FANDOM

Mei 2013 - Juni 2013 

Kristina is een cafévriendin van Rita en zit verwikkeld in een scheidingsproces met haar ex Jempi (Jempi komt nooit in beeld). Patrick en Rita's ex-man, Dirk, betrouwen Kristina niet. Ondertussen komt zij meer en meer over de vloer bij Rita. Wanneer Kristina een keer bij Rita blijft slapen verneemt ze dat Rita veel geld bezit sinds ze haar aandelen van café De Jan en Alleman heeft verkocht. Kristina zorgt vaak voor Rita wanneer zij weer eens te veel gedronken heeft. Zij maakt dan ontbijt voor Rita, gaat naar de winkel, ... Kristina heeft echter niet zo'n goede bedoelingen met Rita als dat zij laat uitschijnen. Zo steelt zij op een keer geld van haar wanneer Rita zich klaar maakt om samen op stap te gaan. Op een dag komt Kristina bij Rita die last heeft van een verkoudheid. Rita vraagt haar vriendin om voor haar medicatie te gaan halen bij de apotheker en ze geeft Kristina haar bankkaart en pincode. Ondertussen maken Patrick en Dirk zich nog steeds zorgen om Rita en proberen ze op haar in te praten. Rita moet van hun goede raad echter niets weten en stuurt hen wandelen. Wanneer Kristina's wagen in panne valt en zij geen geld heeft om hem te reppareren wil Rita haar vriendin geld lenen. Kristina wil dit in eerste instantie niet maar gaat uiteindelijk in op Rita's voorstel en neemt de 1.000 euro aan en beloofd Rita zo snel mogelijk terug te betalen. Wanneer Dirk dit te weten komt is hij kwaad en verteld hij Rita dat zij dit geld nooit terug zal zien. In tussentijd zoekt Kristina haar vriendin alle dagen op en blijft ze steeds vaker logeren na hun wilde drinkavonden. Wanneer Dirk Rita wil bezoeken treft hij Kristina alleen aan in Rita's appartement. Dirk vraagt Kristina om Rita met rust te laten maar Kristina zet Dirk aan de deur en maakt hem even later zwart bij zijn ex-vrouw Rita. Dit resulteerd in een ruzie tussen Rita en Dirk waarna Dirk afstand neemt van Rita. Kristina zet haar plannen verder om Rita van haar familie en vrienden te isoleren en zij maakt nu ook Patrick zwart bij Rita die steeds meer in de ban raakt van de drank en haar nieuwe vriendin Kristina. Patrick probeert ondertussen in Kristina's stamcafé De Welkom meer te weten te komen over Rita's vriendin. Hij geeft de cafébaas een fooi en verneemt dat Kristina zwaar in de schulden zit en al haar dopgeld erdoor drinkt. Ondertussen probeert Kristina nog 4.000 euro los te peuteren bij Rita maar Rita wil dat Kristina eerst de geleende 1.000 euro teruggeeft. Hierop volgt een discusie en Kristina verlaat Rita's appartement. De dagen die daarop volgen hoort of ziet Rita haar vriendin niet meer. Rita beld Kristina meermaals op maar komt dan op haar antwoordapparaat. Wanneer Kristina dan toch is afneemt verneemt Rita dat Kristina in de problemen zit en op de vlucht is. Zij zal een tijdje niet kunnen langskomen. Als Rita niet veel later haar rekeninguittreksels krijgt ziet zij dat er met haar bankkaart verschillende keren geld is afgehaald. Voor Rita vallen alle puzzelstukken in elkaar en zij beseft nu dat Kristina heer gebruikt heeft voor geld los te krijgen.