Fandom

Familie Wiki

Seizoen 12: De vliegtuigcrash

2,825pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Finaleseizoen12

Algemene Informatie

De seizoensfinale van seizoen 12 is de 215de aflevering van het seizoen en de 2636ste aflevering in totaal. De finale werd uitgezonden op vrijdag 27 juni 2003. De aflevering draait voornamelijk rond de ontvoering van Trudy Tack de Rixart de Waremme door Sarah De Kunst en de daarop volgende vliegtuigcrash.

Inhoud

Het plan van Latour

Xavier Latour werkte een heel seizoen lang aan een plan om de Van den Bossches uit te schakelen, en kreeg hiervoor hulp van Eric Bervoets, Bart Van den Bossche en Thomas Maeterlinck. Voor Bart is de maat vol wanneer hij zijn vriendin Christel Feremans met Xavier betrapt, en hij waarschuwt Thomas dat Xavier een verrader is.

Intussen is het tweede luik van Latours plan in werking getreden en heeft hij Sarah De Kunst geholpen om Trudy Tack de Rixart de Waremme te ontvoeren. Terwijl Latour samen met Christel klinkt op zijn nakende overwinning, stormt plots een gewapende Thomas binnen, die Latour bedreigt. Het komt tot een handgemeen waarbij Latour een lelijke val maakt en roerloos blijft liggen. In de overtuiging dat hij Latour heeft vermoord, besluit Thomas samen met Sarah en Trudy te vluchten naar het buitenland, via het chartertoestel dat Latour geregeld heeft.

De vliegtuigcrash

Sarah en Thomas hebben echter niet door dat alles opgezet spel was. Latour, die zijn dood in scène zette, heeft het vliegtuigje laten saboteren. Even na het opstijgen, stort het te pletter in een afgelegen meer...

Liefde in de lucht

Op Cyprus nemen Els D'hollander en René D'hollander afscheid van hun respectievelijke nieuwe liefdes Andreas Mitsides en Heidi Janssens. De verbazing bij Els is groot wanneer Andreas later ook op het vliegtuig blijkt te zitten, omdat hij haar naar België wil volgen. Ook tussen Mario Van de Caveye en Veronique Van den Bossche blijkt er iets moois te bloeien, en ze bekennen hun liefde voor elkaar.

Verloren kinderen

En terwijl Bert Van den Bossche en Tinne Huysmans in China op zoek zijn naar hun ontvoerde dochtertje, kijken Walter Dierckx en Carine Wattez vol spanning uit naar de terugkeer van hun verloren zoon Kobe Dierckx. Tot slot verkeert Rita Van den Bossche in alle staten, wanneer ze hoort dat Pierrot Van den Bossche en zijn vriendinnetje Shana samen zijn weggelopen.

Aanwezige personages

Vervolg

Trivia

Voorganger Vervolg
Seizoen 11: De vliegtuigkaping Seizoen 13: Huwelijk op Malta