Fandom

Familie Wiki

Seizoen 18: Confrontatie met Latour

2,828pages on
this wiki
Add New Page
Comment1 Share

Seizoen 18

Seizoensfinale: Confrontatie met Latour

Algemene Informatie

De seizoensfinale van seizoen 18 is de 257ste aflevering van het seizoen en de 4146ste aflevering in totaal. De finale wordt uitgezonden op vrijdag 26 juni 2009 en zal een dubbele aflevering zijn.

Inhoud

Latour
Familie4146
Christel dood
Devos bosman
Sebastian sterft
Finalelatour05
Finalelatour01
Finalelatour03
Finaleseizoen18

Het masterplan

Na maandenlang een wraakplan opgebouwd te hebben om de Van den Bossches definitief onderuit te halen, lijkt Latour eindelijk in zijn opzet te slagen. Hij geeft Christel de opdracht om Trudy en Louise gevangen te houden in de bungalow waar ze tijdelijk verblijven. Ondertussen wordt Peter door Latour uitgedaagd om een soort spel te spelen door verschillende gevaarlijke opdrachten uit te voeren om zijn vrouw en dochter te benaderen. Bert, die samengewerkt had met Latour om meer macht te krijgen bij VDB Electronics, krijgt last van zijn geweten. Hij beslist Peter stiekem te achtervolgen, maar wordt al snel betrapt.

De dood van Christel

Ondertussen begint Christel te beseffen wat Latour echt van plan is met Trudy en Louise. Haar geweten speelt parten en waarschuwt Sebastian over Latours plan. Beiden krijgen het niet over hun hart om Trudy en Louise te laten uitschakelen. Christel laat Sebastien met Trudy en Louise vluchten. Wanneer Latour haar opzoekt, draait hij door en stikt Christel met een plastic zak. Hij laat haar dood achter met vele bloemen over haar heen. Het lijk wordt echter gevonden door de poetsvrouwen van de bungalows.

De maskers vallen af

De Vos en Bosman worden op de hoogte gebracht van Christels dood. In de bungalow vindt het tweetal aanwijzingen waar Latour zich verschuilt. De politie valt binnen in het hotel waar Latour al maanden woont onder een valse naam. Wanneer De Vos en Bosman zijn kamer binnenvallen, zien ze dat de vogel reeds gaan vliegen is. Ze ontdekken tussen de psychopatische foto's aan de muur dat Van Loo een handlanger was van Latour. Ook vinden ze op zijn computer terug dat er een bom werd geplaatst in de gebouwen van VDB Electronics. Dit is echter een valse bommelding om de politie weg te krijgen van het hotel. Bert en Veronique trekken meteen naar het hotel.

De ontvoering van Trudy en Louise

Niet veel later komt Latour aan bij de woning van Sebastien, waar hij Trudy en Louise verschuilt. Latour kan niet tegen het bedrog van zijn compagnon en steekt hem neer met een mes. Hierna gaat hij op zoek naar Trudy en Louise, vindt hen en houdt hen onder schot. Latour neemt moeder en dochter mee naar een verlaten kelderruimte bij een treinstation. Hij sluit ze op en vult twee glazen met vergif. Wanneer Latour het pand verlaat, draait hij de verwarming helemaal open in de hoop dat ze uiteindelijk van het vergif zullen drinken.

Het einde van Latour

Latour spreekt met Peter af op het dak van het hotel waar hij maandenlang verbleef. Onderweg naar het dak steelt Peter een mes uit de keuken van het hotel. Eens op het dak duikt Latour op en houdt Peter onder schot. Wanneer Latour een sigaret opsteekt terwijl hij geniet van Peters ondergang, steekt Peter het mes in Latours been. Latour trekt het mes eruit en schiet Peter neer in zijn schouder. Op dat moment komen Veronique en Bert in paniek aangerend. Het komt tot een gevecht tussen Bert en Latour waarbij Bert hem van het dak laat vallen, aangezien hijzelf deel uitmaakt van zijn masterplan en niet wil dat dit uitkomt.

Cliffhangers

  • Wordt Bart vrijgelaten nu de politie weet dat Van Loo een handlanger van Latour was?
  • Heeft Sebastien de messteek overleefd?
  • Hoe zal men Trudy en Louise terugvinden aangezien Latour dood is? Houden ze het vol in de warme ruimte zonder van het vergif te drinken?
  • Wordt Bert aangehouden voor moord op Latour?
  • Zal de familie er ooit achter komen dat Bert samenwerkte met Latour?
  • Overleeft Peter de schotwonde?

Aanwezige personages

Onderstaande personages waren te zien tijdens de aflevering van de 18de seizoensfinale.

Galerij

Devos bosman
Afbeeldingen kunnen hier bekeken worden.

Vervolg

Na de dood van Latour en Christel wordt ook Sebastien dood teruggevonden in zijn woning. De Vos en Bosman zoeken verder naar aanwijzingen. Bosman vindt het raar dat Bert wist dat Latour en Peter zich op het dak van het hotel bevonden, maar komt op niets uit. Ondertussen zit Bert bang af te wachten in de hoop dat er geen sporen naar hem leiden. Hij, Veronique, Marie-Rose en Mathias wachten op Peters kamer tot hij wakker wordt. Eens wakker wil hij Trudy en Louise gaan zoeken. Ondanks hij veel bloed heeft verloren, doen Rob en Bert mee aan zijn plan om het ziekenhuis stiekem te verlaten. Peter en Bert vinden Louise terug, die tussen de buizen is geklommen om te ontsnappen. Hoewel zij en Trudy van het vergif gedronken hebben, wordt enkel Trudy opgenomen in het ziekenhuis. Terug in het ziekenhuis stort Peter in.

Trivia

  • Laatste aflevering met Christel Feremans en Xavier Latour.
  • Vanaf deze aflevering wordt de vooruitblik naar de volgende aflevering afgeschaft en een terugblik naar de vorige aflevering ingevoerd.
  • De muziek gebruikt bij de terugblik werd al sinds eind december 2008 als achtergrondmuziek gebruikt.
  • De aflevering draait maar rond een bepaald aantal personages en rond één verhaallijn, in tegenstelling tot vele andere seizoensfinales.