FANDOM

† Ruben Mariën
Seizoenen 17 Vraagteken
Eerste verschijning Aflevering 3712 - 4 december 2007
Laatste verschijning Aflevering 3724 - 18 december 2007
Gespeeld door Diverse baby's

Kinderen -
Ouders Suzy Mariën en Elke Baertsoen
Huidige categorie Vorige Gastpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenVerhaallijnenFoto's

Algemene Informatie

Ruben Mariën is een gastpersonage dat van 4 december 2007 tot en met 18 december 2007 vertolkt wordt door diverse baby's.

Familie en Liefdesleven

Ruben is de zoon van Suzy Mariën en Elke Baertsoen. Hij is tevens de halfbroer van Milan Mariën en Sofie Ghijselinck en de neef van Pim Mariën. Rubens tante heet Kaat Mariën. Zijn meters zijn Els D'hollander en Trudy Tack de Rixart de Waremme.

Verhaallijnen

Suzy Mariën komt te weten dat Elke Baertsoen lesbisch is en neemt eerst even afstand van haar. Tot Suzy beseft dat zij wel eens gevoelens voor Elke zou kunnen hebben. De twee worden een koppel en gaan tijdens de feestdagen naar de Ardennen voor een romantische uitstap. Elke wil de volgende stap in hun relatie zetten en vraagt aan Suzy of ze samen voor een kindje wil gaan. Suzy is in de wolken en de twee willen er volledig voor gaan. Suzy start nadien een in vitrobehandeling en duurt niet lang tot ze effectief zwanger is. Elke hoopt dat Suzy dit goede nieuws aan haar huisgenoten vertelt, maar zij ziet het nog niet zitten om Trudy Tack de Rixart de Waremme en Veronique Van den Bossche op de hoogte te brengen. Wanneer Suzy het niet langer kan verstoppen, moet ze het wel vertellen, maar het is alleen Veronique die negatief reageert. Elke hoopt nu dat Suzy bij haar zal intrekken, maar niets is minder waar. Suzy gaat namelijk bij Veronique en Mario Van de Caveye in wonen wanneer die verhuizen naar de woning van Guy Maeterlinck. Elke besluit te stoppen met de QV en het over te laten aan een nieuwe eigenaar, zodat ze zich meer kan focussen op de zwangerschap van Suzy. Maar de zwangere vrouw neemt dit niet in dank af, want ze vindt de overbezorgdheid van Elke al zeer snel irritant. Telkens wanneer Elke toenadering zoekt, wijst Suzy haar af.

Er heerst nog altijd een koude oorlog tussen Elke Baertsoen en Suzy Mariën, maar Elke probeert de brokken met haar vriendin te lijmen. Feit is dat Suzy nog steeds last heeft van haar hormonen, waardoor ze Elke probeert af te stoten. Uiteindelijk kunnen de twee hun problemen net op de tijd oplossen want begin december wordt de hoogzwangere Suzy opgenomen in het ziekenhuis met weeën. Ze bevalt er van een jongen: Ruben. Na de geboorte van Ruben zijn er al snel nieuwe problemen binnen de relatie van Elke en Suzy, zeker wanneer Suzy vindt dat Elke veel te bezorgd is en de verzorging van Ruben veel te serieus opneemt. Wanneer Elke en Suzy een babyborrel geven voor de kleine Ruben in het huis van Marie-Rose De Putter, kunnen ze het baby'tje niet meer wakker krijgen. Ruben sterft aan wiegendood.

De dood van Ruben zorgt voor een definitieve breuk tussen Elke en Suzy, zeker omdat Suzy met haar verdriet geen blijf weet en Elke volledig van zich afstoot. Elke probeert op verschillende manieren terug contact te zoeken met Suzy, maar zij houdt de boot af. Elke gaat terug aan de slag in De Lork, maar het wordt al snel duidelijk dat het veel te vlug is na de dood van Ruben. Wanneer Suzy haar toch nog een laatste kans wil geven, beseffen de twee dat hun relatie nooit meer hetzelfde zal zijn. Elke wil een nieuw leven beginnen en verkoopt De Lork aan Els D'hollander. Ze verhuist naar Nederland.

Foto's