Fandom

Familie Wiki

Rita Van den Bossche en Dirk Cockelaere

2,828pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
Vorige Relaties: Rita en Dirk

Voor de serie - seizoen 2

PierrotRitaDirkSeizoen1
Rita Van den Bossche leerde Dirk Cockelaere kennen tijdens een muziekoptreden. De twee belanden samen in bed en Rita raakt zwanger van hem. Maar Rita wil het kind alleen opvoeden, omdat ze de mannen niet meer vertrouwd. Als tienermeisje werd ze namelijk ook zwanger, en toen haar zoontje Paul op jong leeftijd stierf, liet de vader ook Rita in de steek. 
Ritadraaitdoor2 Seizoen4
Na de geboorte van Pierrot Cockelaere blijven Rita en Dirk elkaar zien, maar ze worden geen koppel. Dirk moet dan ook vaak naar het buitenland voor zijn drukke job. Desondanks wil hij een vader zijn voor Pierrot. Pierrot sterft echter aan leukemie en Dirk verhuist naar de Verenige Staten. 

Seizoen 4

640px-Familie afl4860 04

Twee jaar later staat Dirk weer voor de deur. Rita is ondertussen samen met Jack, maar belandt toch weer met Dirk in bed. Rita en Jack gaan uit elkaar, en Rita wil Dirk nog een kans geven. Al krijgt ze daar snel spijt van. Dirk is nog geen haar veranderd, en bovendien heeft hij een vrouw en twee kinderen in de steek gelaten in de VS. Rita maakt opnieuw een einde aan hun relatie. Wanneer Dirk terug uit haar leven verdwenen is, komt ze te weten dat ze voor een derde keer zwanger is. Negen maanden later wordt haar zoon Pierrot Van den Bossche geboren, maar Dirk zit op dat moment in de gevangenis wegens fraude. 

Seizoen 10

Weer enkele jaren later staat Dirk plots weer in België. Hij woonde al die tijd in de VS, en wil terug contact met Rita en zijn zoon Pierrot. Rita is ondertussen getrouwd met Rob Gerrits. Rita en Dirk zetten samen een stapje in de wereld, maar toch kiest ze voor Rob. Bovendien wil ze niet dat Pierrot zijn vader leert kennen. Dirk verdwijnt terug uit haar leven. 

Seizoen 20 - seizoen 23

,In 2010 (reeks 20) verhuist Dirk definitief terug naar België. Hij leert zijn zoon Pierrot kennen, die ondertussen volwassen is. Rita wil aanvankelijk Dirk zo snel mogelijk weer uit haar leven krijgen, maar uiteindelijk leggen ze hun jarenlange ruzies bij en worden ze zelfs goede vrienden, zeker nadat Dirk meehelpt om Rita's onschuld te bewijzen wanneer zij wordt verdacht voor de brand bij VDB Electronics, die eigenlijk werd aangestoken door Bert Van den Bossche. Rita krijgt terug gevoelens voor Dirk, maar ze worden niet beantwoord. Tijdens het 23ste seizoen pleegt Dirk euthanasie omdat hij aan de ziekte van Alzheimer leed. Rita heeft het dan ook ontzettend moeilijk op zijn begrafenis. Omdat dit haar tweede grote liefde na Rob overleden is.