is het beu om alleen te zijn en gaat op zoek naar de nieuwe man in haar leven. Ze is verrast wanneer inspecteur Lits haar mee uitvraagt voor een etentje. Dit draait echter uit op niets, maar Monique geeft niet op en schrijft zich in voor een cruise in Miami voor mensen die op zoek zijn naar een partner. Zo leert ze Guy, een knappe dokter waar ze goed mee kan praten, beter kennen.

Chantage

Guido beslist naar Isla Margarita te vertrekken voor zijn afspraak met dokter Coleman. Didier komt dit nieuws te weten en is hier enorm in geïnteresseerd. Hij reist ook naar Isla Margarita en beslist Coleman te chanteren. Didier kent namelijk het duistere oorlogverleden van de dokter. Op Isla Margarita is Coleman erin geslaagd om Guido's operatie tot een goed einde te brengen, tot grote ergernis van Didier.

De terugkeer van Peter

Henk en Veronqiue komen in Cuba bij de sekte van Salomon terecht en komen te weten dat haar broer Peter nog leeft. De twee gaan onmiddelijk op zoek naar hem, maar het blijkt geen makkelijke klus te zijn. De familie Van den Bossche is in de zevende hemel wanneer Henk en Veronique Peter terugvinden en meenemen naar België. Er is echter één groot probleem: Peter kampt met een ernstige drugsverslaving.

Het einde van Didier

Didier is teleurgesteld in Coleman en wilt hem alsnog verplichten Guido te vermoorden, maar de dokter krijgt een hartaanval en sterft. Ondertussen wordt Didier opgepakt door de politie en overgebracht naar de gevangenis. Inspecteur Lits brengt de crimineel een bezoekje. Wanneer Didier hem bedreigt met een staaf van de WC, onder de woorden "Wel, u was beter Taxichauffeur geworden!", schiet Lits hem neer. Didier valt al bloedend neer en sterft.

Zeeklassen eindigt in drama (deel 1)

De school van Maarten, Pierrot, Leen, Enrique en Lieve vertrekken op zeeklassen aan de Belgische kust. Op een bepaald moment worden plots alle kinderen zwaar ziek. Ook kookmoeders Nele, Brenda en Noortje vertonen dezelfde symptomen als de kinderen. Het verdict is zwaar: er wordt botulisme vastgesteld, een dodelijke vorm van voedselvergiftiging...

Personages

Hoofdpersonages

Nevenpersonages

Terugkerende gastpersonages

Nieuwe gastpersonages

Meer informatie over gastpersonages uit het 8ste seizoen die geen eigen pagina hebben, vind je hier.

Recasts

Afleveringen

Voor een overzicht van de afleveringen, zie hier.

Families (26)

Voor een overzicht van de families, zie hier.

Huwelijken en scheidingen

Geboortes en sterftes

Ondernemingen, verenigingen en clubs

Trivia

Lees Meer