FANDOM

Week 36

Week 37

Week 38

Aflevering 217 (#4106) - maandag 11 mei 2009

Jan is er niet over te spreken dat Bart door Brenda aan de deur is gezet. Bert overtuigt Peter om de leiding van het elektronicabedrijf tijdelijk aan hem over te laten, zodat Peter zich op zijn privéproblemen kan concentreren. Die zijn er volop, want de sociaal assistente heeft een onderzoek ingesteld naar zijn agressieve uithaal. Pierrot krijgt eindelijk nieuws van de burgemeester, die van de buurtbewoners een petitie heeft gekregen.

  • De gebruikte muziek in deze aflevering is tijdelijk onbekend.

Aflevering 218 (#4107) - dinsdag 12 mei 2009

Mieke heeft haar gevoelens voor Paul niet onder controle. Zelfs in haar dromen speelt de dokter de hoofdrol. Maarten en Jan blijven in de onschuld van Bart geloven en ze dokteren een plan uit om Van Loo op te sporen. Peter heeft ruimte nodig om zichzelf terug te vinden en hij gaat op huizenjacht. Hij vindt een geschikte loft, die hij dan ook onmiddellijk koopt. Bert krijgt de sociaal assistente over de vloer, die na het lekken van de beruchte foto's, meer wil weten over het gedrag van Peter. Tijdens dat gesprek beseft Bert dat Xavier Latour ook de ondergang van Trudy aan het bewerkstelligen is. Hij pakt Christel hard aan, maar zij beweert niks met Latour meer te maken te hebben. Latour is furieus en spreekt klare taal tegen Bert.

Aflevering 219 (#4108) - woensdag 13 mei 2009

Peter wil zijn entourage niet betrekken in zijn strijd om het hoederecht en hij slaat zo de raad van advocaat Balencourt in de wind. Hij kan Rob en Bert overtuigen om voor hem te getuigen in de rechtbank, echter Veronique niet. Trudy volgt het advies van Christel om Griet Tersago toch de foto's te laten gebruiken. Bert zoekt steun bij Veronique en Rob om Peter te verplichten een stap opzij te zetten bij Van den Bossche Electronics. Ondertussen stemt hij opnieuw in met Xavier Latour, om zichzelf veilig te stellen. Pierrot ziet voor Malika een grote toekomst als zangeres en moedigt haar aan om in de muziek verder te gaan. Hij neemt ook contact op met Niko, maar dat loopt af met een sisser. Bart is er nog niet in geslaagd om Geert Van Loo op het spoor te komen. Maarten en Jan raden aan om bij Jet te gaan informeren over Van Loo.

  • Muziek: "Help Is Coming" van Ayo.

Aflevering 220 (#4109) - donderdag 14 mei 2009

Er is een vergadering tussen de raad van bestuur van Van den Bossche Electronics en de general manager van Jet, mevrouw Van Damme. Peter stelt een geste van een miljoen euro voor, maar het bedrijf eist een schadeclaim van vijf miljoen euro. Bert en Veronique vrezen dat dit zal leiden tot het faillissement van het bedrijf. Shirley vangt het gesprek op en vraagt vakbondsafgevaardigde Ivan om raad. Die zaait op zijn beurt paniek bij het personeel. Jan verwerkt de historie door te gaan drinken in het café van Dimi. Bart denkt dat ze misschien Lits kunnen inschakelen om Van Loo te zoeken. Pierrot probeert Niko te overtuigen om samen muziek te maken. Het lukt hem om Niko een demo te doen maken. Ondertussen zijn zowel hij als Malika nieuwsgierig naar de persoon die Pierrot zegt dat hij kent. Marie-Rose wil haar dochter achterna reizen naar Bulgarije. Bert brengt aan het station verslag uit aan Xavier Latour.

Aflevering 221 (#4110) - vrijdag 15 mei 2009

Wim klaagt dat hij Mieke bijna niet meer ziet omdat ze zo vaak nachtdienst heeft en hij overweegt om er Paul over aan te spreken. De werknemers van Van den Bossche Electronics hebben het werk neergelegd en ze verbieden de directieleden de toegang tot het gebouw. De stakers wijzen een beschuldigende vinger naar Bart. Bert wil zelfs een proces tegen hem beginnen. Veronique en Jennifer bezoeken de fabriek in Bulgarije, maar ze vinden geen spoor van kinderarbeid. Mieke stort haar hart uit bij haar stiefmoeder Linda.

Aflevering 222 (#4111) - zaterdag 16 mei 2009

Peter is bereid om 15% van de bedrijfsaandelen op te offeren als Jet de schadeclaim laat vallen. Op termijn is dat aandelenpakket veel meer waard dan de geëiste vijf miljoen euro. Veronique en Bert gaan als aandeelhouders echter niet akkoord. Mieke vindt het niet fijn dat Wim een avondje uit heeft geregeld met Paul en Leen en zeker niet naar KV Mechelen. Marie-Rose heeft er het raden naar of Véronique de samenwerking met Bulgarije wil verderzetten. Advocaat Balencourt heeft slecht nieuws voor Peter.

  • Muziek: "Kiss Me" van Sixpence None The Richer