FANDOM

† Sarah De Kunst
Seizoenen 345910111213 Portret-sarah
Eerste verschijning Najaar 1993
Laatste verschijning Aflevering 2637 - 1 september 2003
Gespeeld door Els Meeus (voorheen Debbie Schneider)

Kinderen -
Ouders Didier De Kunst en onbekend
Huidige categorie Vorige Hoofdpersonages
Algemene InformatieFamilie en LiefdeslevenStudies en BeroepslevenVerhaallijnenTriviaMisdrijvenGeneriekGalerijFoto's

Algemene Informatie

Sarah De Kunst is een hoofdpersonage dat van eind 1993 tot en met 1996 vertolkt wordt door Debbie Schneider en van 1 maart 2000 tot en met 1 september 2003 door Els Meeus.

Familie en Liefdesleven

Sarah is de dochter van Didier De Kunst en een tijdje de stiefdochter van Monique Stevens.

Als puber had Sarah een relatie met een zekere Dimitri, die eerder haar beste vriend is. Nadien wordt duidelijk dat ze lesbisch is en ze begint een relatie met Wendy. Samen vertrekken ze naar de Verenigde Staten wanneer duidelijk wordt dat Sarahs vader geen fan is van hun relatie.

Bij haar terugkeer naar België in 2000, begint Sarah een relatie met Trudy Tack de Rixart de Waremme en ze belandt ook in bed met Koen Lamoen, wat duidelijk maakt dat Sarah biseksueel is. Sarah begint ook iets met Thomas Maeterlinck, maar gebruikt hem vooral voor zijn geld en connecties. Sarah blijft gevoelens voor Trudy koesteren en begint haar te stalken.

Studies en Beroepsleven

In haar tienerjaren zette Sarah zich af van haar vader door te stoppen met haar studies en in een carwash te gaan werken. Nadien verhuist ze met haar vriendin Wendy naar de V.S. om er een bloemenwinkel te beginnen. In 2000 gaat Sarah eventjes aan de slag als babysit voor Hannah Van den Bossche en nadien opent ze samen met Trudy een kledingzaak: Tophit.

Verhaallijnen

DidierSarah Seizoen4
MoniqueDidier16 Seizoen5

Sarah is de jonge dochter van Didier De Kunst. Ze is een opstandige puber, die zich aanvankelijk ook hevig verzet tegen de relatie van haar vader met Monique Stevens. Ze woont een tijdje bij het koppel in en raakt goed bevriend met haar stiefzus Mieke Van den Bossche en stiefbroer Bart Van den Bossche.

Sarah zet zich nog meer af van haar vader Didier De Kunst op vlak van werk en studies. Tijdens de seizoensfinale komt Didier te weten dat Sarah nu in een carwash werkt en hij komt haar opzoeken. Sarah kan het kinderachtige gedrag van haar vader niet accepteren en wil hem een tijdje niet meer zien.

Enkele maanden later keert Sarah toch terug naar huis. Ze is aanwezig tijdens het trouwfeest van Didier en Monique, en gaat samen met Mieke en Bart naar de begrafenis van Peter. Didier komt echter via Dimitri, de ex-vriend van Sarah, te weten dat Sarah nu een lesbische relatie heeft met een zekere Wendy. Didier is razend op zijn dochter en het komt tot een definitieve breuk. Nadien verhuizen Sarah en Wendy naar de Verenigde Staten en verbreken vader en dochter alle contact.

Op een dag staat Sarah terug in België en klopt ze aan bij het ex-stiefmoeder Monique Stevens. Ze ontmoet er ook Thomas Maeterlinck en Peter Van den Bossche. Het wordt snel duidelijk dat Sarah al een tijdje verslaafd is aan drugs en ze hoopt via Peter haar dagelijkse dosis te krijgen. Thomas betrapt Sarah en Peter in een compromitterende houding en vertelt aan Sarah dat hij haar kan helpen met haar probleem. Hij probeert het vertrouwen van Sarah te winnen en komt zo meer te weten over haar verleden, en dat van haar vader.

Sarah wil haar leven op het goede spoor krijgen en ontmoet Brenda Vermeir. De twee worden vriendinnen en Sarah fungeert geregeld als babysit voor de kleine Hannah Van den Bossche. Wanneer Brenda en Thomas een koppel worden, is Sarah jaloers, maar toch blijft ze een vaste waarde bij Brenda. Ze biedt zichzelf ook aan als huishoudelijke hulp.

Thomas Maeterlinck vindt dat de hulp van Sarah niet langer nodig is bij Brenda Vermeir, nu Hannah Van den Bossche voor het eerst naar school mag. Toch vindt Brenda dat Sarah nog steeds babysit mag blijven, maar dat is niet naar de zin van Thomas, die Sarah liefst zo snel mogelijk buiten wil krijgen. Wanneer Brenda en Koen Lamoen terug een koppel worden, verdwijnt Thomas naar het buitenland met geld van zowel Sarah als Trudy Tack de Rixart de Waremme om er een immobiliënkantoor te beginnen.

Sarah en Trudy zetten samen Thomas onder druk om hun geld terug te krijgen en leren elkaar zo beter kennen. Ze worden verliefd op elkaar en beginnen samen een eigen kledingzaak: Tophit. De relatie van Sarah en Trudy blijft echter niet lang duren, want de twee hebben meermaals discussies en Trudy bedriegt Sarah met Koen. Op het trouwfeest van Brenda en Koen vliegen de twee elkaar dan ook letterlijk in de haren. Het komt tot een definitieve breuk en Tophit wordt opgedoekt.

Sarah ontvangt brieven en papier van haar overleden vader Didier De Kunst en gaat op onderzoek. Ze confronteert Vincent Misotten met de inhoud van de brieven en ze contacteert ook Peter Van den Bossche en René D'hollander. Sarah is ervan overtuigd dat haar vader ongelijk behandeld is geweest door de Van den Bossches en zint op wraak. Ze neemt een advocate onder de arm, die haar echter niet kan helpen. Sarah zoekt daarom terug contact met Thomas en ontvoert hem. Ze doet Thomas een voorstel: samenwerken om de Van den Bossches een hak te zetten.

De stoppen van Sarah slaan volledig door en ze laat het huis van Rita Van den Bossche en Rob Gerrits in vlammen opgaan. Ze wil ook Peter persoonlijk raken en zoekt contact met Femke Maeterlinck - die sinds haar miskraam in een instelling verblijft. Sarah neemt Femke mee naar de vijver van de instelling en overtuigt haar om zelfmoord te plegen. Thomas kan nog net op tijd ontsnappen en kan het plannetje van Sarah tegenhouden. Sarah wordt opgepakt en belandt zelf in een psychiatrische instelling wanneer duidelijk wordt dat ze volledig ontoerekeningsvatbaar is.

Sarah krijgt in de instelling bezoek van Trudy en het lukt Sarah om de jonge vrouw terug rond haar vinger te draaien. Sarah heeft het moeilijk in de instelling met de andere patiënten en gaat met de hulp van Trudy op zoek naar een manier om haar leventje aangenamer te maken. Sarah en Trudy zaaien samen onrust in de instelling en Sarah geniet ervan. Uiteindelijk laat Sarah Trudy weer vallen.

Sarah verblijft nog steeds in de psychiatrische instelling, maar heeft een manier gevonden om te ontsnappen. Ze gaat naar de gebouwen van VDB Electronics en sticht er een grote brand, die de gebouwen volledig vernietigen. Ze keert nadien terug naar de instelling zodat ze zeker niet verdacht is. Ondertussen probeert Thomas Maeterlinck een manier te vinden om Sarah uit de instelling te krijgen, zodat ze samen hun plannetje kunnen uitvoeren. Sarah moet geëvalueerd worden door verschillende psychiaters en verschijnt voor een commissie van psychiaters. Sarah slaagt erin de commissie te overtuigen en wordt vrijgelaten.

Sarah wil meteen aan de Van den Bossches laten weten dat ze vrij is en gaat naar de villa van Els D'hollander waar op dat moment een feestje voor Anna Dierckx aan de gang is. Ze wil de bomma persoonlijk feliciteren, maar wordt al snel terug aan de deur gezet door de andere Van den Bossches.

Terwijl Sarah zich koest houdt, zoekt Trudy Tack de Rixart de Waremme naar manieren om Sarah terug achter tralies te krijgen. Trudy is namelijk de enige die weet dat Sarah de dader is van de brand bij VDB Electronics. Ondertussen worden Trudy en Peter Van den Bossche een koppel en dat valt niet in goede aarde bij Sarah. Ze vertrekt naar het buitenland, maar nodigt zowel Trudy als Thomas uit. Daar komt het tot een confrontatie tussen Sarah en Trudy, waarbij Trudy haar neerschiet en Sarah in zee stuikt. Ze komt niet meer boven en iedereen vermoedt dat ze dood is. Niets is minder waar, want heimelijk zette ze haar dood in scène.

Enige tijd later duikt Sarah weer op in België en werkt ze mee aan het plan van Xavier Latour om Peter, die intussen wel een relatie met Trudy heeft, een hak te zetten. Xavier helpt Sarah om Trudy te ontvoeren en regelt voor hen een vluchtroute naar het buitenland. Sarah heeft echter niet door dat Latour heel andere bedoelingen heeft dan hij deed uitschijnen. Hij heeft het vliegtuig met Sarah, Trudy en Thomas Maeterlinck aan boord laten saboteren. Kort na het opstijgen, stort het vliegtuig neer.

Trudy Tack de Rixart de Waremme zal als bij wonder overleven, maar Sarah en Thomas Maeterlinck zijn op slag dood. Thomas' vader Guy Maeterlinck wordt naar het mortuarium geroepen om beiden te identificeren. Peter Van den Bossche kan hen ook identificeren, maar kwam voor een vermoedelijk lijk van Trudy.

Misdrijven

Trivia

  • Deze rol is, naast een gastrolletje in De Kotmadam, het tv-debuut van actrice Els Meeus. Voordien werkte ze als logopediste.
  • Sarah is de eerste tiener in Familie die uit de kast komt. Vele jaren later gebeurt dit opnieuw, ditmaal gaat het om Saartje Frederickx. Maxim De Pauw is echter het eerste holebipersonage van de serie.

Generiek

Foto's