Fandom

Familie Wiki

Sarah De Kunst

2,825pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share
† Sarah De Kunst
Seizoenen 345910111213 Portret-sarah
Eerste verschijning Najaar 1993
Laatste verschijning Aflevering 2637 - 1 september 2003
Gespeeld door Els Meeus (voorheen Debbie Schneider)

Kinderen -
Ouders Didier De Kunst en onbekend
Huidige categorie Vorige Hoofdpersonages
Algemene InformatieVerhaallijnenTriviaGeneriekFoto's

Algemene Informatie

Sarah De Kunst is een hoofdpersonage dat van eind 1993 tot en met 1996 vertolkt wordt door Debbie Schneider en van 1 maart 2000 tot en met 1 september 2003 door Els Meeus.

Verhaallijnen

DidierSarah Seizoen4
MoniqueDidier16 Seizoen5

Sarah is de jonge dochter van Didier De Kunst. Ze is een opstandige puber, die zich aanvankelijk ook hevig verzet tegen de relatie van haar vader met Monique Stevens. Ze woont een tijdje bij het koppel in en raakt goed bevriend met haar stiefzus Mieke Van den Bossche en stiefbroer Bart Van den Bossche.

Sarah zet zich nog meer af van haar vader Didier De Kunst op vlak van werk en studies. Tijdens de seizoensfinale komt Didier te weten dat Sarah nu in een carwash werkt en hij komt haar opzoeken. Sarah kan het kinderachtige gedrag van haar vader niet accepteren en wil hem een tijdje niet meer zien.

Enkele maanden later keert Sarah toch terug naar huis. Ze is aanwezig tijdens het trouwfeest van Didier en Monique, en gaat samen met Mieke en Bart naar de begrafenis van Peter. Didier komt echter via Dimitri, de ex-vriend van Sarah, te weten dat Sarah nu een lesbische relatie heeft met een zekere Wendy. Didier is razend op zijn dochter en het komt tot een definitieve breuk. Nadien verhuizen Sarah en Wendy naar de Verenigde Staten en verbreken vader en dochter alle contact.

Jaren later keert Sarah terug naar de omgeving van de Van den Bossches. In tegenstelling tot haar vader, die intussen al overleden is, blijkt ze de goedheid zelve te zijn. Ze gaat aan de slag als nanny van Hannah Van den Bossche, maar geeft die job al snel op om een kledingzaak te openen met Trudy Tack de Rixart de Waremme. De twee hebben tijdlang een lesbische relatie, totdat Trudy haar bedriegt met verschillende mannen. Ze gaan in hevige ruzie uit elkaar en de stoppen bij Sarah slaan volledig door.

Hoewel Trudy meermaals door Peter Van den Bossche is afgewezen, blijft Sarah hem er de schuld van geven haar de liefde van haar leven te hebben ontnomen. Ze probeert Peter een hak te zetten door diens vriendin Femke Maeterlinck een zelfmoordactie te doen ondernemen. Femke wordt op het nippertje gered en Sarah wordt opgesloten in een psychiatrische instelling. Ze kan echter ontsnappen en vlucht naar het buitenland. Daar komt het tot een confrontatie tussen Sarah en Trudy, waarbij Trudy haar neerschiet en Sarah in zee stuikt. Ze komt niet meer boven en iedereen vermoedt dat ze dood is. Niets is minder waar, want heimelijk zette ze haar dood in scène.

Enige tijd later duikt Sarah weer op in België en werkt ze mee aan het plan van Xavier Latour om Peter, die intussen wel een relatie met Trudy heeft, een hak te zetten. Xavier helpt Sarah om Trudy te ontvoeren en regelt voor hen een vluchtroute naar het buitenland. Sarah heeft echter niet door dat Latour heel andere bedoelingen heeft dan hij deed uitschijnen. Hij heeft het vliegtuig met Sarah, Trudy en Thomas Maeterlinck aan boord laten saboteren. Kort na het opstijgen, stort het vliegtuig neer.

Trudy Tack de Rixart de Waremme zal als bij wonder overleven, maar Sarah en Thomas Maeterlinck zijn op slag dood. Thomas' vader Guy Maeterlinck wordt naar het mortuarium geroepen om beiden te identificeren. Peter Van den Bossche kan hen ook identificeren, maar kwam voor een vermoedelijk lijk van Trudy.

Misdrijven

Trivia

  • Deze rol is, naast een gastrolletje in De Kotmadam, het tv-debuut van actrice Els Meeus. Voordien werkte ze als logopediste.
  • Sarah is de eerste tiener in Familie die uit de kast komt. Vele jaren later gebeurt dit opnieuw, ditmaal gaat het om Saartje Frederickx.

Generiek

Foto's