FANDOM

Seizoen 17

Week 1

Week 2

Aflevering 1 (#3890) - maandag 1 september 2008

De wereld van Peter is ingestort sinds hij weet dat Trudy een scheve schaats heeft gereden, maar toch wil hij niet meteen beslissingen nemen over zijn huwelijk. Hij eist wel dat Trudy hem vergezelt naar het etentje met Bert en Yasmine. In de Ardennen hebben Bjorn, Maarten en Caro de politie kunnen alarmeren. Hun eerste prioriteit is Veerle uit de grot halen en naar het ziekenhuis overbrengen. Bart en Brenda worden nog altijd vastgehouden door Nel, die zich almaar meedogenlozer opstelt.

Aflevering 2 (#3891) - dinsdag 2 september 2008

In de Ardennen is de politie nog altijd op zoek naar Evy en Pierrot, die hopeloos verloren zijn gelopen in de bossen. Veerle wordt ondertussen aan de rug geopereerd, maar er zijn complicaties. Op de terugweg van het restaurant zijn Peter en Bert van de weg gereden. Trudy en Yasmine schrikken wanneer de auto ontploft, maar Bert en Peter konden zich net op tijd redden. Bert komt er met een paar schrammen van af, maar Peter belandt in een coma. Privédetective Lits volgt een nieuw spoor dat naar Nel en naar haar gijzelaars Bart en Brenda moet leiden. Daar aangekomen rijdt Nel net weg nadat ze het huis in brand heeft gestoken. Nadat ze Lits heeft opgemerkt is ze echter teruggereden om Lits te bedreigen met een pistool. Hij kan haar uiteindelijk overmeesteren en Bart en Brenda via het keldergat redden. Gerda en Hendrik krijgen te horen dat hun dochter is verlamd.

Aflevering 3 (#3892) - woensdag 3 september 2008

Twee maanden later. Elke dag zit Trudy in het ziekenhuis naast het bed van Peter, die nog altijd in een coma ligt. Ze vertelt hem alles wat er reilt en zeilt in de familie in de hoop dat hij zal ontwaken. Bart ziet de toekomst van Van den Bossche Electronics somber in en hij vreest dat Bert een coup zal plegen. Feit is dat hij al op de stoel van Peter zit, tot grote ergernis van Jan. Ook bij Linea Veronica zijn er spanningen, vooral tussen de ontwerpers. Brenda kan de ontvoering niet van zich afzetten en ze sluit zich thuis op. De schrik slaat Bjorn om het hart na een telefoontje van Veerles moeder.

  • De serie neemt een tijdssprong van twee maanden.

Aflevering 4 (#3893) - donderdag 4 september 2008

Hoewel de ontvoering goed is afgelopen, groeien Brenda en Bart elke dag meer uit mekaar. Ook Suzy krijgt verwijten naar haar hoofd geslingerd en die doen zeer, vooral omdat ze van Pim komen. Yasmine wordt door Gino onder druk gezet om terug als callgirl aan de slag te gaan. De samenwerking tussen Veronique en Marie-Rose loopt niet van een leien dakje. Bjorn kan met de beste wil van de wereld de wens van Veerle niet inwilligen.

Aflevering 5 (#3894) - vrijdag 5 september 2008

Jan luistert een vertrouwelijk gesprek af tussen Linda en Leen en schiet in een Franse colère. Sinds de dood van zijn moeder is Pim voortdurend boos. Hij kwetst niet alleen Suzy, maar beledigt ook de Van den Bossches. Bjorn is vastbesloten om voor Veerle te vechten, ook al wil ze hem niet meer zien. Veronique pikt de insinuaties op die Jens over Mario en Trudy vertelt. Mathias komt verrassend uit de hoek bij Marie-Rose.

Aflevering 6 (#3895) - zaterdag 6 september 2008

Veronique weet dat haar man en schoonzus een affaire hebben gehad en ze gaat de confrontatie met de twee verraders aan. Pim vangt hier flarden van op. Brenda vertelt Bart dat ze thuis wegkwijnt en dat ze een beslissing heeft genomen. Wim gaat op bezoek bij Veerle en praat met haar over Bjorn. De heldere momenten van Miel worden steeds schaarser en Linda vreest dat Francine er onderdoor zal gaan.