FANDOM

† Ricky
Seizoenen 7 RickyProfiel
Eerste verschijning Najaar 1997
Laatste verschijning December 1997
Gespeeld door Frank De Beule

Kinderen Onbekend
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieVerhaallijnen

Algemene Informatie

Ricky is een gastpersonage dat van het najaar tot december 1997 vertolkt werd door Frank De Beule.

Verhaallijnen

In de gevangenis krijgt Didier De Kunst het hard te voortduren. Hij wordt bedreigd door verschillende celgenoten, en plant al meteen zijn ontsnapping. Hij schakelt hiervoor de hulp in van zijn celgenoot Ricky. Na een tijdje komt Didier in contact met René D'hollander, een nieuwe gevangene. René wordt echter vrijgesproken en keert terug naar huis, maar de dagen nadien komt hij Didier nog vaak bezoeken in de gevangenis. Tijdens een bezoek smokkelt René een wapen naar binnen, waardoor Didier aan zijn ontsnapping kan beginnen. Samen met Ricky slaagt hij in zijn plannetje en hij ontsnapt door een cipier te gijzelen.

Terwijl Ricky zo vlug mogelijk naar het buitenland wil vluchten, wil Didier nog steeds wraak nemen op Guido Van Den Bossche. Hij wacht tot Guido en zijn dochter Veronique alleen zijn in het FAIC en steekt het gebouw in brand. Didier en Ricky vluchten vervolgens naar het buitenland. Ze verblijven lange tijd in Brazilië.

Gerechtspsychiater Bekaert komt een jaar later te weten dat Ricky overleden is.