FANDOM

† Rik
Seizoenen 24 RikS24
Eerste verschijning Aflevering 5435 - 23 januari 2015
Laatste verschijning Aflevering 5445 - 6 februari 2015
Gespeeld door Onbekend

Kinderen Onbekend
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieVerhaallijnenFoto's

Algemene Informatie

Rik is een gastpersonage dat van 23 januari 2015 tot en met 6 februari 2015 vertolkt wordt door een onbekende acteur.

Verhaallijnen

De laatste weken, en zelfs maanden, voelt Niko zich niet meer gelukkig als barman in de Jan en Alleman. Hij wil een nieuwe uitdaging, maar durft Jan Van den Bossche niet op de hoogte te brengen. Mieke maakt zich zorgen over haar echtgenoot, en probeert hem aan te sporen om gewoon eerlijk tegen haar vader te zijn. Niko gaat ondertussen op zoek naar ander werk, maar dat verloopt niet van een leien dakje. Hij heeft geen diploma of relevante ervaring, maar wil vooral werk verrichten waardoor hij iets betekent voor de wereld. In de Jan en Alleman komt hij in contact met Cis Moens en Niko gaat zo aan de slag als straathoekwerker. Hij moet het nieuws aan Jan vertellen en stopt met zijn werk in het café. De week nadien is Niko op van de zenuwen voor zijn eerste werkdag als straathoekwerker. Maar zijn eerste dag is geen groot succes. Hij probeert een bende van hangjongeren in het oog te houden op een pleintje, maar ze zijn zeer wantrouwig tegenover Niko.

Rik is een drugsverslaafde die Niko Schuurmans leert kennen op het pleintje van de hangjongeren van Mechelen. Hoewel Rik niet veel heeft, is hij gelukkig. Toch wilt Niko hem helpen. Samen met hem en Dean gaat Niko zelfs iets drinken in de Jan en Alleman om te praten over hun leven op straat. Wanneer Rik dood teruggevonden wordt in Mechelen, geeft Niko zichzelf de schuld omdat hij vindt dat hij hem niet genoeg geholpen heeft. Inspecteur Van Camp vraagt aan straathoekwerker Niko om het lijk te identificeren. Uit de autopsie blijkt dat Rik gestorven is aan de gevolgen van zijn drugsverslaving.

Foto's