FANDOM

Rik Ghijselinck
Seizoenen 8910111213141516 RikPortret
Eerste verschijning Najaar 1998
Laatste verschijning Aflevering 3425 - 31 oktober 2006
Gespeeld door Davy Gilles

Kinderen Sofie Ghijselinck
Ouders Onbekend
Huidige categorie Vorige Nevenpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenBeroepslevenVerhaallijnenTriviaFoto's

Algemene Informatie

Rik Ghijselinck is een nevenpersonage dat van eind 1998 tot en met 31 oktober 2006 vertolkt wordt door Davy Gilles.

Familie en Liefdesleven

Als uitbater van de Bananja was Rik erg geliefd. Verschillende vrouwen probeerden hem te verleiden, meestal zonder veel success. Dit komt doordat Rik enkel een oogje heeft op Elke Baertsoen. De twee worden een koppel en trouwen. Samen met Elke krijgt Rik één dochter: Sofie Ghijselinck. Plots blijken Rik en Sofie van de ene dag op de andere vertrokken te zijn, zonder dat iemand uit hun omgeving op de hoogte was van hun vertrek. Enkele maanden later komt Rik bij Bart Van den Bossche over de vloer om hem uit te leggen wat de reden van zijn vertrek was: hij betrapte Elke in bed met een vrouw en wil niets meer met haar te maken hebben. 

Beroepsleven

Rik komt voor het eerst in beeld na de tijdsprong in 1998 als de nieuwe uitbater van het jongerencafé de Bananja. Nadat het café zijn deuren sluit, verdwijnt Rik een tijdje uit beeld.

Wat later komen Rik en Elke plots terug in beeld en hebben ze brasserie het Bierhuis overgenomen van Ingrid Van den Heuvel. Dit is niet echt Rik zijn ding waardoor hij na verloop van tijd kiest om terug te werken in een jongerencafé: Den Droogen Haaring.

Nadien openen Rik en Elke opnieuw een nieuw café: de QV. Rik stapt tussen seizoen 15 en 16 uit de zaak na zijn breuk met Elke.

Verhaallijnen

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Binnenkort

Trivia

Foto's