Fandom

Familie Wiki

Seizoen 17: Ontvoering en valpartij

2,827pages on
this wiki
Add New Page
Comments0 Share

Seizoen 17

Ontvoering en valpartij

SF17

Algemene Informatie

De seizoensfinale van het 17de seizoen vond plaats op 27 juni 2008 en was de 3889ste aflevering van de serie. In de aflevering probeert Bart Van den Bossche Brenda Vermeir te vinden na haar ontvoering en gaan Maarten Van den BosscheLeen Van den BosschePierrot Van den BosscheEvy HermansBjorn ImpensVeerle Suys en Caro Goossens naar de Ardennen.

Inhoud

Familie3889
Finaleseizoen17
574507 425747530804414 239378365 n

Drugslab in de Ardennen

Een weekendje Ardennen met MaartenLeen, Evy, Pierrot en hun vrienden dreigt totaal uit de hand te lopen. Tijdens een survivaltocht stuiten ze op een geheim drugslab en worden ze achtervolgd door een bende die koste wat het kost wil vermijden dat de waarheid aan het licht komt. De groep wordt gesplitst en Leen, Caro en Veerle gaan zich verstoppen in een grot. Wanneer ze iets te diep in de grot belanden, komt Veerle lelijk ten val. Leen probeert Veerle te helpen, maar ze is volledig verlamd en kan zich niet meer bewegen. Terwijl Caro op zoek gaat naar hulp, begint er water binnen te sijpelen...

Brenda ontvoerd

Bart komt te weten dat Brenda ontvoerd is door Nel Veenstra, de vrouw met wie Bart een kortstondige affaire had. Bart achtervolgt haar naar het verlaten huis waar ze Brenda al wekenlang opsluit. Hij kan Nel overmeesteren, maar net voor ze kunnen ontsnappen, ontwaakt Nel weer en sluit ze zowel Bart als Brenda op in de kelder. Ondertussen komt Jef Lits te weten dat nu ook Bart spoorloos verdwenen is. Dankzij de hulp van Mieke Van den Bossche en inspecteurs Devos en Bosman, komt hij te weten dat Nel niet helemaal deugd.

De affaire van Trudy en Mario

Trudy, Els, Suzy en Pim zijn naar de begrafenis van Kaat geweest. Bij haar thuiskomst krijgt Trudy van Louise te horen dat ze haar niet meer graag zou zien als ze liegt tegen Peter. Trudy besluit daarom dat ze beter eerlijk kan zijn over haar affaire met Mario. Ze vertelt Peter de waarheid, maar hij reageert eerder koel.

Cliffhangers

  • Overleven Leen en Veerle in de grot?
  • Wat heeft Veerle?
  • Komen de hulpdiensten op tijd ter plaatse?
  • Zal de relatie van Peter en Trudy stand houden?
  • Kunnen Bart en Brenda ontsnappen?
  • Zal Jef Lits achter de waarheid komen?

Aanwezige personages

Foto's

.

Vervolg

Dankzij Inspecteur Jef Lits kunnen Bart en Brenda gered worden van de gekke Nel Veenstra. Ze wordt naar de gevangenis gestuurd. Ondertussen is het in de Ardennen duidelijk dat Veerle verlamd is. De hulpdiensten zijn op tijd aanwezig om haar en Leen veilig uit de grot te krijgen. Weken later zal Veerle kiezen voor euthanasie en sterft ze.

Trivia

  • De actrice die Nel Veenstra speelt is in het echte leven de vrouw van Chris Van Tongelen (Bart) en de ex-vrouw van Frank Hoelen ( William Feys).

Voorganger

Vervolg

Seizoen 16: De ondergang van VDB Seizoen 18: Confrontatie met Latour